Montáž závodních pásů

jak na to :-)
Odpovědět
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Montáž závodních pásů

Příspěvek od 935Baby »

Původně to napsal Spitfire na drift-forum tak snad mu to nebude vadit ze to sem vlozim

Obrázek

Nějáký předlohy FIA, nevim pro jakou skupinu ale podle mě tam moc rozdílů nebude

6. BEZPEČNOSTNÍ PÁSY
6.1 Pásy
Jedná se o připevnění nejméně dvěma ramenními a jedním bederním pásem. Body pro upevnění na karosérii: dva pro bederní pás, dva nebo jeden symetrický se sedadlem pro ramenní pásy.
Tyto pásy musí být homologovány FIA a odpovídat normě FIA 8854/98 nebo 8853/98.
Navíc, pásy používané pro závody na okruzích, musí být vybaveny systémem rozepínání pomocí otáčecí přezky.
Naopak pro soutěže zahrnující průjezd na otevřené silnici se doporučuje systém rozepínání s tlačítkem.
ASN mohou homologovat upevňovací body umístěné na kleci během homologace této klece (viz čl. 253.8.4) pod podmínkou, že jsou otestované.
6.2 Instalace
Je zakázáno připevňovat bezpečnostní pásy k sedadlům nebo k jejich držákům.
- Jeden bezpečnostní pás musí být instalován na upevňovacích bodech sériového vozu. Doporučené geometrické umístění upevňovacích bodů je uvedeno na obr. 253-42.
Ramenní pásy musí směřovat dozadu směrem dolů a nesmí být namontovány tak, aby tvořily úhel větší než 45° vzhledem k vodorovné rovině, měřeno v horní části opěradla a doporučuje se, aby
nepřesáhly 10°.
Maximální úhly vzhledem k ose sedadla jsou 20° divergentní nebo konvergentní.
Pokud je to možné, měl by být použit původní upevňovací bod, namontovaný výrobcem vozidla na sloupek C.
Upevňovací body, které svírají s vodorovnou rovinou úhel větší, než je povoleno, mohou být použity pouze tehdy, pokud sedadlo splňuje požadavky normy FIA.
V tomto případě musejí být ramenní pásy čtyřbodových pásů instalovány na upevňovacích bodechbřišních pásů zadních sedadel, namontovaných původně výrobcem vozu.
U čtyřbodových pásů jsou ramenní pásy namontovány tak, aby se symetricky křížily vzhledem k ose předního sedadla.
Bezpečnostní pásy nesmí být instalovány na sedadle bez opěrky hlavy nebo na sedadle se zabudovanou opěrkou (bez otvoru mezi opěradlem a opěrkou).
Břišní a stehenní pásy nesmějí procházet nad stranami sedadla, ale skrz sedadlo, aby na co největší ploše obepínaly pánevní krajinu.
Břišní pásy musí být umístěny přesně v prohlubni mezi hranou pánve a horní částí stehna. Nesmějí zasahovat do břišní krajiny.
Za tímto účelem lze provrtat sériově vyráběné sedadlo. Je třeba zabránit možnému poškození pásů třením o ostré hrany.
- Pokud na sériové upevňovací body není možné namontovat ramenní a nebo stehenní pásy, nové upevňovací body se instalují na skořepině nebo šasi, co možná nejblíže ose zadních kol pro ramenní pásy.
Ramenní pásy mohou být také připevněny k bezpečnostní konstrukci nebo na distanční tyč pomocí oka, nebo být připevněny na horní upevňovací body předních pásů, nebo se opírat či být připevněny na příčnou vzpěru, přivařenou na zadní vzpěry oblouku.
V tomto případě použití příčné vzpěry musí splňovat následující podmínky:
- Příčná vzpěra je trubka o minimálních rozměrech 38 mm x 2,5 mm nebo 40 mm x 2 mm z uhlíkové oceli tažené za studena, bez svaru, o minimální pevnosti v tahu 350 N/mm2.
- Výška této vzpěry musí být taková, aby ramenní pásy směrem dozadu směřovaly dolů pod úhlem mezi 10° a 45° vzhledem k vodorovné rovině, od horního okraje opěradla. Doporučuje se úhel 10°.
- Upevnění pásů pomocí oka je povoleno, stejně jako upevnění pomocí šroubování, ale v tomto posledním případě je třeba pro každý upevňovací bod přivařit vložku (viz obr. 253-17C a 253-53 pro rozměry).
Tyto vložky jsou umístěny ve vzpěře a pásy jsou k nim připevněny pomocí šroubů M12 8.8 nebo 7/16 UNF.
- Každý upevňovací bod musí být schopen odolat zatížení 1470 daN nebo 720 daN pro stehenní pásy.
V případě upevnění pro dva pásy se toto zařízení rovná součtu obou požadovaných zatížení.
- Pro každý nově vytvořený upevňovací bod se použije ocelová výztužná destička o minimální ploše 40 cm2 a tloušťce minimálně 3 mm.
- Principy upevnění na šasi/karosérii:
1) Všeobecný systém upevnění: viz obr. 253-43.
2) Systém upevnění pro ramenní pásy: viz obr. 253-44.
3) Systém upevnění stehenního pásu: viz obr. 253-45.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
areuratty
user
Příspěvky: 1705
Registrován: 10.04.2007, 07:53
Bydliště: Doma

