Vysoký volnoběh
mě to dělá též... jen s tím rozdílem že nemám klimu...
nastartuju a ze začátku má tendeci chcípat... pak se drží na 1300 - 1600 (za tepla i za studena, za studena jen dýl chce chcípat) a včera to například stálo i na 2000 otáčkách.. dneska "jen" 1600...
nastartuju a ze začátku má tendeci chcípat... pak se drží na 1300 - 1600 (za tepla i za studena, za studena jen dýl chce chcípat) a včera to například stálo i na 2000 otáčkách.. dneska "jen" 1600...
SR20DET swapped RS13
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
- Lefa
- user
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 22.02.2007, 15:21
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
ja mel teda problem s tim ze po nastartovani se drzel volnobech treba na 500 ot a po zahrati se to pohybovalo treba okolo 1400 ot..
ale potom co sem vymenil cidlo teploty vody tak se to opravdu zlepsilo a po nastartovani mam treba 700-800 ot. a po zahrati nejde víš nez 1000 ot. takze to cidlo na otacky urcite vliv ma..
ale potom co sem vymenil cidlo teploty vody tak se to opravdu zlepsilo a po nastartovani mam treba 700-800 ot. a po zahrati nejde víš nez 1000 ot. takze to cidlo na otacky urcite vliv ma..
modrá S13, 89´
GO motoru by kentoya
komplet nerez vyfuk, podvozek Tein Basic, Apexi Power Intake Kit, FMIC, Bov HKS black, Walbro, rozpěry chrom (přední a zadní), Stage1, 18", bodykit, VLSD s14, přední brzdy s14, jednodilnej kardan, silentbloky motoru a převodovky Nismo, tention rods Megan Racing, volant + nába MOMO, řadička Nismo
Daily car: Nismo Almera 1.4
alu 18" 4x114.3 - na prodej forum/viewtopic.php?f=147&t=18622
GO motoru by kentoya
komplet nerez vyfuk, podvozek Tein Basic, Apexi Power Intake Kit, FMIC, Bov HKS black, Walbro, rozpěry chrom (přední a zadní), Stage1, 18", bodykit, VLSD s14, přední brzdy s14, jednodilnej kardan, silentbloky motoru a převodovky Nismo, tention rods Megan Racing, volant + nába MOMO, řadička Nismo
Daily car: Nismo Almera 1.4
alu 18" 4x114.3 - na prodej forum/viewtopic.php?f=147&t=18622
v tom pripade si skontrolujte nastavenie volnobezneho ventilu AAK (auxilary air kentoya) :-DKentoya píše:raddy dělá to na třech motorech, bluebird, iwan a doublejay a všechny jsem dělal a na všech jsem TP nastavoval
Ak je TP a idle switch OK, tak ostava samotny AAC alebo air regulator. Vsimol som si ze po odpojeni AAC otacky klesnu, takze zrejme bude dovod tam. Moze to byt aj netesnost v sani. Samozrejme aj samotny air regulator ma na to vplyv, tp swa ale vylucuje s tym, ze po odpojeni AAC otacky klesli, keby bol trvalo otvoreny air regulator, tak otacky su stale vysoke. Treba si overit ci je za tepla air regulator zavrety. Ak ano, moze to byt len AAC, netesnost alebo aj zle nastaveny klapka, ktora nie je uplne zavreta, klapku a jej doraz by som rozhodne preveril.
celkem vím jak hledat, ale potřeboval bych, abych měl do budoucna jistotu, nějaký napětový regulátor, který bych připojil na A/R regulátor a pomocí napětí bych kontroloval jak se A/R otvírá a k tomu bych taky potřeboval vědět při jakých voltech má být jak moc otevřený, protože pokud bude A/R v pořádku, už to není problém odstranit, ale dokud nemám jistotu v A/R tak je to pořád laborace
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
AIR REGULATOR - co to je?
Tak tedy: komponent najdete pod klapkou, viz EF&EC-5. Jde o obtokovy ventil, který ma za ukol usnadnit startovani a volnobezny chod studeneho motoru na zvysene otacky. Jedinymi signaly, které maji na jeho aktivaci vliv, je zapnute zapalovani a bezici motor. AR neni rizen nicim vic, nez je signal ON/OFF. Tento signal se bere z Fuel Pump Relay, je to tedy totez napeti +12V, ktere rele posila do palivove pumpy. Funguje uplne stejne - tedy pokud odpojime konektor k AR, pripojime do nej voltmetr a zapneme zapalovani, MUSI se na nem na 5 vterin objevit 12V (tak, jako po tuto dobu bezi pumpa v nadrzi). Pokud nestartujeme, toto napeti po 5s zmizi. Pokud nastartujeme, CAS posila do ECU informaci o behu motoru a jednotka pres sepnute rele napaji soucasne AR a palivovou pumpu.
