Velice silné vibrace ze zadni části auta pri brždění
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Velice silné vibrace ze zadni části auta pri brždění
Dnes jsem sel na brzdy v cca 160(170) a při lehkem polochtání brzdy zaclo neco silene vibrovat v zadni casti vozu....pak jsem přibrzdil vic a vibrace byli silnejsi. Vibrace byly trochu citit i po tom co jsem prestal brzdit a az po cca 100metrech přestali úplně. Ty vibrace jsou citit i pres sedadlo a hodne slyset. Jsou to vibrace ktere zni dost kovově...těžko to popsat ale je to hodne neprijemne za jizdy...
Zkusim natocit video jestli se mi to povede opet nasimulovat...
Tento problem uz jsem několikrat měl a je to občasný problém.
Napadaji mě tyto priciny:
Kardan-stredove lozisko?
Diferencial
Prevodovka
Poloosy? takove ty satelity co jsou na koncich?
Zadni ložiska?
Brzdy bych celkem vyloucil protoze jsou na vsech kolech nove, a nedavno jsem dokonce meril zda nejsou predni kotouce zkrivene a nebyli. Jeste zkontroluju zadni kotouce zda nejso zkrivene ale podle me by to tezko zpusobovali zadni brzdy kdyz je na nich cca 30-40% brzdneho ucinku..kazdopadne je proverim...
No podle me je problem s nejakou casti hnaciho ustrojím při deceleraci. Zkusim schvalne jeste zabrzdit s vyřezenou rychlosti aby tam nebyl brzdny ucinek motoru... Myslim ze i parkrat ty vibrace byly i kdyz jsem jen "brzdil" motorem z rychlosti cca 160
Napada nekoho neco co by to mohlo byt?
Zkusim natocit video jestli se mi to povede opet nasimulovat...
Tento problem uz jsem několikrat měl a je to občasný problém.
Napadaji mě tyto priciny:
Kardan-stredove lozisko?
Diferencial
Prevodovka
Poloosy? takove ty satelity co jsou na koncich?
Zadni ložiska?
Brzdy bych celkem vyloucil protoze jsou na vsech kolech nove, a nedavno jsem dokonce meril zda nejsou predni kotouce zkrivene a nebyli. Jeste zkontroluju zadni kotouce zda nejso zkrivene ale podle me by to tezko zpusobovali zadni brzdy kdyz je na nich cca 30-40% brzdneho ucinku..kazdopadne je proverim...
No podle me je problem s nejakou casti hnaciho ustrojím při deceleraci. Zkusim schvalne jeste zabrzdit s vyřezenou rychlosti aby tam nebyl brzdny ucinek motoru... Myslim ze i parkrat ty vibrace byly i kdyz jsem jen "brzdil" motorem z rychlosti cca 160
Napada nekoho neco co by to mohlo byt?
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 15.04.2008, 16:21, celkem upraveno 1 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
mrkni jestli mas utazenou napravnici, porpipade stav silentbloku
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
No pri tom brzdeni motorem co se to stalo uz je to hodne dlouho ale myslim ze to bylo neco jako 5000rpm.tamo píše:ak si teda brzdil aj motorom pri akych otackach sa rezonacia zacala prejavovat.
No udelam nejake testy, doufam ze se to pri nich nerozlozi na kousky protoze presne tak to zni...jako by neco kazdkou chvilkou me zkolabovat...
Kdyz brzdim z rychlosti 100 atd i treba hodne silne tak to nic nevybruje.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
pujdu to omrknout.Mirek píše:mrkni jestli mas utazenou napravnici, porpipade stav silentbloku
A co kdyby to byl Diferak? Uz delsi dobu mi dela to ze kdyz jedu pohodicku na trojku cca 50km a uberu a pak opet pridam...tak cvakne v diferaku. To bych rekl ze neni slyset uplne vzdy ale taky jen obcas.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
takze nápravnice byla dotažená a kontroloval jsem silentbloky - pouze tak ze jsem sundal ty spodni mysky a koukal jak vypadali....na pohled vypadají že jsou vpořádkuMirek píše:mrkni jestli mas utazenou napravnici, porpipade stav silentbloku
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
hmm pak me napadaji silace v ramenech. Zkousel jsi simulovat znova takovou situaci aniz bys brzdil i motorem, vyradit jak jsi tady psal? Taky jak to budes mit zahraty zkus na nejakym slusnym asfaltu zahrabat kratce na zpatecku, jestli to bude taky mlatit.935Baby píše:takze nápravnice byla dotažená a kontroloval jsem silentbloky - pouze tak ze jsem sundal ty spodni mysky a koukal jak vypadali....na pohled vypadají že jsou vpořádkuMirek píše:mrkni jestli mas utazenou napravnici, porpipade stav silentbloku
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velice silné vibrace ze zadni části auta pri brždění
Toto se mi nepovedlo nasimulovat...935Baby píše:Dnes jsem sel na brzdy v cca 160(170) a při lehkem polochtání brzdy zaclo neco silene vibrovat v zadni casti vozu....pak jsem přibrzdil vic a vibrace byli silnejsi. Vibrace byly trochu citit i po tom co jsem prestal brzdit a az po cca 100metrech přestali úplně. Ty vibrace jsou citit i pres sedadlo a hodne slyset. Jsou to vibrace ktere zni dost kovově...těžko to popsat ale je to hodne neprijemne za jizdy...
