Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
Stravil sem nekolik hodin laborovanim, zkousenim, porovnavanim a povedlo se mi konecne slozit zadni brzdy Z32 na S13. Na netu bude navodu na tohle asi dost, ale ne cesky. Rekl sem si ze kdyz uz sem se s tim delal, podelim se, treba to bude nekomu uzitecny.
Puvodni zamer byl pouzit zadni brzdy+ hlinikove tehlice Z32. Jediny zadrhel mel byt spodni uchyt tlumice, ktery jde resit nakupem sportovniho stavitelneho podvozku se sroubovatelnym spodnim uchytem na zadnim tlumici. Bohuzel po montazi tehlice jsem zjistil, ze original poloosa vubec nesedi. Po rozebrani a promereni jsem zjistil ze Z32 poloosy maji prumer tisicihranu o 3mm (cca 33mm) vetsi nez SX (30mm). I tohle ma ovsem sve reseni. Prvni je rozkuchani poloos Z32 a SX, a nasledne slozeni poloosy SX ,ktera ma tisicihran ze Z32 (cast zapadajici do naboje). O tomhle jsem jen cetl a nezkousel to. Druha varianta je pro lidi, kterym se zdaji original poloosy slabe...tzn vyroba zakazkovych s vetsim prumerem. Ani jeden z techto zpusobu se mi nezdal prijatelny, takze jsem od hlinikovych tehlic upustil.
K prestavbe jsem nakonec pouzil original 200SX S13 tehlici,lanko k rucni brzde,vrchni cep o ktery se opiraji pakny, Z32 kotouc, trmen, brzdovy stit a S14 naboj (5x114.3). Jak S13, tak Z32 tehlici jsem uplne ocesal a zacal skladat. Do brzdoveho stitu Z32 jsem vyvrtal dirku na sroubek, ktery pojistuje ten vrchni cep pro pakny (viz obrazek) a namontoval lanko rucni brzdy S13.
Po navrtani dirky jsem umistil cep z S13 a dotahl original sroubkem ( nutne specialni naradi - torx)
Originalni cep ze Z32 nesel pouzit, protoze Z32 to ma jinak reseny, ma nalitek na naboji a cep je o tento nalitek nizsi (pravdepodobne kvuli tuhosti tehlice Z32). Rozdil Z32 a S13 cepu je mozno videt tady:
vlevo S13 cep, vedle Z32 cep
Tady jsem nafotil pro porovnani vsechny 3 naboje.
vlevo S13 naboj (4x114.3), pak S14 naboj (5x114.3) a posledni Z32 naboj s nalitkem pro cep (5x114.3)
Prvni Z32 s nalitkem, pak S14 a S13 naboj
Tady uz S13 tehlice+Z32 brzdovy stit+S14 naboj
Vnitrek bubnove rucni brzdy jsem pouzil ze Z32, ale co sem zbezne porovnaval, vypada to ze to ma s S13 naprosto totozny vcetne paken.
Jedina uprava nutna pro tuto prestavbu je navrtani dirky do brzdoveho stitu. Jinak vse pasuje bez nejmensich problemu.
PS: Sorry za chyby...urcite tam nejaky budou..ale je 23 minut po pulnoci a ja sem grogy..prubezne to budu opravovat :-D
Puvodni zamer byl pouzit zadni brzdy+ hlinikove tehlice Z32. Jediny zadrhel mel byt spodni uchyt tlumice, ktery jde resit nakupem sportovniho stavitelneho podvozku se sroubovatelnym spodnim uchytem na zadnim tlumici. Bohuzel po montazi tehlice jsem zjistil, ze original poloosa vubec nesedi. Po rozebrani a promereni jsem zjistil ze Z32 poloosy maji prumer tisicihranu o 3mm (cca 33mm) vetsi nez SX (30mm). I tohle ma ovsem sve reseni. Prvni je rozkuchani poloos Z32 a SX, a nasledne slozeni poloosy SX ,ktera ma tisicihran ze Z32 (cast zapadajici do naboje). O tomhle jsem jen cetl a nezkousel to. Druha varianta je pro lidi, kterym se zdaji original poloosy slabe...tzn vyroba zakazkovych s vetsim prumerem. Ani jeden z techto zpusobu se mi nezdal prijatelny, takze jsem od hlinikovych tehlic upustil.