K samotnemu AR: sklada se ze tri casti - bimetalu, topneho teliska a rotacni uzavery. Je-li teplota bimetalu nizka, obtokovy vstup je otevreny. Po nastartovani prochazi proud topnym teliskem, ktere ohriva bimetal a ten zacne svym pohybem natacet rotacni clonu tak, ze uzavira obtokovy vstup. Obtok zustava uzavreny do doby, dokud se motor nezastavi a teplota bimetalu neklesne.
AR existuje ve dvou verzich - nerozebiratelne kulate a rozebiratelne hranate. Obe verze jsou funkcne zamenne. Starsi (kulaty) typ ma zapertlovane plechove okraje a nekdy prisava falesny vzduch, nicmene obe verze trpi na znecisteni - bimetal/uzavera se nehybou, pripadne se hybou jen nekdy, zasekavaji se, takze to funguje na heslo. Nekdy proste ano a jindy ani nahodou. Clonka je uzavirana pruzinou, jeji znecisteni nebo unava zapricini, ze se obtok nezavre a otacky zustavaji zvysene...
Staticka kontrola je snadna - po zapnuti zapalovani musi byt na konektoru k AR +12V po dobu 5s, za behu motoru tam musi byt toto napeti trvale. Na samotnem AR muzeme zkontrolovat jen neprerusene vinuti topneho clanku - je z odporoveho dratu a ma priblizne 70-75 Ohmu. Horsi je to s dynamickou kontrolou - proverenim funkce. Ta se dela vizualne, coz je problem u nerozebiratelneho (kulateho) typu. Pri teplote -20°C musi byt clonka plne otevrena, pri 20°C otevrena do poloviny a pri 60°C pak plne zavrena. Po prilozeni plneho napeti baterie (+12 V) se musi rotacni uzavera postupne uzavirat, az je pri okolni teplote cca 20°C plne uzavrena maximalne do 7 minut. Nic dalsiho se na tom neda zmerit, dalsi info na strankach manualu EF&EC-111, EF&EC-126.
Tak tedy: komponent najdete pod klapkou, viz EF&EC-5. Jde o obtokovy ventil, který ma za ukol usnadnit startovani a volnobezny chod studeneho motoru na zvysene otacky. Jedinymi signaly, které maji na jeho aktivaci vliv, je zapnute zapalovani a bezici motor. AR neni rizen nicim vic, nez je signal ON/OFF. Tento signal se bere z Fuel Pump Relay, je to tedy totez napeti +12V, ktere rele posila do palivove pumpy. Funguje uplne stejne - tedy pokud odpojime konektor k AR, pripojime do nej voltmetr a zapneme zapalovani, MUSI se na nem na 5 vterin objevit 12V (tak, jako po tuto dobu bezi pumpa v nadrzi). Pokud nestartujeme, toto napeti po 5s zmizi. Pokud nastartujeme, CAS posila do ECU informaci o behu motoru a jednotka pres sepnute rele napaji soucasne AR a palivovou pumpu.
K samotnemu AR: sklada se ze tri casti - bimetalu, topneho teliska a rotacni uzavery. Je-li teplota bimetalu nizka, obtokovy vstup je otevreny. Po nastartovani prochazi proud topnym teliskem, ktere ohriva bimetal a ten zacne svym pohybem natacet rotacni clonu tak, ze uzavira obtokovy vstup. Obtok zustava uzavreny do doby, dokud se motor nezastavi a teplota bimetalu neklesne.
AR existuje ve dvou verzich - nerozebiratelne kulate a rozebiratelne hranate. Obe verze jsou funkcne zamenne. Starsi (kulaty) typ ma zapertlovane plechove okraje a nekdy prisava falesny vzduch, nicmene obe verze trpi na znecisteni - bimetal/uzavera se nehybou, pripadne se hybou jen nekdy, zasekavaji se, takze to funguje na heslo. Nekdy proste ano a jindy ani nahodou. Clonka je uzavirana pruzinou, jeji znecisteni nebo unava zapricini, ze se obtok nezavre a otacky zustavaji zvysene...
Staticka kontrola je snadna - po zapnuti zapalovani musi byt na konektoru k AR +12V po dobu 5s, za behu motoru tam musi byt toto napeti trvale. Na samotnem AR muzeme zkontrolovat jen neprerusene vinuti topneho clanku - je z odporoveho dratu a ma priblizne 70-75 Ohmu. Horsi je to s dynamickou kontrolou - proverenim funkce. Ta se dela vizualne, coz je problem u nerozebiratelneho (kulateho) typu. Pri teplote -20°C musi byt clonka plne otevrena, pri 20°C otevrena do poloviny a pri 60°C pak plne zavrena. Po prilozeni plneho napeti baterie (+12 V) se musi rotacni uzavera postupne uzavirat, az je pri okolni teplote cca 20°C plne uzavrena maximalne do 7 minut. Nic dalsiho se na tom neda zmerit, dalsi info na strankach manualu EF&EC-111, EF&EC-126.
