turbo a ihlickove loziska
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: turbo a ihlickove loziska
vida..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: turbo a ihlickove loziska
[quote="raziel"]
Já jsem ten systém nenvarhoval ale ve zkratce co píšou na turbybygarrett.com o srovnání BB/journal:
1) BB catridge se seskládá z kluzného ložiska uprostřed a kuličkových po stranách díky čemuž odpadá potřeba axiálního ložiska (nejslabšího článku kluzných turb ...
2)díky tomu poskytuje lepší damping control (jakože prostě tlumení nárazů ) a rotordynamiku celkového pohybu hřídele ...
taky je tam potřeba menšího tlaku oleje -> selhání olejových těsnění je pak minimální...
3)taky říkáj že se BB ložiska staly cenově dostupnou technologíí u použití v turbech (takže asi jednoduše odpověĎ na to, proč kdysi dělali kluzné .. (holt preciznost výroby, použití materiálů a vůbec , technologie byly prostě horší a dražší...
4)a pak upřímně, nevím nad čím bych vůbec přemýšlel - to co se učilo před 20i lety tady u nás atd je už přece jen asi trochu jinde (to se u nás ještě stála fronta na banány zatímco amíci už třeba vřejně spustili internet.. (byli jsme a ještě jsme krapet zaostalej národ se vší úctou...) takže není moc co řešit... (tím se nechci nikoho dotknout.. prostě to prošlo evolucí stejně jako třeba Wankel...
5)a tam potvrzujou to co řikaj na garrett stránce, že BB turba mají jediné dvě nevýhody - produkční cena (dražší vyrobit než kluzné) a pak větší nároky na vodu (jelikož množství oleje tam neprojde jádrem tolik aby to dostatečně ochladilo díky menšímu tlaku (ne jako u kluzných, kde voda nemusí téměř ani protékat a olej dostatečně ochladí sám o sobě...
promazal jsem zbytečné a k tvé odpovědi která byla cenná
ad1 pokud tam není axiál jak píšou tak vydrží více, tohle je základ odpovědi kterou jsem potřeboval, takže souhlasím že BB turba budou mít větší výdrž než kluzná, ale stále to nevyvrací tvrcení že kluzná ložiska jsou odolnější než kuličková, a právě proto mají uprostřed to kluzné jak píšou ....... životnost kluzného ložiska je prostě větší
ad2) to je opravdu největší problém turbín, není co komentovat proto se to často řeší pomocí BOW a tak
ad3) s těma materiálama jsem to psal, ale ani tohle nevyvrací že by kuličkové ložisko vydrželo více jako kluzné (je to jen o axiálu u turba nikoliv o ložiskách)
ad4) je pravda že před dvaceti lety jsme byli zaostalej národ, ale plánování zemědělství se k nám chodil učit celej svět, a ve strojírenství dokázali češi na strarejch kriplech vyrobit věci líp jak svět na posledních modelech a s větší přesností, a povědomá znalost strojařiny oproti světu byla brutální, snad jen japonci na tom byli lépe, pokud nevěříš zkus se kouknout do boleslavi do muzea a jestli se dostaneš dozadu, tak zjistíš že češi např měli svůj automat před rokem 80, atd, drželi nás rusi v rozvoji, a že golf 1 je vlastně české auto, ale to je jen na okraj je toho víc a tohle opravdu nesouvisí s tématem BB/kluzné a ani tento bod nevyvrací tvrzení, že kluzné ložisko, pokud má dostatečný tlak oleje vydrží více než kuličkové
ad5) to je taky známý fakt, dobře že jsi ho napsal, protože se hodně lidí diví, že některá turba nejsou chlazena vodou
takže jsi odpověděl na polovinu toho co jsem se ptal a v podstatě tu důležitější, a děkuji
závěr
BB turba by měly vydržet více než kluzná - jelikož nemají axiál - tudíž se nemusí v tomhle threadu pokračovat
ale stále můžu tvrdit že kluzná ložiska vydrží více jak kuličková
Já jsem ten systém nenvarhoval ale ve zkratce co píšou na turbybygarrett.com o srovnání BB/journal:
1) BB catridge se seskládá z kluzného ložiska uprostřed a kuličkových po stranách díky čemuž odpadá potřeba axiálního ložiska (nejslabšího článku kluzných turb ...
