Zabehovy olej

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
BAKALAKA
user
Příspěvky: 82
Registrován: 23.09.2006, 07:29
Bydliště: SR Lubina-sedlač pri Novom Meste nad Váhom

Zabehovy olej

Příspěvek od BAKALAKA »

Zdravim pani

Neviem co tu nieco takehoto bolo rozoberane,... ide o to ze po dost rozsiahlom rozhovore s jednym ostrielanym mechanikom som sa dozvedel ze po GO motora, konkretne po honingu je treba pri zabehu na prvych cca 500km pouzit mineralny olej aby sa zrazili nerovnosti na valcoch vytvorene honovanim a tym sa spravne motor zabehne, lebo ak sa pouzije synteticky tieto nerovnosti su chranene a tym padom sa valce ukuju a nikdy nezabehnu, co znamena mensiu kompresiu. Znie to docela logicky, ale zaujimal by ma aj nazor ludi ktory uz maju s CAckom vecsie skusenosti ako ja. :-D

Ak to tu uz bolo riesene a nenasiel som to, tak sori :o
91 black S13 - po vlastnorucnej GO motora, .. a dokonca funguje + Stage1
Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Re: Zabehovy olej

Příspěvek od Idaho »

BAKALAKA píše:Zdravim pani

Neviem co tu nieco takehoto bolo rozoberane,... ide o to ze po dost rozsiahlom rozhovore s jednym ostrielanym mechanikom som sa dozvedel ze po GO motora, konkretne po honingu je treba pri zabehu na prvych cca 500km pouzit mineralny olej aby sa zrazili nerovnosti na valcoch vytvorene honovanim a tym sa spravne motor zabehne, lebo ak sa pouzije synteticky tieto nerovnosti su chranene a tym padom sa valce ukuju a nikdy nezabehnu, co znamena mensiu kompresiu. Znie to docela logicky, ale zaujimal by ma aj nazor ludi ktory uz maju s CAckom vecsie skusenosti ako ja. :-D

Ak to tu uz bolo riesene a nenasiel som to, tak sori :o
-fura nesmyslů zní logicky když je podá se správnou omáčkou..

neříkám že je to tenhle případ, já pro záběh u Super používám 20W50 motul 300V ( 100synsth - neplect s plnou syntetikou :D ), po nejakých 4-5 tis km to nechávám na uživatli, osobne používám dál ten samý ( teda ted už ne už supru nemám :D ) občas klienti přejdou na 10W50 - 10W60 plnou syntetiku..
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Bakalakov kamos ma uplnu pravdu, to s tym zabehom je pravda. Na zabeh po honovani/vybruse sa NESMIE pouzit synteticky olej, avsak bezny polosynteticky je fajn. Dovod pouzitia mineralneho je hlavne ten, ze je lacny a menej to boli ked ho po 500km vylejes. Ale kludne zabehni s beznym polosynt. 10W40 olejom a po 500km ho vymen. Pocas zabehu co najviac men otacky, motor vytacaj a pustaj plyn pri zaradenej rychlosti. Nenechavaj motor bezat na volnobehu. Na spravne opracovanie stien valca je potrebne aby na kruzky posobil tlak a tym ich roztahoval proti stenam, preto treba motor rozumne vytacat a tla turba tak 0.5bar pocas prvych 500km, jazdit svizne.

Synteticky olej ma prilis nizku (ci vysoku kua :-D?) viskozitu, sprosto povedan je prilis klzky a sposobi to ze sa hrany po honovani zaleju do medzier medzi nimi a stena valca ostane prilis hladka. Vytvori sa glazura a mozes honovat znova, kruzky uz nikdy nesadnu.

Toto je fakt, nepolemizovat prosim :-D
Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho »

raddy píše:Bakalakov kamos ma uplnu pravdu, to s tym zabehom je pravda. Na zabeh po honovani/vybruse sa NESMIE pouzit synteticky olej, avsak bezny polosynteticky je fajn. Dovod pouzitia mineralneho je hlavne ten, ze je lacny a menej to boli ked ho po 500km vylejes. Ale kludne zabehni s beznym polosynt. 10W40 olejom a po 500km ho vymen. Pocas zabehu co najviac men otacky, motor vytacaj a pustaj plyn pri zaradenej rychlosti. Nenechavaj motor bezat na volnobehu. Na spravne opracovanie stien valca je potrebne aby na kruzky posobil tlak a tym ich roztahoval proti stenam, preto treba motor rozumne vytacat a tla turba tak 0.5bar pocas prvych 500km, jazdit svizne.

