několik otázek(na pokračování)

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Příspěvek od nomann »

Kentoya píše:já zbytečnosti vyhazuji kvůli dvěma důvodům
1, více místa okolo motoru, pro snadnější práci
2, kačky za sběr :-D
ad bod 1 plně souhlasím
bod 2 plasty ve zběrně zrovna moc nefrčej :-D :-D
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

ale okolo karbon canisteru jsou i objímky :-D
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner »

nomann píše: ten už je taky pryč akorát musíš potom zacpat ty hadice co vedou do sání a hlavně tu co vede do nádrže.já ji zruším celou od nádrže :D
tu zaslepit nesmíš,je to jediné místo,kudy nádrž přisává vzduch
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Příspěvek od nomann »

adner píše:
nomann píše: ten už je taky pryč akorát musíš potom zacpat ty hadice co vedou do sání a hlavně tu co vede do nádrže.já ji zruším celou od nádrže :D
tu zaslepit nesmíš,je to jediné místo,kudy nádrž přisává vzduch
aha a já myslel že to dělá v nádrži podtlak že to právě tahá ty palivový plyny z nádrže ven do sání a že vzduch se přisává přez tankovací víčko nádrže
musim se na to zítra podivat
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

kdyby to přisávalo vzduch přes nádrž, měl by jsi problémy asi natolik stejné, jako když odpojíš nějakou hadičku z ECCS, jednotka neví kolik vzduchu prošlo do motoru a blbne minimálně volnoběh
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Příspěvek od nomann »

Kentoya píše:kdyby to přisávalo vzduch přes nádrž, měl by jsi problémy asi natolik stejné, jako když odpojíš nějakou hadičku z ECCS, jednotka neví kolik vzduchu prošlo do motoru a blbne minimálně volnoběh
nejsem si jistej jak CC funguje ale určitě to jde do sání a z nádrže to odsává trochu jsem hledal a našel tohle
:Nové automobily jsou již standardně vybavovány (v západní Evropě od 1. 1. 1993) přídavnými nádržemi s aktivním uhlím - tzv. Carbon Canister (CC), na němž se vypařené HC nejprve adsorbují a v regenerativní fázi zvýšenou teplotou desorbují do sání běžícího motoru. Je-li kapacita adsorbéru dostatečná - tzv. Large Carbon Canister (LCC), zachycují se účinně i výpary při tankování (asi 1,3 g benzinu na každý litr). Lokální koncentrace HC u čerpacích stojanů jsou velmi vysoké a ohrožují především zdraví personálu
a z tohoto mám pocit že jsem uvažoval správně"snad"
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

tím že nasaje z nádrže, tak v nádrži musí být podtlak, kdyby jsi měl otevřené víčko, už by to dělalo problémy, ne velké, ale problémy s chodem motoru by byly, ber to jako teorii, a v klidu spi, já carbon vyhodil, na hadici z nádrže jsem nastrčil malej hříbek a jezdím v klidu
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner »

měl jsem na mysli při odpojeném CC.V sériovém stavu podtlak v nádrži nikdy nepřekročí určitou hodnotu danou konstrukcí systému odvětrání(cca -0.1-0.3 bar)víčko nesmí propouštět.Pokud odvětrací hadici zavřeš a víko těsní jak má,tak po určité době palivové čerpadlo dodávkou benzínu do motoru vytvoří podtlak mnohem větší(klidně-1bar),přičemž se i snižuje jeho výkon(rozdíl tlaků vstup-výstup)a např.plastovou nádrž to vcucne jak houbu.Plechová to třeba vydrží,ale je nutno si uvědomit,že při nepříznivé souhře okolností to může mít vliv na správné dávkování paliva,(viz výkon čerpadla),takže si z walbra uděláš opět sériovou pumpu.
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Příspěvek od nomann »

takže když víčko nádrže těsní dělá čerpadlo podtlak,tomu rozumím,
taže když udělám přisáváni vzducu do mádrže do nádrže,třeba do víčka,
tak můžu v pohodě tu trubku od CC ucpat?
sem si myslel že ta spodní trubka co je na CC dole fouká do atmosfery ale ona vlastně vzduch přisávala
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner »

jes
Uživatelský avatar
Al3x
user
Příspěvky: 705
Registrován: 14.04.2006, 16:04
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Al3x »

Tak sem kouknul do manuálu a oprášil angličtinu je tam asi toto
"carbon canister je naplněn aktyvním uhlím
které absorbuje plyny vznikajicích vypařováním paliva v nádrži.
Výpary jsou nasávány podtlakem v sání a potom spalovány"
Takže v nádrži v nádrži dělá CC teda spíš to že je napojený na sání podtlak takže si myslím že stačí CC vyhodit a všechno ucpat. Akorát nechápu proč je CC na modelech s catem :roll: .
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Příspěvek od nomann »

jo ucpal jsem to udělal přisávání přez víčko nádrže a je mi docela fuk jak to funguje 8)
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Chuckyy
user
Příspěvky: 62
Registrován: 13.03.2007, 13:09
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chuckyy »

Mě zajímá, jestli je normální to, že když jdu tankovat a povoluju víčko od nádrže, tak to děsně sičí - já v nádrži rozhodně podtlak nemám, spíš přetlak. Co s tim, může to za to, že mi to víc žere?
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime »

mne to delalo taky nez sem nainstaloval walbro
ale nevim jestli to je tou pumpou nebo tim tesnenim co sem prefik pri montazi
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

Chuckyy píše:Mě zajímá, jestli je normální to, že když jdu tankovat a povoluju víčko od nádrže, tak to děsně sičí - já v nádrži rozhodně podtlak nemám, spíš přetlak. Co s tim, může to za to, že mi to víc žere?
to sicanie mam tiez... bolo to aj s povodnou pumpou a mam to aj s walbrom... skor by som povedal ze je to podtlak...
Nissan 200SX S13 1990
Odpovědět