Ale mam zaznam podobneho zvuku který vím co způsobuje a možná příčina všeho jsou brzdove desticky na prední nápravě.
http://www.mediafire.com/?dnnbjgdyjgd
…v čase 1:34 to zacina byt slyset a nejvic je to slyset v case 1:38. Je potreba dost zesilit zvuk.
Přícina:
http://www.mediafire.com/?ytmhgwjx4ey
Brzdová destička se viklá ve vodítkách…
Hodnota X je o cca 0.5mm mensi nez ma byt
Hodnota Y je o cca 0,4mm mensi nez ma byt
Porovnaval jsem to se starou orezlou destickou...sice to neni moc presne zatim pouze informativni mereni... (proto bych prosil o presne zmereni... forum/viewtopic.php?t=12845)
Citit za jizdy jsou slabe vibrace do pedalu a volantu a klepání. Nenastane to vzdy spis pri slabsim brzdeni nekdy kolem rychlosti 160km, kdyz se brzdi intenzivne tak to neklepe...
Ale stejne jsem tam slysel jeste neco jineho nez od tech prednich desticek...jeste tam byli takove silnejsi vibrace a mohem hlucnejsi rezonance kterou jsem jiz dnes nenasimuloval. To same se mi stalo kdysi jeste s jinymi destickami ktere ale nemeli vůli ve voditkach. Takze stejne tam musi byt jeste neco jineho co rezonuje...(diff nebo neco jineho...)
Taky jsem dnes slysel ty same rezonance akorat byli velmi tiché v cca 120km pri jizde s lehce pridanym plynem a taky pri slabem brzdeni motorem...
Tohle bylo v pohode, zadne divne zvuky...Mirek píše:Taky jak to budes mit zahraty zkus na nejakym slusnym asfaltu zahrabat kratce na zpatecku, jestli to bude taky mlatit.
Takze dokad nebudu mit jine desticky tak to dal neresim...
Nechce se mi vyhazovat desky co staly 5500Kc a maji jeste 5mm zivota...
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem našel další možnou příčinu problému a to je jev při kterém dojde k nesouměrnému přenosu-nalepení brzdovoého obložení na plochu disku. A prý to taky způsobuje vibrace při brždení.
Problém je v tom že v těch mistech kde je nános brzdového obložení dojde pří brždění k extremnímu lokálnímu zvýšení teploty které způsobí přeměnu struktury materiálu kotouče - kotouč bude v místech hodně tvrdý. Tudíž jsou problémy s třecím koeficientem a časem se asi i objevi problémy s nesouměrným opotřebením kotouče a tím ještě vetší vibrace
Ten nános obložení prý není vždy viditelný okem...
Tak pokud se mi toto stalo tak můžu asi shánět nové kotuče, možná je nechat přetočit ale jestli je ta struktura přeměněná moc do hloubky tak ani to nepomůže
Co jsem koukal tak povrch kotouče má místy povrchové malinkaté prasklinky
Kdyby to někoho zajímalo tak víc info zde:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml#
Ale stejně se zatím víc příkláním k tomu že vše způsobuje příliš velká vůle vodítek destiček, protože vibrace jsou znatelne jen při slabsím brždení a když brzdím hodně intenzivně tak nic nevibruje. No uvidím co nastane až dám jiné destičky
Problém je v tom že v těch mistech kde je nános brzdového obložení dojde pří brždění k extremnímu lokálnímu zvýšení teploty které způsobí přeměnu struktury materiálu kotouče - kotouč bude v místech hodně tvrdý. Tudíž jsou problémy s třecím koeficientem a časem se asi i objevi problémy s nesouměrným opotřebením kotouče a tím ještě vetší vibrace
Ten nános obložení prý není vždy viditelný okem...
Tak pokud se mi toto stalo tak můžu asi shánět nové kotuče, možná je nechat přetočit ale jestli je ta struktura přeměněná moc do hloubky tak ani to nepomůže
Co jsem koukal tak povrch kotouče má místy povrchové malinkaté prasklinky
Kdyby to někoho zajímalo tak víc info zde:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml#
Ale stejně se zatím víc příkláním k tomu že vše způsobuje příliš velká vůle vodítek destiček, protože vibrace jsou znatelne jen při slabsím brždení a když brzdím hodně intenzivně tak nic nevibruje. No uvidím co nastane až dám jiné destičky
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Pár fotek:935Baby píše:Tak jsem našel další možnou příčinu problému a to je jev při kterém dojde k nesouměrnému přenosu-nalepení brzdovoého obložení na plochu disku. A prý to taky způsobuje vibrace při brždení.
Problém je v tom že v těch mistech kde je nános brzdového obložení dojde pří brždění k extremnímu lokálnímu zvýšení teploty které způsobí přeměnu struktury materiálu kotouče - kotouč bude v místech hodně tvrdý. Tudíž jsou problémy s třecím koeficientem a časem se asi i objevi problémy s nesouměrným opotřebením kotouče a tím ještě vetší vibrace
Ten nános obložení prý není vždy viditelný okem...
Tak pokud se mi toto stalo tak můžu asi shánět nové kotuče, možná je nechat přetočit ale jestli je ta struktura přeměněná moc do hloubky tak ani to nepomůže
Co jsem koukal tak povrch kotouče má místy povrchové malinkaté prasklinky
Kdyby to někoho zajímalo tak víc info zde:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml#
Hotspots a transfer brzdového obložení na kotouč
Takové praskliny jsou skoro po cele ploše kotouče
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche