dotaz ohledne tlaku turba

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Odpovědět
Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

dotaz ohledne tlaku turba

Příspěvek od mikyc » 03.08.2007, 14:40

proc vadi ostre zatacky u ic pipingu kdyz stejnej tlak = stejnej vykon = stejnej prutok ? a prosim nezamykat toto tema, staci kdyztak promazat nadavky :D
dik

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 03.08.2007, 14:54

tvori restrikce - snizeni rychlosti proudeni a taky to snad zpusobuje i nezadouci turbulence
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 03.08.2007, 14:56

935Baby píše:tvori restrikce - snizeni rychlosti proudeni a taky to snad zpusobuje i nezadouci turbulence
myslis ze diky tomu protece malo vzduchu a pritom tam, kde mame cidlo tlaku, bude porad stejny tlak ?

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby » 03.08.2007, 15:02

nevim to bych radsi nechal na znalcich...

ja psal jenom obecne co zpusobuji ostre ohyby v potrubich
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche

Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc » 03.08.2007, 15:06

jsem zvedavej na ty znalce :-D

Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner » 03.08.2007, 15:56

šije na vás boudu :!:

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 05.08.2007, 20:20

ziadna buda, s tlakom to nema nic spolocne. akakolvek ostra zakruta meni laminarne prudenie vzduchu na turbulentne, to je vsetko. Kdo absolvoval stredoskolsku fyziku, vie co to znamena.
Samotna otazka je dost nezmyselna, co sa vlastne chcel autor opytat, comu konkretne maju ostre ohyby vadit?

A takato tema patri do TECH FAQ. :!:

Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay » 05.08.2007, 21:36

Proudeni mame laminarni, nelaminarni a turbulentni (jako jisty podtyp nelaminarniho). Kdysi jsem to mel denne na taliri (Vakuova a ultravakuova technika). Trocha teorie pro zajemce:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lamin%C3%A ... %9Bn%C3%AD
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbulentn ... %9Bn%C3%AD
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...

Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy » 06.08.2007, 09:16

pokusim sa to cele zjednodusene vysvetlit na nasom priklade:

kvoli aplikacii musime brat vsetko, co je medzi vystupom turba a klapkou do jedneho celku, nazvime ho medzichladic (IC). Tento IC je tvoreny trubkami, hadicami, ohybmi, kolenami, samotnym jadrom IC atd. Kazdy takyto IC ma 2 velmi zaujimave vlastnosti:
1, vzduch na vystupe je chladnejsi ako na vstupe
2, tlak vzduchu na vystupe je NIZSI ako na vstupe

Nas bude zaujimat hlavne bod 2, cize inak povedany tlakovy pokles medzichladica. Ako je mozne ze tlak sa v medzichladici strati? Je to prave uz spomenutym turbulentnym prudenim a to je zase sposobene uz spominanymi ohybmi. Zatial v pohode.
V rovnej a hladkej trubke prudi vzduch laminarne, jednoliato jednym smerom, bez turbulencii. Takyto tok vzduchu ma najmensi mozny aerodynamicky odpor voci trubke. Aerodynamicky odpor znamena tlakove zmeny v mieste turbulencie a zvysenie odporu toku a vysledkom je pokles tlaku na vystupe. Obdobne to funguje pri testovani aut a aerodynamickom tunely s fukanim hmly do prudu vzduchu okolo karoserie. Tam je potom vidiet zmenu plynuleho prudenenia na turbulentne velmi efektne.

Avsak vznika problem, uz spomenuty pokles tlaku. Pre nas je podstatny a dolezity tlak v sani motora. Medzi sanim a turbom je IC a to znamena len jedno-turbo musi tlacit vyssi tlak vzduchu ako v skutocnosti v sani je! A tento rozdiel je dany prave hodnotou tlakoveho poklesu v IC. Uplne typicka hodnota je 3-5psi, co je pomerne dost a zvysenie tlaku turba o 4psi je na vykone rozhodne meratelne, hlavne ak je vzduch este aj studensi. Len samotnou vymenou serioveho IC za dobry FMIC na 200sx s13 sa tlak v sani zvisi o typicky 2-3psi a vykon sa zvysi o cca 10-15k.
Uplne rovnako to plati pre ohyby v trubkach, ktore rovnakym principom prispievaju k celkovemu tlakovemu poklesu. Pretoze cim je tlakovy pokles vacsi, tym viac sa zbytocne namaha turbo/zahrieva vzduch.

Takze odpoved na otazku znie, ze ohyby v turbkach ci konstrukcia jadra IC sposobuju tlakovy pokles a vadia hlavne turbu a efektivite IC.
Doublejay vam urcite rad vysvetli problem este podrobnejsie.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 242 hostů