Příspěvek od areuratty »

A u dvoukila je to jednoduché nandat sportovní pásy...stačí sundat na straně kde budou sportovní pásy vyndat přední i zadní pásy originální...

U řidiče (u spolujezdce budou strany otočeny):
Levý boční bod - díra po spodním uchycení sériového pásu
Pravý boční bod - díra zboku sedačky kde dřív byl uchycen "zacvakávač" pásu
Levý zadní bod - díra po spodním uchycení zadního pásu (hned nad tím je ta díra kde bylo uloženo navíjení pásu)
Pravý zadní bod - díra po "zacvakávači" zadního levého pásu

Většina z vás tohle bude brát jako zbytečnost, protože je tohle vlastně jediná možnost jak pásy uchytit, ale znám i pár lidí, kteří se mě ptali jak tam budu ty pásy dávat a nemohli za Boha přijít na to, kam by to šlo uchytit...:D
ex Nissan 200SX -> now Nissan Skyline R32
Obrázek
Uživatelský avatar
Sentinel
user
Příspěvky: 319
Registrován: 14.02.2006, 16:45
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sentinel »

nechcem otvarat novu temu tak to skusim sem....

mam problem s uchytenim sportovych pasov na s13, konkretne bod ktory je pri stredovom tuneli /cize u vodica pravy a spolujazdca lavy bod/
problem spociva v tom ze povodny pas ma uchyt na pojazde sedadla a nove sportove sedacky uchytavam priamo do podlahy a tym padom ho nemam kam uchytit.

takze poradte ako to mate vyriesene?

dik
Uživatelský avatar
J3tb0Y
user
Příspěvky: 455
Registrován: 19.12.2007, 19:52
Bydliště: TT, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od J3tb0Y »

mal som to spravene takto normalne vyvrtana diera a zvonku v tuneli prichytene skrutkou
Uživatelský avatar
Michall
user
Příspěvky: 218
Registrován: 28.07.2010, 19:09
Bydliště: Praha

Re: Montáž závodních pásů

Příspěvek od Michall »

Tak sem včera nahodil pásy od Racelandu a jsou poněkud velký,nebo já moc hubenej.Mám je přichycený v bodech po origo pásech a v bocích je to až moc dlouhý,i když je mám přitáhnutý co to jde tak mi jsou uplně volný a nějak nevim co s tim.
Uživatelský avatar
Jimmbo
user
Příspěvky: 1842
Registrován: 17.03.2007, 23:27
Bydliště: Velke Levare SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Montáž závodních pásů

Příspěvek od Jimmbo »

Hod foto...
Obrázek

200sx S13 - vinova from OndraS13 -Motor od Playduda RB20DET, spojka Ogura carbon twin plate Clutch,cely vyfuk 3", podvozek HSD HR, nastavitelne ramena DW, DriftWorks geomaster v predu, jednodielny kardan, KAAZ 2way, tycky riadenia TEIN, Walbro, BOV HKS SQV,Boost, oil temp, oil press gauges, vems wideband lambda, tlak 0,8baru , drift knob DW,...vykon nevim ale jede to bokem docela slusne =P
P: MNOHO DIELOV Z S13...
Uživatelský avatar
Michall
user
Příspěvky: 218
Registrován: 28.07.2010, 19:09
Bydliště: Praha

Re: Montáž závodních pásů

Příspěvek od Michall »

A čeho přesně foto :?: ,abych vědel co sem mám nahodit.
Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Montáž závodních pásů

Příspěvek od Bart34 »

Vseho, z boku, ze predu a tak. No proste foto jak to mas namontovany.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Uživatelský avatar
Michall
user
Příspěvky: 218
Registrován: 28.07.2010, 19:09
Bydliště: Praha

Re: Montáž závodních pásů

Příspěvek od Michall »

Tak už vyřešeno!Nechal sem ho zkrátit a nazdar :D
Odpovědět