No, nemelo by se to brat jako dogma, je to jen jeden z mnoha postupu, na ktery jsem narazil. Na uk foru se na toto tema vedlo hodne moc diskusi, jedni tam byli extremni - tvrdili, ze zavodni motor se po slozeni zajizdi pul hodiny na zajizdeci stolici tesne pred startem a jini zase zajizdeji 10000 mil (cca 16000km). Ten mnou pouzity postup vypada asi takto:Hynek píše:můžeš sem Jirko napsat UK postup, díky
km/max.otacky
1000/3000
1600/3500
2400/4000
3200/4500
4000/5000
4800/5500
5600/6000
6400/6500
Tzn. ze do ujete vzdalenosti pred lomitkem by maximalne vytoceny motor nemel jit pres udaj za lomitkem. A aby si to nekdo nevysvetlil blbe - rozhodne se tim nemysli, ze by se mely tyto otacky konstantne drzet!!! (jet 800km s otackami 6000 by asi nebylo to prave...). Nicmene VELMI se nedoporucuje jet s podtocenym motorem POD 2000otacek, tzn. vcas radit i pri zpomalovani. Je to uplne jiny styl razeni a jizdy, nez pri "normalnim" provozu. Pristi tyden jedu prekontrolovat tlaky a podam hlaseni, jak motor po cca 5000km vypada
Dalsi nazor rika, ze po rozumnem zajeti (cca 1000mil) motoru neublizi ani obcasne vytoceni az k 6500ot., pokud to neni moc casto
Tzv. "rychle zajeti":
km/max. otacky
0 - 800/3000
800 - 960/3500
960 - 1120/4000
1120 - 1280/4500
1280 - 1440/5000
1440 - 1600/5500
pak vymena oleje a olejoveho filtru...
Jestli to neni na prvni pohled patrne, 0-500mil do 3000ot. a kazdych dalsich 100mil (160km) +500 ot.