Podelim sa o skusenost s EBC

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
nizzmo
user
Příspěvky: 915
Registrován: 29.05.2005, 18:05
Bydliště: Zvolen, Slovensko

Příspěvek od nizzmo » 05.09.2007, 13:54

raddy píše:Tymto cas sa potom da regulovat napr. krivka strmosti nabehu tlaku turba a pod....
nechcem vizerat ako vrak, ale myslim, ze toto som mal na mysli, ze toto je prave ten rozdiel medzi MBC co som mal pred tym a EBC co mam teraz.
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 05.09.2007, 14:02

no rozdiel je to urcite a nebude jediny :wink: avsak v kazdom pripade, takto dokazes regulovat strmost len smerom dole, nabeh turba sa tym urychlit neda v porovnani voci stale zavretej wg, teda aspon neviem ako...

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 05.09.2007, 23:14

raddy píše:
pozor, pozor, uplne rovnako cvaka (otvara/zatvara sa) aj MBC. akonahle turbo dosiahne pozadovany max. tlak, tak sa zacne oscilacny cyklus otvarania a zatvarania wastegate a tym sposobeny pokles a vzostup tlaku a tym sposobene otvaranie a zatvaranie BC, nech je akykolvek.
Tento cyklus-oscilacia moze byt prerusena jedine znizenim zataze motora a poklesu tlaku pod max. hodnotu. Vtedy sa wastegate a BC zavrie natrvalo.
V pripade EBC sa jedna o FREKVENCIU otvarania a zatvarania solenoidu, ktora vytvory DUTY CYCLE solenoidu, cize jeho celkovy percentualny cas otvorenia. Tymto cas sa potom da regulovat napr. krivka strmosti nabehu tlaku turba a pod....
S tím bohužel nemohu souhlasit.Wastegate otvírá plynule jak u MBC tak EBC a nevykonává žádný kmitavý pohyb.Ani MBC ne.Ten funguje pouze jako reduktor tlaku a na práci samotné wastegate(průběh) nemá žádný vliv.Duty cycle u EBC solenoidu je nutný z toho důvodu,že jiným způsobem se elektronicky korektně wastegate ovládnout nedá.Ovšem frekvence spínání solenoidu je relativně vysoká,takže ve vlastním wstg.je nastavený tlak udržován na konstantní hodnotě.Nastavení křivky náběhu turba je vpodstatě jen bonus.Na to aby wstg regulovala tlak způsobem on/off,či jakoukoliv oscilací je příliš pomalá(nejen wstg,ale celý systém)a nevyhovuje ani kvalitou materiálu.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 06.09.2007, 06:55

no teda nechcem sa hadat, len aby sme sa rozumeli. Nepisem o kmitani pocas OTVARANIA wastegate, ale pocas regulacie max. tlaku turba, to je velky rozdiel, vysvetlim este raz:

wastegate vykonava velmi rychly oscilacny pohyb otvarania a zatvarania, inak by nemohla regulovat otacky turba. nevravim ze sa otvara a zatvara uplne, miera otvorenia a zatvorenie je dana zatazou turba atd...To plati od okamihu, ked sa dosiahne maximalny pozadovany tlak turba. Pocas nabehu tlaku turba je samozrejme otvaranie wastegate plynule, ale akonahle dosiahne turbo max. tlak a je treba ho drzat, wastegate musi oscilovat, inak by nemohla riadit otacky turba. Tento cyklus je velmi rychly. V principe to funguje nasledovne, popis je pre pripad ked tlak turba riadi len jeho wastegate, nic ine:
- tlak turba sa postupne zvysuje, wastegate je uplne zavreta
- od urciteho tlaku turba a tlaku vyfukovych plynov je predpetie pruziny actuatora slabsie ako tieto tlaky a wastegate sa zacina postupne plynulo otvarat. Tento stav je zavysli na predpeti pruziny actuatora.
- tlak turba dosiahne hodnotu, ktora otvory wastegate do tej miery, ze otacky turba prestanu stupat a zacnu klesat.
- akonahle otacky turba klesnu tak, ze jeho tlak je nizsi ako predpetie pruziny actuatora, wastegate sa zacne zatvarat, pokles otacok sa zastavi a od urcitej hanice zatvorenia wastegate zacnu stupat.
- akonahle otacky a tlak stupnu nad uroven predpetia pruziny actuatora, tento zacne uzatvarat wastegate a tym sa vytvory jeden kompletny cyklus riadenia otacok turba cez jeho wastegate.