K prestavbe jsem nakonec pouzil original 200SX S13 tehlici,lanko k rucni brzde,vrchni cep o ktery se opiraji pakny, Z32 kotouc, trmen, brzdovy stit a S14 naboj (5x114.3). Jak S13, tak Z32 tehlici jsem uplne ocesal a zacal skladat. Do brzdoveho stitu Z32 jsem vyvrtal dirku na sroubek, ktery pojistuje ten vrchni cep pro pakny (viz obrazek) a namontoval lanko rucni brzdy S13.
Po navrtani dirky jsem umistil cep z S13 a dotahl original sroubkem ( nutne specialni naradi - torx)
Originalni cep ze Z32 nesel pouzit, protoze Z32 to ma jinak reseny, ma nalitek na naboji a cep je o tento nalitek nizsi (pravdepodobne kvuli tuhosti tehlice Z32). Rozdil Z32 a S13 cepu je mozno videt tady:
vlevo S13 cep, vedle Z32 cep
Tady jsem nafotil pro porovnani vsechny 3 naboje.
vlevo S13 naboj (4x114.3), pak S14 naboj (5x114.3) a posledni Z32 naboj s nalitkem pro cep (5x114.3)
Prvni Z32 s nalitkem, pak S14 a S13 naboj
Tady uz S13 tehlice+Z32 brzdovy stit+S14 naboj
Vnitrek bubnove rucni brzdy jsem pouzil ze Z32, ale co sem zbezne porovnaval, vypada to ze to ma s S13 naprosto totozny vcetne paken.
Jedina uprava nutna pro tuto prestavbu je navrtani dirky do brzdoveho stitu. Jinak vse pasuje bez nejmensich problemu.
PS: Sorry za chyby...urcite tam nejaky budou..ale je 23 minut po pulnoci a ja sem grogy..prubezne to budu opravovat :-D
Naposledy upravil(a) Mirek dne 24.03.2008, 23:12, celkem upraveno 3 x.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
Je na Z32 víc druhů kotoučů? Jedná se mi o to , že při použití Z32 třmenů se mi sjíždí jen jedna destička, kotouč neni uplně na středu, jako řešení jsem myslel dát 2mm podložku pod kotouč a náboj.
Silvia S12 CA18ET Fibreglass Edition
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
jsadik píše:Je na Z32 víc druhů kotoučů? Jedná se mi o to , že při použití Z32 třmenů se mi sjíždí jen jedna destička, kotouč neni uplně na středu, jako řešení jsem myslel dát 2mm podložku pod kotouč a náboj.
skus rozebrat strmem a vycistit jednotlive valecky
REPASUJEM NAPRAVY S13,S14 vylisovanie opieskovanie komaxit nalisovanie vymnena
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
Taky jsem si myslel, že to tim bude,ale je to na obou stranách auta. Vnější destička skoro nebrzdí, je to vidět i na kotouči.
Silvia S12 CA18ET Fibreglass Edition
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
nemas treba nahodou trminky ze skyline?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
To ne, koupil jsem to sundaný z 300zx, ale spíš jde o ty kotouče, jestli nejsou malinko jiný. Nemůžeš mi změřit kolik máš od plochy co sedí na těhlici ke středu kotuče?
Silvia S12 CA18ET Fibreglass Edition
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
tak tento montazni postup dle vseho funguje i na R34 GTR Brembo brzdy. Musim sehnat vhodne srouby na uchyceni trmenu (dle vseho stejne se srouby pro Z32) a pak nekdy za provozu otestovat...namontovat tam jdou pekne, tak by nemel byt problem.
nemam vyzkousenou rucni brzu, ale melo by to fakcit.
nemam vyzkousenou rucni brzu, ale melo by to fakcit.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Matysek
- user
- Příspěvky: 635
- Registrován: 03.02.2005, 08:49
- Bydliště: Jihlava/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
Můžete mi prosím někdo potvrdit, že při konverzi zadních brzd z Z32 na 200sx s13 (s13 těhlice i náboj) jde použít zadní kotouč z Z32?
třeba tenhle http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100032
Bude vše pasovat bez úprav kromě převrtání na 4díru?
Díky
třeba tenhle http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100032
Bude vše pasovat bez úprav kromě převrtání na 4díru?
Díky
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
Padne tam bez problemu, jen ten kryci plech sem musel trochu "upravit"
- Matysek
- user
- Příspěvky: 635
- Registrován: 03.02.2005, 08:49
- Bydliště: Jihlava/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
oka díky Jj to vím, že se ten plech musí upravit, už jsem ho taky "upravil" ta úprava bude zítra na fotce u mě ve členech
Re: Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
i já ho mám už upravenej a to jsem tam zatím brzdy nedal