2)díky tomu poskytuje lepší damping control (jakože prostě tlumení nárazů ) a rotordynamiku celkového pohybu hřídele ...
taky je tam potřeba menšího tlaku oleje -> selhání olejových těsnění je pak minimální...
3)taky říkáj že se BB ložiska staly cenově dostupnou technologíí u použití v turbech (takže asi jednoduše odpověĎ na to, proč kdysi dělali kluzné .. (holt preciznost výroby, použití materiálů a vůbec , technologie byly prostě horší a dražší...
4)a pak upřímně, nevím nad čím bych vůbec přemýšlel - to co se učilo před 20i lety tady u nás atd je už přece jen asi trochu jinde (to se u nás ještě stála fronta na banány zatímco amíci už třeba vřejně spustili internet.. (byli jsme a ještě jsme krapet zaostalej národ se vší úctou...) takže není moc co řešit... (tím se nechci nikoho dotknout.. prostě to prošlo evolucí stejně jako třeba Wankel...
5)a tam potvrzujou to co řikaj na garrett stránce, že BB turba mají jediné dvě nevýhody - produkční cena (dražší vyrobit než kluzné) a pak větší nároky na vodu (jelikož množství oleje tam neprojde jádrem tolik aby to dostatečně ochladilo díky menšímu tlaku (ne jako u kluzných, kde voda nemusí téměř ani protékat a olej dostatečně ochladí sám o sobě...
promazal jsem zbytečné a k tvé odpovědi která byla cenná
ad1 pokud tam není axiál jak píšou tak vydrží více, tohle je základ odpovědi kterou jsem potřeboval, takže souhlasím že BB turba budou mít větší výdrž než kluzná, ale stále to nevyvrací tvrcení že kluzná ložiska jsou odolnější než kuličková, a právě proto mají uprostřed to kluzné jak píšou ....... životnost kluzného ložiska je prostě větší
ad2) to je opravdu největší problém turbín, není co komentovat proto se to často řeší pomocí BOW a tak
ad3) s těma materiálama jsem to psal, ale ani tohle nevyvrací že by kuličkové ložisko vydrželo více jako kluzné (je to jen o axiálu u turba nikoliv o ložiskách)
ad4) je pravda že před dvaceti lety jsme byli zaostalej národ, ale plánování zemědělství se k nám chodil učit celej svět, a ve strojírenství dokázali češi na strarejch kriplech vyrobit věci líp jak svět na posledních modelech a s větší přesností, a povědomá znalost strojařiny oproti světu byla brutální, snad jen japonci na tom byli lépe, pokud nevěříš zkus se kouknout do boleslavi do muzea a jestli se dostaneš dozadu, tak zjistíš že češi např měli svůj automat před rokem 80, atd, drželi nás rusi v rozvoji, a že golf 1 je vlastně české auto, ale to je jen na okraj je toho víc a tohle opravdu nesouvisí s tématem BB/kluzné a ani tento bod nevyvrací tvrzení, že kluzné ložisko, pokud má dostatečný tlak oleje vydrží více než kuličkové
ad5) to je taky známý fakt, dobře že jsi ho napsal, protože se hodně lidí diví, že některá turba nejsou chlazena vodou
takže jsi odpověděl na polovinu toho co jsem se ptal a v podstatě tu důležitější, a děkuji
závěr
BB turba by měly vydržet více než kluzná - jelikož nemají axiál - tudíž se nemusí v tomhle threadu pokračovat
ale stále můžu tvrdit že kluzná ložiska vydrží více jak kuličková
Re: turbo a ihlickove loziska
pohoda já fakt nechtěl hádky vyvolávat;)
jinak by se to mohlo osekat o škodolibé;) příspěvky a hodit do Sticky do téhle sekce jakože BallBearing Turba Vs Sleeve Bearing Turba (kuličkové vs kluzné či jak by to kdo chtěl;) myslím že už naučné téma pro nezasvěcené;)
My project site:
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
Re: turbo a ihlickove loziska
promáznul jsem závěr, dnes to nestihnu přesunout, možná někdo druhý, ale klidně bych to tu nechal, jen poupravil maličkosti jsem v tech sekci a nechal bych i to technické handrkování přímo jen o ložiskách ne jen celkově o turbech