Podelim sa o skusenost s EBC
Ja vim
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
Ano to je mi jasne ale chudak auto!
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
- tomita
- user
- Příspěvky: 687
- Registrován: 03.05.2006, 14:58
- Bydliště: Praha/Mnichov
- Kontaktovat uživatele:
ked som spominal tlak, tak som myslel tlak v sani a nie tlak ktory posobi na pruzinu MBCraddy píše:tomita píše:Akorat ze MBC nedokaze reagovat napr. na zmenu teploty vzduchu, to znamena ze nebudes mit stejny tlak v zime pri -10°C a v lete pri +30°C. A jelikoz kazdej EBC ma v sobe senzor talku, tento problem odpadava. Vetsina EBC ma taky ochranu pred overboostem..a pod.
kazdy MBC ma v sebe senzor tlaku, je to jeho pruzina. Ta sa otvara vzdy pri rovnakom tlaku, je jedno aka je teplota. Jedine co nou pohne je tlak. Ak je nastavena na tlak 1bar, tak ju otvori tlak 1bar, bez ohladu na teplotu. Nejako nevidim suvislost teploty a tlaku pri MBC, kedze nas nezaujima hustota vzduchu, ale len jeho tlak. Uvedom si ze uplne rovnako pracuje standardny actuator, mas pocit ze by sa ti menil tlak turba sam od sebe podla teploty...?
a ano myslim si, dokonca som si isty ze teplota vzduchu bude mat vplyv na tlak v sani. Ak podla teba je teplota vzduchu nezaujimavym faktorom tak prosim ta vysvetli mi, co robi cidlo teploty vo vahe vzduchu, alebo preco sa v niektorych sand-alone jednotkach nastavuje zvlast aj mapa IAT (intake air tepmerature)?
Alebo iny priklad: akou zahadou sa moze stat, ze v zime ide moja mazda GTR ako keby mala ca o 15-20 koni viac, kdezto v lete pri 30-30°C je to "lenive" auto..nie nahodou tym, ze sa vpyvom teploty meni hustota vzduchu a tym padom aj vykon? Tlak sa mi samozrejme zvysuje..aj podla budiku.
Len pre upresnenie: na mazde pouzivam primitivny bleed-valve a cely motor vratane intercooleru je seriovy.
Keby mal ten moj MBC drzat tlak stale na nastavenej hodnote, ci v lete ci v zime, nezavisle na teplote vzduchu, tak by som nemohol mat citelne vyssi vykon, ze?
pruzinka v MBC je ekvivalentom regulacneho solenoidu v EBC a nie tlakoveho senzoru, ten sluzi len ako vstupny signal eletkronike, ktora riadi ten solenoid..a kedze pruzinka v MBC a solenoid v EBC reguluju vystup na wastegate kazdy inym sposobom, nemozu byt identicke.raddy píše:Pri EBC je to uplne rovnake, akurat namiesto pruziny je tlakovy senzor (prevodnik). Takisto je jedno aka je teplota, prevodnik prevadza tlak na napatie, nema nic spolocne s teplotou.
S14a RB25
no přirovnal bych to k atmosferickému motoru taky v zimě jede jako debil a vlétě se mu nechce protože teplota nasávaného vzduchu je nižší... nebo pokud dám sériové auto větší IC taky nezvednu tlak a auto přitom jede daleko lépe to samé je zima... Např já jsem na daihatsu instalaci velkého IC pozoroval větší nárust výkonu než při zvýšení tlaku o 2.5psi při seriovém IC... dokonce to jede lépe i když jsem tlak snížil na o další 3psi oproti serii...
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
K tobě designe... např toyota celica turbo 4x4 považuji taky za sporťák taky turbínu a nedovedu si ji lépe představit než v blátě nebo na sněhu... To samé TOMITA a mazda GTR taky bych řekl že si zábavu ze 4x4 užívá v zimě taky...
Ne všechny sporťáky s turbem jsoustriktně letní záležitost... I když je pravda že do jeseníku se v zimě s 200sx asi jen těžko dostaneš...
Ne všechny sporťáky s turbem jsoustriktně letní záležitost... I když je pravda že do jeseníku se v zimě s 200sx asi jen těžko dostaneš...