Synteticky olej ma prilis nizku (ci vysoku kua :-D?) viskozitu, sprosto povedan je prilis klzky a sposobi to ze sa hrany po honovani zaleju do medzier medzi nimi a stena valca ostane prilis hladka. Vytvori sa glazura a mozes honovat znova, kruzky uz nikdy nesadnu.

Toto je fakt, nepolemizovat prosim :-D
každý má sve "triky" a zkušenosti, převzal jsem a používám to co mi psal Taboo a zatím si nemohu stěžovat :)
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

Čím je viskozita větší, tím je kapalina méně tekutá, tzn. ideální kapalina má nulovou viskozitu (viskozita = vazkost, molekuly jsou k sobě "více vázány").
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

idaho, ja som nejako nepochopil ci odporucas pouzivanie syntetickeho oleja na zabeh alebo nie, resp. nie je mi jasne aky je ten olej co si uvadzal....sorry, mi to nemysli
Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho »

raddy píše:idaho, ja som nejako nepochopil ci odporucas pouzivanie syntetickeho oleja na zabeh alebo nie, resp. nie je mi jasne aky je ten olej co si uvadzal....sorry, mi to nemysli
to co používám já j epřesný opak toho co doporučuješ ty, používám již nekooik let 100%syntetický ( olej vyrábený chemickou syntézou bez přítomnosti minerální složky ) od Motulu. Je drahej jako prase ale jedinej, kterej mi zatím vpohode fungoval. Taboo mi psal redline - kterej je u nás jeste draží a huř sehatelnej připadn emi doproučil jako levnejší varuantu tento ( cca 400-420,- na litr )
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

hm, zaujimave, vseobecne je synteticky olej oznacovany ako vyslovene nevhodny pre zabeh, z uz spomenutych dovodov. rovnako, vseobecne sa odporuca vymena oleja ovela skor ako pises, 500km aj menej, dovod je ten ze do prvych cca 500km vyprodukuje motor najviac kovovych castic a nevidim dovod pouzivat kontaminovany olej dalsich 3000km... vsetky uvedene odkazy pojednavaju aj o intervale prvej vymeny oleja, takmer vzdy je to okolo 500 mil...

toto je velmi dobra stranka ohladom zabiehania motora
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

dalsi dobry dokument, dokonca s vysvetlenim pouzivania syntetickeho oleja na zabeh.
http://www.stealth316.com/2-breakin.htm

dalsi dobry odkaz
http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm

a citacia z neho:
"If the wrong type of oil is used initially, or the break-in is too easy, rings and cylinders could (read will) glaze and never seal properly. A fresh cylinder wall needs some medium to high engine loading to get the piston rings to seat properly for good compression but make sure you don't lug or overheat the engine. Use high quality, low viscosity oil (Valvoline 30 weight), no synthetics, too slippery. If synthetics are used during initial break in the rings are sure to glaze over.

vysokoodborny clanok venovany zabehu roznych motorov s velmi presnou klasifikaciou olejov a citacia s neho:
http://www.estevancomp.ca/marshall/mech ... cedure.pdf

Synthetic Motor Oils
The introduction of synthetic motor oils dates back to World War II and they are often described
as the "oil of the future." Synthetic oils are man made, manufactured in a laboratory rather than pumped out of the ground and refined. They offer a variety of advantages over natural oils from better fuel economy, stability over a wide range of temperatures and operating conditions and
longevity.
However, the use of synthetic engine oils is not recommended for the "break-in" period. Its outstanding ability to reduce wear by virtually eliminating friction between moving components is
not desirable for a "break-in" oil. Certain predictable amounts of friction are required for proper "break-in" of piston and piston rings. AERA does not recommend the use of synthetic engine oils
for the first 5,000 miles of service. Thereafter it is up to the vehicle owner to weight the cost of more expensive synthetic motor oils, manufacturer's oil classification recommendations and drain intervals.


vseobecne sa da povedat, ze synteticky olej je mozne pouzit na zabeh noveho moderneho motora s velmi presnym opracovanim valcov a kruzkov. pre zabeh po vybruse ci honovani je vsak synteticky olej vseobecne vyslovene neodporucany, napr. aj priamo firmou Redline, ako je spomenute v uvedenom clanku ( http://www.stealth316.com/2-breakin.htm ), posledne dva odstavce sa venuju cisto otazke syntetickeho leja pre zabeh.

