Problém s brzdama

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Problém s brzdama

Příspěvek od 935Baby »

Může závada na hlavním brzdovém válci nebo závada na ABS způsobovat to že budou pouze přední kola neustále přibržďovat?

Teoreticky se může stát všechno že ale me by spíš zajímal nějký fakty podložený názor zda je to možné.

Rozdohuju se jestli koupit brzdové třmeny za cca 5500Kč jeden nebo repas sadu na hlavní brzdový válec za 150Kč :blackeye:

Ale je fakt že tomu že to způsobuje hlavní brdový válec davam pravdepodobnost tak 1%. Ale stejne asi nejdriv koupim tu repas sadu na hlavni brzdovy valec abych nevyhodil 11 000Kc zbytecne za třmeny.

Jo jen tak pro prdel. Aleternativa od NISSAN k te repas sade na hlavni brzdovy valec stoji 4000Kč - tandem pístků do hlavního brzdového válce s těsněními. Za to se koupí cely neorigo brzdový válec!
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 02.07.2008, 16:19, celkem upraveno 1 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od Kentoya »

v každém případě to vypadá na ty vodítka která budou asi vychozená, když je vyčistíš a odmastíš, měl by tam trn volně chodit, ale neměl by tam lítal jak (však víš co), pokud by to bylo OK, tak ještě druhá možnost je bláto z brzdovky vody a špíny okolo pístu
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od 935Baby »

No prave jak uz zkousel snad vsechno

Brzdy se moc hřejou a kdyz zvednu kolo tak s nim pomalu neotocim. Ale kdyz sundam kolo zkusim hýbat se třemenem tak se krásně lehce posouva...posouva se to cele i s kotoucem po šteftech. Jiným způsobem za tepla nejsem shopny otestovat voditka třmenu zda drou nebo ne. Ja fakt ze kdyz se utahne kotouč tak je to takzvaná "jiná situace" :lol: Ale rekl bych ze ten test s povolenym kotocem celkem dobře vylučuje závadu vodítek. Jinak voditka jsou namazana dost...pouze jsou na nich videt trochu ošoupaná místa - pouze ošoupaná povrchová uprava...nic drastického.

Co se týče brzdičů tak těm dávám 99% že je to jima. Ale stejne je to divne taky se zdaji být ok. Rozebral jsem je a pístky nejsou orezle ani vydřené a ani otvor v třmenu není poškozený...pouze decentně oleštěný na jednom místě.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od Kentoya »

a určitě to na těch šteftech nedře?

ještě jedna rada, často bývají stářím popraskané hadičky uvnitř (vytváří jakoby chlopně), většinou to mívá za následek, že se autu nechce brzdit, ale už jsem slyšel (neviděl) že to dělá i to, že se píst nechce vrátit, že je stále pod tlakem, tak zkus ještě hadičky, ale moc šancí tomu nedávám, když to dělají oba brzdiče
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od 935Baby »

Dobrý nápad s těma hadičkama. Asi tam pudou oplétaný :)

Ale celkem by tohle dávalo smysl. Jsou situace kdy to přibržduje mín a kdy víc. A taky by do teorie hadic zapadal fakt ze když ta zahřáte brzdy necham cca 30minut vychladnou tak uz s tim kolem vpohode zlehka otocim. Taky to že když na studenych brzdach naslapu pedal a jdu skusit otocit kolem tak do jde z težka a po nekolika otočeních se to uvolní. A taky to že když zatlačuju brzdový pístek (vičko brzdovky sundané) tak ho musím zatlačit rozpínákem a ne třeba sikovkama jak mi pár lidí říkalo že to jde sikovkama...ja bych ho sikovkama nezatlacil ani omylem. Zadni pistky jsem zalacoval v poho rukou ale predni ani omylem rukou nezatlacim... Ale přední i kdyz je vše ok asi rukou zalacit nejdou protože jsou fakt velké.
Kentoya píše:a určitě to na těch šteftech nedře?
nedře, posouva se to krásně zlehka. Decentně drhne ten kotouč o štefty tím jak není dotažený ale to je slyšet a i cítít že to dře o ty štefty kol.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od Mirek »

to zahrivani mi spis prijde na vzduch v kapaline, (zavzdusnuje hlavni brzdovej valec). Hlavni brzdovy valec ma deleny tesneni pro predek a zadek, takze i to by odpovidalo. Aby byly spatny hadice na obou stranach zaroven, to by byla fest smula.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od 935Baby »

No vidim to na víkendový experiment za 150Kč :lol: výměna těsnění v hlavním brzdovém válci.

Ale jak by mohlo zavzdusneni zpusobovat to že by to na předku pořád přibrždovalo? Vzduch prece zpusobuje ze to naopak nebrzdi ne? Vzduch je stlacitelny takze bych musel zazit par probržděnýh zatáček a tak něco. Mě přijde že to brzdí normálně...nepocituju pokles brzdného účinku a ani dlouhý chod pedálu při brždění.

Jak může docházet k zavzdušňování hlavního brzdového válce? Tím že by byli těsnění na hydraulickém okruhu KO a přes ne tam z posilovače (ktery by musel taky mít těsnění KO) šel vzduch? Posilvač je utěsněný ne? takže na výstupu z posilovače co napojuješ hlavní brzdový válec by neměl útíkat vzduch. Plocha kde dosedá hlavní brzdobý válec na kryt serva není těsněná - je to tam kov na kov.

Edit: už mi to asi docvaklo ....stačí aby těsnění na hlavním válci bylo KO a při uvolnování brzdového pedálu to nasává vzduch. Je to tak?

I když jedné divně věci jsem si všiml že když šlapu na brzový pedal při vypnutém motoru tak ho neprošlápnu...prostě klasicky se sešlápnutími pedál snižuje chod. Ale kdyz natočím motor tak šešlápnu na stojícím autě pedál až na doraz...ne uplně na podlahu ale na nějaký doraz co je pod pedálem. Zkoušel jsem to samé na nové Fabii a Renaltu Megane a taky se dá sešlapnout při natočeném motoru pedál až na podlahu. Nikdy před tím jsem na dvoukilu takhle pedál nezkoušel sešlápnout takže nevím jestli je to normální jev nebo ne.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od Mirek »

pokud mas v soustave vzduch, co udela vzduch kdyz se zahreje? Rozpina se=vznika maly tlak= pribrzduje. Nechas to vychladnout, vzduch vychladne a tim se zmensi tlak v soustave= nepribrzduje.

opletanyma hadicema nic nepokazis, nebo aspon novou klasikou. Starim povoluje ten oplet co v nich je a pri brzdeni se pak nafukuji, popripade prasknou. proslapnuti pedalu je spatne, na STK sem na to byl upozornen, vzduch v brzdach, pedal nesmi jit az na doraz. Tak mi to bylo receno. Na jedno seslapnuti by jsi mel ziskat maximalni tlak a ten by nemel jit proslapnout. Pokud tomu tak neni, zacal bych brzdovym valcem.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od 935Baby »

Se z toho poseru...nejenze clovek dlouho koumá co je za problem ale jeste budu koumat co za dil tam koupit.

Do S13 se davali hlavni brzdove valce od dvou výrobců: Nabco a Tokico
Nikde v katalogach se clovek nedocte ktery z nich je pro ABS model. V jednom maji ze pro ABS model byl typ Nabco a ja mam ABS model a mam válec Tokico. Taky tam maji průměr pístku. Mám asi tak čas rozebírat auto a koumat jakej průměr pístku tam je :twisted: s tím každý den dojíždím do práce... No co neco koupim a bud to bude pasovat nebo ne :roll:
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od Mirek »

ja mam na chate mozna jeden ABS valec navic...ti ho poslu, vyzkousis a kdyz bude ok, posles mi 500?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od Martin_534 »

no já bych kouknnul v usa po novym brzdovym válci z s14/z32, z32 brzdičích a pancéřových hadicích, podle mě se do 11k vlezeš a bude to brzdit nesrovnatelně líp :-)
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od 935Baby »

Martin_534 píše:no já bych kouknnul v usa po novym brzdovym válci z s14/z32, z32 brzdičích a pancéřových hadicích, podle mě se do 11k vlezeš a bude to brzdit nesrovnatelně líp :-)
máš prosím nějaký konkrétní kontakt kde by se to dalo sehnat?
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od Mirek »

ted tady milda tusim prodava z32 brzdy...hadice z ebay vyjdou tak na 2tis, hlavni valec nevim...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od Martin_534 »

Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s brzdama

Příspěvek od 935Baby »

dik

v katalogu maji Z32 brzdovy valec za cca 5000Kc, třmeny tam nemají. Co jsem v CR poptaval origo NISSAN třmeny tak to bylo 25 000Kč. Takze si myslim ze i ze statu bude Z32 třmen tak 10 000Kc.

Jinak jeste jsem zjistil ze prvovýroba trmeny na S13 se daji koupit od SBS (maji treba v www.elitcat.cz) jsou to zgenerálkované třmeny a vychazi na cca 2000Kc takze pri nejhorsim pujdu do tech.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Odpovědět