Naposledy upravil(a) doublejay dne 25.03.2008, 16:20, celkem upraveno 2 x.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Ak myslis AAC ventil, tak ten je otvarany frekvenciou pulzov, je to solenoid a ak myslis Air Regulator, tak ten je len vyhrievany 12V kontinualnym signalom z ECU, je to bimetal.Kentoya píše:celkem vím jak hledat, ale potřeboval bych, abych měl do budoucna jistotu, nějaký napětový regulátor, který bych připojil na A/R regulátor a pomocí napětí bych kontroloval jak se A/R otvírá a k tomu bych taky potřeboval vědět při jakých voltech má být jak moc otevřený, protože pokud bude A/R v pořádku, už to není problém odstranit, ale dokud nemám jistotu v A/R tak je to pořád laborace
Co ta klapka?
a my s doublejayem jsme řešili záhadu hlavolamu, neboli trojkombinaci A/R regulátor, - jeho funkce, jeho čištění a jeho zkoušení
AAC valve, - jeho funkce, jeho čištění a jeho zkoušení
FICD, - jeho funkce, jeho čištění a jeho zkoušení
a je fakt že doubleyaovi už to nejde do extremních otáček, i když to ještě v rozmězí cca 200 otáček pochoduje, ale už se pomalu ví jak na to
AAC valve, - jeho funkce, jeho čištění a jeho zkoušení
FICD, - jeho funkce, jeho čištění a jeho zkoušení
a je fakt že doubleyaovi už to nejde do extremních otáček, i když to ještě v rozmězí cca 200 otáček pochoduje, ale už se pomalu ví jak na to
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Raddy, nenasel jsi nekde prubeh pulsu na AAC a jejich pripadnou zavislost na dalsich signalech v aute? Pokud jde o funkci, to se da vycist z manualu, ale me by spis zajimalo, co ma vliv na prubeh tech pulsu...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Priznam sa ze to neviem uplne presne, ale mam pocit ze sa jedna o obdlznikove pulzy 0V-12V, ktorych doba trvania (alebo kedze ide o solenoid, ktory by sa pri dlhsej dobe aktivacie zrejme prehrieval) tak skor frekvencia urcuje celkovu priemernu dobu otvorenia AAC ventilu a tym mnozstvo pridaneho vzduchu. Tuto frekvencoi urcuje ECU tak, oby otacky boli na prednastavenej hodnote. Podmienkou pre regulaciu je zopnuty idle switch, vyssie ci nizsie otacky ako nastavene a predpokladam ze aj dosiahnutie urcitej teploty motora, kedze pri studenom motore su otacky dane air regulatorom. Co viem ,tak to je cele....doublejay píše:Raddy, nenasel jsi nekde prubeh pulsu na AAC a jejich pripadnou zavislost na dalsich signalech v aute? Pokud jde o funkci, to se da vycist z manualu, ale me by spis zajimalo, co ma vliv na prubeh tech pulsu...
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Ano, toto vsechno jsem nasel taky, je to signal ON/OFF posilany primo z ridici jednotky (jeden vyvod AAC je na +12V a druhy vede tusim na vyvod 106, kde je spinan na zem). Tady to ovsem konci - otazka je, jestli se pri tom spinani meni frekvence (napr. podle udaju CAS) nebo jen strida impulsu (frekvence muze byt konstantni, ale meni se pomer, tedy doba otevreni/zavreni v ramci periody), pripadne oboji. Vzhledem k tomu, ze ventil ma odpor vinuti jen 9-10 Ohmu, musi pracovat v pulsnim rezimu, jinak by se asi prehrival a hrozilo by spaleni vinuti. Musim najit nekoho s dvoukanalovym osciloskopem, abych se na to podival, zajima me to... Na jeden kanal treba impulsy z CAS, na druhy kanal vystup pro AAC. Jinak v manualu pisou, ze se doba trvani ON signalu pro AAC prodluzuje a zkracuje podle toho, jestli je motor pod/nad hodnotou, ktera je zapsana v ROM. Na cinnost AAC ma mit vliv zapnute zapalovani, spinac volnobehu, teplota motoru, udaje z CAS, neutral/inhibitor switch pro MT/AT, zapnuta klimatizace, napeti baterie a udaj o rychlosti auta. Jinak jsem googlil, ale nejak vic informaci jsem neobjevil...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...