takisto nazory na interval vymeny oleja sa zbiehaju na cisle okolo 500km/mile, nechat prvy olej v motore 4000km je podla mna zmarenie dobrej go...

nepochopil som presne aky olej pozivas, najprv si napisal
já pro záběh u Super používám 20W50 motul 300V ( 100synsth - neplect s plnou syntetikou
potom pises
již nekooik let 100%syntetický ( olej vyrábený chemickou syntézou bez přítomnosti minerální složky ) od Motulu.
takze je ten olej synteticky alebo nie?

moj nazor (a nazor asi vsetkych serioznych dokumentov ktore som mal moznost prestudovat)je, ze po honovani urobenom beznym sposobom a kvalitou je pouzitie plne syntetickeho bezneho oleja (0W, 5W) navodom na velmi vysoke riziko vytvorenia glazury a nechat ho tam 4000km....no to je jedno, pretoze glazura sa da odstranit jedine novym honovanim, takze preco neurobit go znova...

moj nazor ostava rovnaky, na zabeh motora (konkretne ca18det) je synteticky olej vyslovene nevhodny a jeho vymena je nutna co najskor, 500km je (nielen moje) moje odporucane maximum, inak je velmi vysoke riziko opakovania honovania.

dokumenty ktore som uviedol (a kopec dalsich) podavaju dostatocnu a presnu informaciu o tom, ako motor zabehnut, aky olej pouzit a kedy ho prvy krat vymenit a ja nemam ziadny dovod o tom pochybovat.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

základná rozdíl bude v tom, že taboo automaticky počítá s plateau honning, při kterém jsem stopy po honování (otřepy) pryč, a proto je to jedno ba lépe plná čí polo, při honning bez následného plateau je všeobecně lepší minerál či polo

takže bych řekl že máte pravdu oba
Uživatelský avatar
BAKALAKA
user
Příspěvky: 82
Registrován: 23.09.2006, 07:29
Bydliště: SR Lubina-sedlač pri Novom Meste nad Váhom

Příspěvek od BAKALAKA »

Raddy:dokumenty ktore som uviedol (a kopec dalsich) podavaju dostatocnu a presnu informaciu o tom, ako motor zabehnut, aky olej pouzit a kedy ho prvy krat vymenit a ja nemam ziadny dovod o tom pochybovat.[/quote]




... neni o com. To vysvetluje preco nemam kompresiu po zabehu taku aku som ocakaval :?
91 black S13 - po vlastnorucnej GO motora, .. a dokonca funguje + Stage1
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Kentoya píše:základná rozdíl bude v tom, že taboo automaticky počítá s plateau honning, při kterém jsem stopy po honování (otřepy) pryč,
ak to tak Idaho myslel, preco preco to preboha nenapisal? :roll: taketo nepresne formulacie mozu byt velmi nebezpecne, co keby si niekdo povedal ze ak je to dobre pre supru, tak to bude dobre pre mna, Taboo je vysoko odborny prispievatel na TF,tak sa na jeho nazor da spolahnut, tak do ca18det po honovani mrdnem syntetiku... kdo bude zodpovedny za nasledky? Pani, nezabudajme ze toto je 200sx forum a nie vseobecne forum typu TF, rovnako otazka bola polozena konkretne, formulujme svoje odpovede jasne a ku konkretnej otazke, inak moze dojst k velmi neprijemnenmu omylu.

na druhej strane som to uviedol:
vseobecne sa da povedat, ze synteticky olej je mozne pouzit na zabeh noveho moderneho motora s velmi presnym opracovanim valcov a kruzkov
kazdopadne ak si precitas este raz povodnu otazku od bakalaku, tak ide o zabeh po beznom honovani:
ze po GO motora, konkretne po honingu je treba pri zabehu na prvych cca 500km pouzit mineralny olej aby sa zrazili nerovnosti na valcoch vytvorene honovanim a tym sa spravne motor zabehne, lebo ak sa pouzije synteticky tieto nerovnosti su chranene a tym padom sa valce ukuju a nikdy nezabehnu, co znamena mensiu kompresiu
preto som napisal ze sa nesmie pouzit synteticky olej, odpovedal som na otazku a na nu je jedina spravna odpoved, velke nie plnej syntetike, bez akychkolvek pochybnosti.


samozrejme, ak sa bavime o plateau honing, tak to je ina kategoria, kedze steny valcov su opracovane v podstate do stavu po zabehu, cim sa vlastne takmer uplne redukuje nutnost zabehu stien valcov...
obycajne honovanie a plateau honovanie su dve absolutne rozdielne stavy noveho valca a vyzaduju absolutne rozdielny pristup pri zabehu, je velmi dolezite jasne napisat ci sa bavime o honovani (ako doteraz) alebo o konecnej uprave plateau...
Naposledy upravil(a) raddy dne 03.02.2008, 09:35, celkem upraveno 6 x.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

BAKALAKA píše:Raddy:dokumenty ktore som uviedol (a kopec dalsich) podavaju dostatocnu a presnu informaciu o tom, ako motor zabehnut, aky olej pouzit a kedy ho prvy krat vymenit a ja nemam ziadny dovod o tom pochybovat.



