pruziny
pruziny
kto mate skusenost so znizovanim S13 za pouzitia nizsich tvrdsich pruzin? je nejaky osvedceny vyrobca ktoreho by ste vedeli doporucit, pripadne jak sa auto nasledne chovalo. Je to vhodne na street car? nakolko chcem auto pouzivat v buducnosti na prilezitostne vyblaznenie sa na nejakej tej drift challenge, ale pouzivam to aj ako daily ride, tak som zvedavy na vsetky postrehy. Kupovanie kompletneho podvozku mi pride ako neekonomicke, nakolko na nasich cestach to bude fakt o hubu a zivotnost tiez neviem neviem...max dve tri sezony a ide do hajzlu
Re: pruziny
Asi nejčastější variantu kdo ti tu řekne bude Koni tlumiče a pružiny H&R, ty mám na autě taky. tuhostně stavitelný tlumiče KONI (nevim model) ale jdou tuhostně nastavovat jen na předek, a snížene tvrdší pružiny od H&R.
na seriových kolech to je ještě dle mě takový kompromis mezi komfortem a sportovním nastavením, na 18" kolech je toto nastavení už prý hodně tvrdé (jel jsem s maugliho zlatáčkem, libor to tam měl takhle)
na seriových kolech to je ještě dle mě takový kompromis mezi komfortem a sportovním nastavením, na 18" kolech je toto nastavení už prý hodně tvrdé (jel jsem s maugliho zlatáčkem, libor to tam měl takhle)
SR20DET swapped RS13
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
Re: pruziny
ma nekdo skusenost s tymato pruzinama?
http://www.sportovniautodoplnky.cz/lowe ... -za-45-45/
http://www.sportovniautodoplnky.cz/lowe ... -za-45-45/
Re: pruziny
kup si celý stavitelný podvozek- pružiny 4000,- tlumiče 12000,- celý podvozek 20000,-
servis notebooků
http://www.forcomp.cz
http://www.forcomp.cz
Re: pruziny
no v podstate ma len zaujimal nazor na kombinaciu novych OEM tlmicov s tvrdsimi pruzinami... Pruziny budu od Teinu. Auto jazdi bezne po ulici a odmietam rozmlatit podvozok za 20 000, pripadne 45 000 na nasich cestach:) http://cgi.ebay.co.uk/NISSAN-200SX-S13- ... 1|294%3A50
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: pruziny
k teto kombinaci jednoznacne ne....seriove tlumice nejsou delane na praci s kratsima pruzinama. Bud jine tlumice (koni, kyb) a k tomu pruziny, nebo podle me nejlepsi varianta a tou je coilover kit.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: pruziny
mirku ved ja mam OEM tlmice od KYBMirek píše:k teto kombinaci jednoznacne ne....seriove tlumice nejsou delane na praci s kratsima pruzinama. Bud jine tlumice (koni, kyb) a k tomu pruziny, nebo podle me nejlepsi varianta a tou je coilover kit.
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: pruziny
Bylo mysleno sportovni, ty OEM nejsou delane na funkci pri kratsi draze, kterou zpusobi kratsi pruzina.DOOlittle píše:mirku ved ja mam OEM tlmice od KYBMirek píše:k teto kombinaci jednoznacne ne....seriove tlumice nejsou delane na praci s kratsima pruzinama. Bud jine tlumice (koni, kyb) a k tomu pruziny, nebo podle me nejlepsi varianta a tou je coilover kit.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: pruziny
Koni a HR je skoda penez. Bud Kajaby s Tein pruzinamy nebo komplet TEIN,APEX, Driftworks nic nineho nebude dobre fungovat (ze zkusenosti uzivatelu).
- Miguel
- user
- Příspěvky: 356
- Registrován: 03.01.2008, 14:48
- Bydliště: Trnava, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: pruziny
Driftworks CSII..co vy nato?