To to je oscilacny cyklus actuatora a wastegate. Ustaleny stav nie je mozny, rozhodne nie pri plnom plyne (dokazem si predstavit kvazi ustaleny stav-velmi mala draha pohybu wastegate-pri ciastocnom plyne). Nie je mozne, aby wastegate ostala na jednom ustalenom bode. Tento princip regulacie je vseobecny a MUSI byt oscilacny.

A co sa tyka duty cycle solenoidu, tak ja mam vlastny EBC kde nie je ziadny parameter duty cycle solenoidu, solenoid sa otvara a zatvara LEN na zaklade poklesu a vzostupu tlaku sposobenom oscilaciou wastegate. Ako mi potom vysvetlis ze aj moj solenoid cvaka a nie je proste len otvoreny alebo zavrety? je to preto, ze samotna wastegate osciluje a tym osciluje aj tlak turba. Mam to prakticky do podrobna odskusane (mam v kabine signalizaciu stavu solenoidu, co v principe rovnako signalizuje stav wastegate, cez LED), pri urcitych podmioenkach viem dosiahnut velmi dlhy cas oscilacie, kde tlak turba kolise az v rozsahu cca 1s....co je samozrejme neziaduci stav.

V kazdom pripade, riadenie tlaku turba pomocou wastegate je oscilacny cyklus, wastegate VELMI rychlo kmita, to je fakt.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 06.09.2007, 07:29

este doplnim jednu dolezitu informaciu:
nezabudajte, ze tlak vyfukovych plynov je PULZNY, takisto tlak produkovany turbom JE PULZNY, co je dalsi dovod oscilacie regulacneho cyklu wastegate.

tu je link na originalny patent regulacie turba cez wastegate aj s popisanym problemom oscilacii

http://www.freepatentsonline.com/4655040.html

tu je vytah z textu

A problem arises in both types of poppet valves, however, in that the exhaust gas pressure pulsates. The peak value of the exhaust pressure pulses, either directly or when superimposed on the pressure of the supply of operating fluid, approximately balance the pressure of the spring, thus causing the valve to open and close very rapidly and may continue throughout all open conditions of the valve. Such valve oscillation in turn causes rapid wear.

In accordance with the present invention the above problems are solved by a wastegate valve assembly for a turbine driven by hot gases wherein a valve head and stem are mounted for reciprocal movement and are yieldably urged to block bypass flow around the turbine. A chamber is formed around the free end of the valve stem and a diaphragm means divides the chamber into first and second portions the first of which is positioned between the valve head and the diaphragm means and may be pressurized to move the valve head and stem to a position permitting bypass flow. A wall in the chamber means has an orifice that restricts flow of pressurized fluid toward and away from the diaphragm means to dampen movement. In addition, an annular seal means in the wall frictionally surrounds the valve stem to further dampen movement.


Ale odporucam precitat cele.

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 07.09.2007, 06:45

hm, ziadne reakcie, trvalo mi dlho nez som ten patent vyhrabal :-D

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 07.09.2007, 20:34

raddy píše:hm, ziadne reakcie, trvalo mi dlho nez som ten patent vyhrabal :-D
sorry,byl jsem velmi daleko.Dal jsi si s tím článkem spoustu práce,proto je mi líto,že ti musím rříci,že danou problematiku nechápeš zcela správně.Chybí ti v tom ten základní klíč-představa,jak v reálu vypadá duty cycle na jakémkoliv mech.,či el. zařízení.Doufám,že se zítra dostavíš k Frantovi na čtvrtletní tech.zasedání,kde ti milerád(a to zdůrazňuji)můj vlastní náhled vysvětlím.Poněvadž tady bych se upsal k smrti.Anebo jsem trubka já a v tom případě hradím veškeré tvoje náklady na pivní kapalinu. :lol: Ne,beze srandy,aspon bude co řešit.Když tak vem nějakou trávu. :-D
PS:tvůj EBC stojí za starou bellu a vůbec se podle něj nemůžeš řídit.Pak ti řeknu proč. ;-)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 hostů