... neni o com. To vysvetluje preco nemam kompresiu po zabehu taku aku som ocakaval :? [/quote]

a v com v tvojom pripade je podstata problemu? pouzil si snad na zabeh plnu syntetiku ci si nechal motor ist dlho na volnobehu ci si ho zabehol velmi nalahko?

co sa tyka samotneho oleja, tak mineralny olej nie je nevyhnutny, v pohode staci bezne predpisany polosynteticky, je dokonca lepsi v tom, ze lepsie odolava teplote v turbe...na atmo motor by som s kludom zvolil cisty mineral, na turbo motor polosyntetiku, tym sa neda nic pokazit.
Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho »

raddy píše:hm, zaujimave, vseobecne je synteticky olej oznacovany ako vyslovene nevhodny pre zabeh, z uz spomenutych dovodov. rovnako, vseobecne sa odporuca vymena oleja ovela skor ako pises, 500km aj menej, dovod je ten ze do prvych cca 500km vyprodukuje motor najviac kovovych castic a nevidim dovod pouzivat kontaminovany olej dalsich 3000km... vsetky uvedene odkazy pojednavaju aj o intervale prvej vymeny oleja, takmer vzdy je to okolo 500 mil...

toto je velmi dobra stranka ohladom zabiehania motora
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

dalsi dobry dokument, dokonca s vysvetlenim pouzivania syntetickeho oleja na zabeh.
http://www.stealth316.com/2-breakin.htm

dalsi dobry odkaz
http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm

a citacia z neho:
"If the wrong type of oil is used initially, or the break-in is too easy, rings and cylinders could (read will) glaze and never seal properly. A fresh cylinder wall needs some medium to high engine loading to get the piston rings to seat properly for good compression but make sure you don't lug or overheat the engine. Use high quality, low viscosity oil (Valvoline 30 weight), no synthetics, too slippery. If synthetics are used during initial break in the rings are sure to glaze over.

vysokoodborny clanok venovany zabehu roznych motorov s velmi presnou klasifikaciou olejov a citacia s neho:
http://www.estevancomp.ca/marshall/mech ... cedure.pdf

Synthetic Motor Oils
The introduction of synthetic motor oils dates back to World War II and they are often described
as the "oil of the future." Synthetic oils are man made, manufactured in a laboratory rather than pumped out of the ground and refined. They offer a variety of advantages over natural oils from better fuel economy, stability over a wide range of temperatures and operating conditions and
longevity.
However, the use of synthetic engine oils is not recommended for the "break-in" period. Its outstanding ability to reduce wear by virtually eliminating friction between moving components is
not desirable for a "break-in" oil. Certain predictable amounts of friction are required for proper "break-in" of piston and piston rings. AERA does not recommend the use of synthetic engine oils
for the first 5,000 miles of service. Thereafter it is up to the vehicle owner to weight the cost of more expensive synthetic motor oils, manufacturer's oil classification recommendations and drain intervals.


vseobecne sa da povedat, ze synteticky olej je mozne pouzit na zabeh noveho moderneho motora s velmi presnym opracovanim valcov a kruzkov. pre zabeh po vybruse ci honovani je vsak synteticky olej vseobecne vyslovene neodporucany, napr. aj priamo firmou Redline, ako je spomenute v uvedenom clanku ( http://www.stealth316.com/2-breakin.htm ), posledne dva odstavce sa venuju cisto otazke syntetickeho leja pre zabeh.

takisto nazory na interval vymeny oleja sa zbiehaju na cisle okolo 500km/mile, nechat prvy olej v motore 4000km je podla mna zmarenie dobrej go...

nepochopil som presne aky olej pozivas, najprv si napisal
já pro záběh u Super používám 20W50 motul 300V ( 100synsth - neplect s plnou syntetikou
potom pises
již nekooik let 100%syntetický ( olej vyrábený chemickou syntézou bez přítomnosti minerální složky ) od Motulu.
takze je ten olej synteticky alebo nie?