Nissan 200SX S13 CA18DET 1990 stage2 -SOLD-
Nissan 200SX S14a SR20DET 2000 -SOLD-
Nissan 200SX S14a SR20DET 2000 -SOLD-
Re: pruziny
zaujimalo by ma preco si myslite ze ked tlmic chodi po kratsej drahe tak mu to skodi, nakolko vsetka praca s vahou smerom nadol (pokial mame klasicke jednocestne tlmice) je v kompetencii pruziny a to tlmicu uskodit nemoze a nahor zase tlmic kladie odpor pruzine aby tak rychlo nevyskocila pri odlahceni. viskozita oleja v jednotlivych tlmicoch daneho vyrobcu je spravidla dost podobna, meni sa len restrikcia ventilu cez ktory obteka olej...moze pripadna zavada byt sposobena akoze prehriatim toho hydraulickeho oleja co je v tlmicoch, alebo preco by si to mali tlmice akoze odsrat?:)
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: pruziny
Kdyz uz pominu to, ze tady resis jak co nejvice usetrit na jedne z nejdulezitejsich casti vozu, tak ano..jejich zivotnost je mnohonasobne kratsi pri praci se snizenou pruzinou. Duvod? Tlumic je vzdy navrzeny na urcity vuz, s urcitou hmotnosti a tlumic je navrzen tak aby byl schopny utlumit sily ktere vzniknou...k tomu je spocitana delka tlumici drahy, prumer pistnice, pruzina, hustota oleje a ja nevim co vsechno. Pokud ty neco z toho zmenis ( v tomto pripade tvrdost pruziny a delku funkcni trasy tlumice), tlumic bude vice nemahan, protoze hmotnost je stale stejna, hustota oleje je stale stejna, ale tlumic musi sily vyeliminovat na mnohem kratsi draze nez jaka k tomu byla navrzena. Tvrdsi tlumic je konstruovany tak aby byl schopny pracovat jak s OEM tak s kratsi pruzinou a snizenim. Seriove ve vetsine pripadu ne a dojde k jejich vyteceni. I ty tvrdsi tlumice jsou delane univerzalne, takze uplne nejidealnejsi je koupic coilover od nejake firmy. Tlumic a pruzina musi vzdy pracovat v paru a pro dokonaly vysledek je nutne aby byly navrzene s ohledem na sebe. Toho nikdy nedosahnes u tlumice a kupovanych pruzin. Coilover kity jsou delane jako celek, takze vysledek je mnohem lepsi a neni to o tolik drazsi. Tusim Lefa ma treba Tein Basic, ten by mel byt jeste v poradku i na bezne jezdeni. Zase ale vybirat kvalitni coilover kity, ted bylo porvonani na drift foru, nejake grafy, udajne D2/KSport podvozky jsou horsi nez Koni yellow tlumice.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: pruziny
Over at the Mazda Protege forum, an employee at Tri Point Engineering tested the Ksport Kontrol Pro coilovers, the same product available for the B15 Sentra.
Let's start with the front shocks. Shock1 is one side and Shock2 is the other (driver and passenger). As you can see by the graph, not only is the adjustment range limited, but the MIN and MAX are at different points. That means one side of the car is a lot stiffer than the other when set on the same adjustment.
Next the rears were tested, again Shock1 and Shock2 represent one side and the other. Same results, the MAX on one side was actually lower than the MIN on the other:
Finally Koni Sport "Yellows" were tested. Notice that the MIN for both sides on the front start at roughly the same area (close but not perfect), and the MAX for both sides is farther below. Also note that the adjustment range from MIN to MAX is much greater.
Let's start with the front shocks. Shock1 is one side and Shock2 is the other (driver and passenger). As you can see by the graph, not only is the adjustment range limited, but the MIN and MAX are at different points. That means one side of the car is a lot stiffer than the other when set on the same adjustment.
Next the rears were tested, again Shock1 and Shock2 represent one side and the other. Same results, the MAX on one side was actually lower than the MIN on the other:
Finally Koni Sport "Yellows" were tested. Notice that the MIN for both sides on the front start at roughly the same area (close but not perfect), and the MAX for both sides is farther below. Also note that the adjustment range from MIN to MAX is much greater.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: pruziny
nedari sa mi z tych grafov pochopit, o co tam presne ide vysli tie koni oproti Ksport lepsie alebo horsie?
inak, ako pri vsetkom, aj pri coilovers plati ze dostanem to co si zaplatim. niektore su pekne shity, co sa tyka vykonov ale hlavne zivotnosti. ja osobne pouzivam uz peknych par rokov zlte koni sport (vpredu najtvrdie, vzadu stredna tvrdost) +hr pruziny a mozem povedat ze na rovnom povrchu nemam vyhrady, avsak ak je povrch nerovny, je to problem. na druhej strane moje nastavenie nie je kompromisne, jazdim proste len po primeranych povrchoch.
v praxi ale bude platit, ze zladeny a primerane kvalitny coilover poskytne lepsie vykony a hlavne disponuje moznostami nastavenia. samotny vykon podvozku je ale samozrejme mozne dosiahnut aj klasickou kombinaciou tlmic-pruzina, pokial vsak je mozne zohnat primerane zladene kombo.
inak, ako pri vsetkom, aj pri coilovers plati ze dostanem to co si zaplatim. niektore su pekne shity, co sa tyka vykonov ale hlavne zivotnosti. ja osobne pouzivam uz peknych par rokov zlte koni sport (vpredu najtvrdie, vzadu stredna tvrdost) +hr pruziny a mozem povedat ze na rovnom povrchu nemam vyhrady, avsak ak je povrch nerovny, je to problem. na druhej strane moje nastavenie nie je kompromisne, jazdim proste len po primeranych povrchoch.
v praxi ale bude platit, ze zladeny a primerane kvalitny coilover poskytne lepsie vykony a hlavne disponuje moznostami nastavenia. samotny vykon podvozku je ale samozrejme mozne dosiahnut aj klasickou kombinaciou tlmic-pruzina, pokial vsak je mozne zohnat primerane zladene kombo.