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
kentoya ma samozrejme pravdu, ako som pisal tlak bude rovnaky. avsak tomita pise o VYKONE a nie o tlaku a to su dve velmi rozdielne veci, pretoze potom sa bavme o HUSTOTE vzduchu, konkretne o obsahu kyslika vo vzduchu a nie o jeho tlaku....potom sa vykon samozrejme zmeni. Cidla teploty su v ECU kvoli tejto hustote, nie tlaku. Tlak je vzdy rovnaky, meni sa hustota a tym obsah kyslika v danom objeme, ktory je konstantny. Ak sa ti tlak meni, tvoj MBC/EBC je nefunkcny, kedze jeho jedinou ulohou je drzat max. tlak na nastavenej hodnote...Kentoya píše:teplota vzduchu nebude mít vliv na tlak v sání, pružinka bude fungovat stejně +- fous při -30 a při +100 jsou její parametry velice podobé, ale výkon bude jiný, ale to není o tlaku, ale o množství vzduchu při daném tlaku a teplotě, studeného vzduchu se vejde více při stejném tlaku takž asi tak
Takze este raz, je to tak ako som napisal hned na zaciatku, teplota tlak nijakym sposobom neovplyvnuje, ci je tlak riadeny EBC alebo MBC...
A netreba pri MBC a mojom EBC brat do uvahy este to, ze MBC ked sa zvysi tlak na nastaveny, proste len sa otvori. Na mojom EBC ten solenoid cely cas cvaka (otvara sa a zatvara, i ked mozno len od vtedy, ako nahle tlak vystupi cez 0bar - toto neviem presne) podla toho aky je aktualny tlak v sani a okrem toho moj EBC snima otacny motora a podla toho si nejak prepocitava dlzku otvorenia a zatvorenia solenoidu, samozrejme v sucinosti s nameranym tlakom v sani.
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
Aha, to je mozne. Pretoze sa tam nastavuje este aj percentualne Boost Duty. Tym sa tusim nastavuje dlzka otvorenia a zatvorenia toho solenoidu pri cvakani. Nastavuje sa tato hodnota pre kazdy tlak zvlast. Ked som tuto hodnotu mal nastavenu zle, tak mi EBC nedokazal udrzat tlak pri max. otackach.
Moje auta:
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
2001 Škoda Octavia 1,6 - 2005 R.I.P. (Totálka)
2004 NISSAN 200SX s14a - 2010 predaný Patrickovi
2005 Suzuki Jimny 1,3 4x4 - 2009 R.I.P. (Totálka)
2008 Suzuki Swift 1,3 - 2016 predaný
2010 Hyundai ix35 Style 4x4 - 2014 predaný
2013 Renault Megane 1.6 16V - auto manželky
2013 Hyundai SantaFe III Premium 4x4 - moje dnešné vozidlo
pozor, pozor, uplne rovnako cvaka (otvara/zatvara sa) aj MBC. akonahle turbo dosiahne pozadovany max. tlak, tak sa zacne oscilacny cyklus otvarania a zatvarania wastegate a tym sposobeny pokles a vzostup tlaku a tym sposobene otvaranie a zatvaranie BC, nech je akykolvek.nizzmo píše:A netreba pri MBC a mojom EBC brat do uvahy este to, ze MBC ked sa zvysi tlak na nastaveny, proste len sa otvori. Na mojom EBC ten solenoid cely cas cvaka (otvara sa a zatvara, i ked mozno len od vtedy, ako nahle tlak vystupi cez 0bar - toto neviem presne) podla toho aky je aktualny tlak v sani a okrem toho moj EBC snima otacny motora a podla toho si nejak prepocitava dlzku otvorenia a zatvorenia solenoidu, samozrejme v sucinosti s nameranym tlakom v sani.
Tento cyklus-oscilacia moze byt prerusena jedine znizenim zataze motora a poklesu tlaku pod max. hodnotu. Vtedy sa wastegate a BC zavrie natrvalo.
V pripade EBC sa jedna o FREKVENCIU otvarania a zatvarania solenoidu, ktora vytvory DUTY CYCLE solenoidu, cize jeho celkovy percentualny cas otvorenia. Tymto cas sa potom da regulovat napr. krivka strmosti nabehu tlaku turba a pod....