moj nazor (a nazor asi vsetkych serioznych dokumentov ktore som mal moznost prestudovat)je, ze po honovani urobenom beznym sposobom a kvalitou je pouzitie plne syntetickeho bezneho oleja (0W, 5W) navodom na velmi vysoke riziko vytvorenia glazury a nechat ho tam 4000km....no to je jedno, pretoze glazura sa da odstranit jedine novym honovanim, takze preco neurobit go znova...

moj nazor ostava rovnaky, na zabeh motora (konkretne ca18det) je synteticky olej vyslovene nevhodny a jeho vymena je nutna co najskor, 500km je (nielen moje) moje odporucane maximum, inak je velmi vysoke riziko opakovania honovania.

dokumenty ktore som uviedol (a kopec dalsich) podavaju dostatocnu a presnu informaciu o tom, ako motor zabehnut, aky olej pouzit a kedy ho prvy krat vymenit a ja nemam ziadny dovod o tom pochybovat.
pozor nerozumíme si, vyměnuji mnohem dříve ale na tech nekoloik prvních intervalu držím za každou cenu ten olej, potom už to nechávám na volbě zákazníka. Nejsem sebevrah co by nechal první ( a druhej i třetí ) olej v motoru více jak 300-400km :)
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Uživatelský avatar
Idaho
user
Příspěvky: 690
Registrován: 08.06.2006, 08:24

Příspěvek od Idaho »

Kentoya píše:základná rozdíl bude v tom, že taboo automaticky počítá s plateau honning, při kterém jsem stopy po honování (otřepy) pryč, a proto je to jedno ba lépe plná čí polo, při honning bez následného plateau je všeobecně lepší minerál či polo

takže bych řekl že máte pravdu oba
v tom bude ten rozdíl to "finální honování" používám klasicky CD . Nejprve jsem delal originál přípravkem ale jeho oopotřebení byl ohrozné a bylo to nákladné. Stejne tak jako při broušení válcu použivam "torque plate"..

snažím se to delat poctivě, proto ode me nevyjde moc motoru a jen "pár" kousku ročne..( ono tech super ani moc nejezdí ) a zatím s emi žádnej nevrátil ( a to ani po 45tis km :) ) narozdíl do GO delaných v Toyote kde se vracejí i po 15tis km :( při několikanásobných nákladech na práci a materiál než u mne.
prosim dotazy, objednávky směřujte na idaho(zavináč)dicompracing.com ne do PM ...72789432tři
_____________________
Prodej seriových ND, autoservis, transport po EU na podvalu ( od 7kč/km ) tak i na dovolenou - řidič + 7míst, dual klima, LEd TV ( od 4,5kč/km )
Dovoz JDMmotorů/frontclipů, osobní výběr a kontrola dovážených dílů
Uživatelský avatar
BAKALAKA
user
Příspěvky: 82
Registrován: 23.09.2006, 07:29
Bydliště: SR Lubina-sedlač pri Novom Meste nad Váhom

Příspěvek od BAKALAKA »

raddy píše:
BAKALAKA píše:Raddy:dokumenty ktore som uviedol (a kopec dalsich) podavaju dostatocnu a presnu informaciu o tom, ako motor zabehnut, aky olej pouzit a kedy ho prvy krat vymenit a ja nemam ziadny dovod o tom pochybovat.



... neni o com. To vysvetluje preco nemam kompresiu po zabehu taku aku som ocakaval :?
a v com v tvojom pripade je podstata problemu? pouzil si snad na zabeh plnu syntetiku ci si nechal motor ist dlho na volnobehu ci si ho zabehol velmi nalahko?

co sa tyka samotneho oleja, tak mineralny olej nie je nevyhnutny, v pohode staci bezne predpisany polosynteticky, je dokonca lepsi v tom, ze lepsie odolava teplote v turbe...na atmo motor by som s kludom zvolil cisty mineral, na turbo motor polosyntetiku, tym sa neda nic pokazit.[/quote]

problem zrejme nastal v presnosti vyjadrovania, ako si tu uz spomenul, .. zabeh motora som urobil ako to tu uz bolo spominane davnejsie s pouzitim syntetickeho oleja, ibaze dotycny mal pravdepodobne namysli prave honing s plateau, co oznacoval len ako honing,... ja som mal len obyc. honing, cize som do motora naladoval plnu syntetiku.... :evil:
91 black S13 - po vlastnorucnej GO motora, .. a dokonca funguje + Stage1
Odpovědět