Stránka 1 z 3

jak zajíždět?

Napsal: 19.04.2007, 16:44
od blázen
Vím,že toto téma je hodně často probíráno na různých forech, proto by mě zajímal i váš názor na tuto problematiku zajíždění motoru po výbrusu válců..: prosím vždy začínat větu,bud slovy:
- zajížděl jsem...
- myslím si...

at se vyznám, sice vím jakým způsobem zajedu,ale zajímá mě váš názor
děkuji

Napsal: 19.04.2007, 16:51
od Kentoya
odpověd je jednoduchá po tom co mi odpovíš, když ti dělali výbrus válců, máš honing, nebo plateau honing

Napsal: 19.04.2007, 19:32
od blázen
a co to je za výrazy.,. :shock: raději nezkouším překladač

Napsal: 19.04.2007, 19:43
od milonovo
Pokud si to dobře pamatuju tak o plateu honing psal Taboo a já si to sem dovolím zkopírovat,bude to určitě přínos pro všechny,jinak o zajíždění psal taky a myslím že to tady někde je.

"Nech si poslat tento "nastroj":
http://www.tooldiscounter.com/ItemDispl ... RMGBD31232
Pro dosazeni naproste kulatosti valcu by jsi si mel nechal udelat "torque plate", ktera behem vrtani a brouseni valcu simuluje stress a deformaci valcu jako pri pritazeni hlavy. Pote, co dostanes ten blok z dilny, kde ho prevrtaji a prebrousi (s tou pritazenou torque plate), tak ho dodatecne prebrousis tim nastrojem za pouziti 10W30 oleje a obycejne elektricke vrtacky s promenlivou rychlosti. Staci 10-30 sekundy na valec a pomala rychlost."

přičemž torque plate je jakási deska dotažená místo hlavy k bloku jako simulace zatížení(to mám od Idaha,sám nejsem takovej překladatel) :D


Takže po vybroušení je to takový zarovnání těch mikroskopickejch nerovností.

Napsal: 19.04.2007, 19:47
od blázen
zarovná se to snad právě při tom zajíždění.. takže sem z nějakýma návodama, návod od tabooa sem četl a přijde mi celkem drastický..ale tím nechci říct,že je špatný,on asi ví co píše

Napsal: 19.04.2007, 20:39
od milonovo
To se sice při zajíždění stane,ale podle mě dojde k opotřebení kroužků,tohle má myslím sloužit budoucí lepší kompresi.
Pokud se ptáš na názor,podepsal bych se pod to co psal Taboo,udělal jsem to ale úplně jinak protože jsem to tenkrát ještě nečetl.

Napsal: 19.04.2007, 20:48
od blázen
myslíš to jednodenní zajíždění?

Napsal: 19.04.2007, 20:57
od Kentoya
tak jinak byl povrch po honování hodně drsný, nebo takový hezčí jemnější

Napsal: 19.04.2007, 23:02
od milonovo
blázen píše:myslíš to jednodenní zajíždění?
Ne myslím tu prácičku s tím kartáčem a olejem :D Prostě se to podle mě zahladí bez opotřebení kroužků i když zdánlivě mikroskopickýho a dosáhne se lepší komprese.Toť moje dedukce,pokud melu blbosti,tak mě někdo opravte.

Napsal: 20.04.2007, 13:40
od blázen
bylo to hladké jak děcká prdel ty nové výbrusy,..asi jak vyjeté
co nějaký návod...třeba pan kentoya zajížděl?

Napsal: 20.04.2007, 14:05
od kubajs
já jsem prvních 1500km jezdil do 3000ot/min. po prvních 500 jsem poprvé měnil olej a pak ješte v 1500km. první dva oleje byly 5w40 a pak jen 10w 60 a až pak jem mu dával.

Napsal: 20.04.2007, 14:08
od Elviiis
pokud vím tak ze začátku ho nesmíš podtáčet a přetáčet tzn držet ho nejlépe mezi 3 až 5tis

Napsal: 20.04.2007, 14:11
od kenivruh
Nerobi sa to honovanie na to, aby sa vytvorili jemne drazky (ako napr. na novvych brzdovych kotucoch) a v nich sa potom lepsie drzi olej, ktory maze piest pri pohybe vo valci ?

Napsal: 20.04.2007, 15:34
od Kentoya
pokud to bylo takové hladší byl použit plateau honong
ujed 100km velice rozumnou důchodcovskou jízdou, zkontroluj netěsnosti každých 10km, to jen aby ti nevychcal olej a voda a neuvařil jsi to, vyměn olej a filtr, pokud možno použij olej 10w40 s molybdensulfidem a potm si dělej co chceš a uznáš za vhodné, jen ho netoč přes 10 000 otáček to by mohla odsrat klika, a po 1000km ještě jednou vyměn olej a měl by být blok bez nečistot, tak zajíždím já už několik aut

Napsal: 20.04.2007, 15:37
od Peca
10 000 otáček? :shock: