Vsetko ohladom uprav ECU

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

ak ti chyba len maptracer a vsetko ostatne mas a vies a potrebujes naladit ecu za ucelom zmerania max. vykonu na brzde, tak maptracer je to posledne co potrebujes, resp. co by ta malo zdrzat.
staci nastavit v prislusnej mape dajme tomu 4 kompletne stlpce s extremnymi hodnotami, napr. v mape paliva kompletne stlpce s velmi bohatou zmesou. Na sirokopasmovej lambde zaregistrujes ked bude ecu citat tento stlpec, poznacis si otacky a mas bod na mape. toto spravis s viacerymi stlpcami a mas urceny pohyb ecu po mape pri plnom plyne. to iste s mapuo predzapalu, akurat tu nastavis velmi maly predzapal a prechod zaregistrujes stratou vykonu pripadne vynechavanim zapalovania....
takze maptracer naozaj nevyhnutne nepotrebujes...
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od kenivruh »

Neber ho zatial tak vazne. Co bude ladit, to KA24E co tam ma? 8)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
DOOlittle
user
Příspěvky: 414
Registrován: 17.02.2008, 09:24

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od DOOlittle »

keny> len aby si na jar nevalil bulwe:)
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od nomann »

4 rady: umíš udělat bezváhovej čip? Váha mi bude v mým setupu asi dost na obtíž, nebo nějaký doporučení jak a kde se obrátit
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

akonahle potrebujes vyradit AFM, musis vyradit aj celu seriovu ECU. kdesi som cital o nejakych konvertoroch MAP signalu na AFM signal, co umozni zachovat seriovu ECU, ale to by mohlo byt docela komplikovane a velmi o tom nemam informacie....Mozem sa opytat z akeho dovodu je u teba AFM problem?
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od nomann »

problem budu mít ten že když dám váhu na podtlak tak mi naváží více vzduchu než se mi dostane do spalování, a nevim jak se to bude chovat když dám váhu do tlaku před klapku.Dělám takovej setup(zkouším to akdzž to nebude ono vrátim to na klasiku) abych měl konstantní plnej tlak už v cca 2800-3500 otáčkách až do konce. to znamená že budu tlačit např. 1,2baru ale použiju jenom jeden, zbytek pujde ven. Co se týká věcí kolem jednotek jsem vcelku laik ale vim že jsou i motory bez vah
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

AFM zmeria vzdy skutocne mnozstvo vzduchu, nech je pred klapkou alebo pred turbom, takisto moze byt v tlakovej vetve. jedina vec je ze musi byt v rovnom useku potrubia, kde nie su turbulencie. Cize tu nie je ziadny problem.
stale ale nechapem, o co ti v tvojom pripade vlastne ide....AFM nema ziadny vplyv na tlak turba, resp. jeho rychlost nabehu. 1.2bar v 3500ot na ca18det nie je vobec ziadny problem. Ak ti ide o iny typ motora, tak to musis napisat.
No a nakoniec, samozrejme, ze AFM nie je jediny sposob merania mnozstva vzduchu, dalsi je MAP a su aj ine, AFM vsak ma zopar velmi podstatnych vyhod oproti MAP. Ak vsak nie si frajer ohladom prace a ladenia ECU, nic neurobis, nie je to take jednoduche. A este raz sa pYtam, preco v tvojom setupe potrebujes odstranit AFM, pretoze som to z tvojej odpovede vobec nepochopil.
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od nomann »

skusím to ještě jednou, jelikož mám na autě Vmountcooler tak nemám zrovna moc místa kam umístit váhu do tlaku, a když dám váhu na podtlak tak mi prostě naváží více vzduchu.Je jasný že na vyvinuti tlaku 1bar projde váhou méně vzduchu než na tlak 1,2 nebo třeba 2bary co bude motor schopen udržet v celý šíři otáček. zkrátka váhou před turbem zvážím víc vzduchu než než pustim do motoru. Všechen přebytečnej tlak pujde ven do atmosfery, a to znamená že ecu pořítá s jiným objemem vzduchu než se do spalování skutečně dostane címž nadávkuje nesprávně palivo.Pouze teoreticky rozumím funkci ecu ale prakticky jsem laik a proto hledám odpovědi u těch co vědí a umí ty programy upravit. Počítám i s jednotkou od Nistune jestli je tedy na to vhodná. Shrnuto, váhu před klapku bych asi ještě vecpal ale zvažuju ji vůbec nepoužít.
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

AFM VZDY NAVAZI SKUTOCNE MNOZSTVO VZDUCHU.
cely zvysok tvojej uvahy je nespravny.
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od Gerox »

sorry ze to davam sem...ale neni nutny kvuly tomu otevirat novej post...tady je prvni haltech v cr do S13..

Obrázek

zitra by se melo ladit...pokud vse dopadne dobre.
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od kenivruh »

Hmm mna by zaujimalo ako vies, ze je to prvy haltech do s13 v cr :)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od nomann »

raddy píše:AFM VZDY NAVAZI SKUTOCNE MNOZSTVO VZDUCHU.
cely zvysok tvojej uvahy je nespravny.
raddy, ještě jednou se pokusím ti popsat co stavim. Setup mýho motoru bude schopen mít už ve 3tis otáčkách plnej tlak cca2,4bary který udrží až do cca 7500ot konstantně. Já ale pro svůj motor budu používat jen max 1,2baru a zbytek přebytečnýho vzduchu, v tomto případě 1,2baru, budu tlakovým ventilem pouštět ven do atmosféry,je to podobný jako bow co odpustí vzduch při přeřazování.A to je právě ta situace že při klasickým umístění váhy mi váha naváží víc.Tak snad jsem to už popsal srozumitelněji
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od Gerox »

kenivruh píše:Hmm mna by zaujimalo ako vies, ze je to prvy haltech do s13 v cr :)
mas pravdu...:P ok tak to beriem zpet...:)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od raddy »

nomann píše:
raddy píše:AFM VZDY NAVAZI SKUTOCNE MNOZSTVO VZDUCHU.
cely zvysok tvojej uvahy je nespravny.
raddy, ještě jednou se pokusím ti popsat co stavim. Setup mýho motoru bude schopen mít už ve 3tis otáčkách plnej tlak cca2,4bary který udrží až do cca 7500ot konstantně. Já ale pro svůj motor budu používat jen max 1,2baru a zbytek přebytečnýho vzduchu, v tomto případě 1,2baru, budu tlakovým ventilem pouštět ven do atmosféry,je to podobný jako bow co odpustí vzduch při přeřazování.A to je právě ta situace že při klasickým umístění váhy mi váha naváží víc.Tak snad jsem to už popsal srozumitelněji
este raz pisem, ze tvoje uvahy sa uberaju nespravnym smerom. to co si napisal, nema zmysel ani ucel. 2.4bar pri 3tis otackach je nerealne, ak turbo ma takyto tlak udrzat do 7500ot. Taketo turbo neexistuje a na 1.8motore takyto stav nedosiahnes. A teorii s odpustatim polovice tlaku absolutne nechapem a ani nechapem ako by si to chcel v praxi dosiahnut. to vsetko je ale nepodstatne, pretoze samotna idea je chybna a nema ziadny ucel. bez problemov dosiahnes tlak 1.2bar pri 3000ot a budes ho schopny drzat do 7500ot a nemusis pritom nic odpustat, nemusis robit nic s ECU ani s AFM. takze este raz, naco to vsetko chces robit tak ako si napisal?
Uživatelský avatar
nomann
user
Příspěvky: 307
Registrován: 15.02.2007, 21:31
Bydliště: na východ od Prahy

Re: Vsetko ohladom uprav ECU

Příspěvek od nomann »

dobře,nechci tu vysvětlovat co a jak na autě dělám,hodnoty uvedený byly jen ilustrativní na pochopení funkce. Takže moje otázka je jednoduchá umíš upravit program pro bezváhovej režim a co je k tomu potřeba?
vysvětlovat smysl mých ůprav tu nechci. :wink:
nissan S13; kola, motor, převodovka, spojka, výfuk, volant, sedačky, karoserii, okna, dveře, blatníky, nárazníky, brzdy a ještě pár dalších blbostí
Odpovědět