Barva na třmeny, vodíkové křehnutí

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od adner »

vodík z lázně proniká do krystalické mřížky
Uživatelský avatar
Steve
user
Příspěvky: 644
Registrován: 15.11.2006, 18:05
Bydliště: Plzeň

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od Steve »

Původně jsem chtěl koupit nové, ale nesehnal jsem je, uvidim kolik budou stát origo, ale bude to asi za nesmysl...
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od mara_m »

a jak to teda zinkujou ? prijde mi to jako kravina
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
MrDeesh
user
Příspěvky: 294
Registrován: 09.11.2008, 21:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od MrDeesh »

Tady to je pěkně popsaný:
http://www.surtec.cz/Publikace/Ti08.pdf
Nissan 200SX S13 http://www.200sx.cz/forum/viewtopic.php?f=151&t=14325
Ford Escort MK4
A6 C4
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od adner »

šikovnej
vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od vmille »

Ptal jsem se na to v zinkovne a rekli mi ze to tam nenechavaji tak dlouho.
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od adner »

a)v zinkovne,kde to měl Tomas vůbec nevědí,že něco takového existuje
b)kdysi jsem si nechal nazinkovat 20 šroubů z pevnostní oceli a všechny praskly..
vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od vmille »

musim priznat ze jsem o tom taky nevedel ale to asi vetsina fora. Dost me to vydesilo. Mam zinkovane komplet srouby predni napravy na S14. Dnes jzem vezl srouby komplet 300zx. Ptal jsem se v zinkovne v Brne na krehnuti pevnostnich sroubu. Rekli jo to hrozi difuzi vodiku ale my to tam nenechavame dlouho, coz je psano i v pdf v odkazu vys. Tak snad to bude OK.
Vsiml jsem si ze jsi na 300zx nepozinkoval.
Treba na dvodilne kotouce by to bylo nebezpecne.
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od adner »

šrouby nápravy jsou 8.8,zde problém nevzniká,ovšem šrouby brzdiče jsou obvykle 10.9 a tady už bych zpozorněl..u velkých průměrů se nejspíš nic nestane,ale proč to riskovat...průšvih je,že ti nikdo nezaručí,jestli je to v pořádku.Např Fabory eliminuje vodík u všeho,co zinkuje...
vmille
user
Příspěvky: 1723
Registrován: 29.08.2007, 22:34
Bydliště: okres Břeclav

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od vmille »

kdyz prdne sroub na naprave tak to neni tak hrozne jako kdyz se rozpuli brzdic a vytece brzdovka
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od Mirek »

ted jsem se o tom bavil se sefem, nechaval cernit taznou pruzinu do duteho valce, rozlitla se na desitky kusu. Stalo se nam to poprve za tech 6 let co tady delam, ale stalo.
Zacal se pidit, na vyruseni te vodikove krehkosti staci nasledujici: V lazni to nesmi byt moc dlouho a pokud chce mit clovek 100% jistotu, je potreba to v kratke dobe po vytazeni z lazne vyzihat na cca 300 stupnu. Cim dele se to necha tim je ten ucinek zihani mensi na tu vodikovou krehkost.

Edit: tohle plati teda pro tu pruzinu, nejsem si jistej jestli zihani vysokopevnostnich sroubu je to pravy orechovy :-)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Steve
user
Příspěvky: 644
Registrován: 15.11.2006, 18:05
Bydliště: Plzeň

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od Steve »

Dnes jsem se bavil s vedoucím té zinkovny, kde jsem nechal dělat ty brzdy a říkal, že se to může stát u těch pružin (ale i tak je běžně zinkují), možný riziko u pevnostních šroubů je taky, ale museli by být v té kyselině opravdu dlouho a že za osm let se mu ještě nestalo, že by si někdo stěžoval, že mu pevnostní šrouby praskly. I technologie prý hodně pokročila a existuje mnoho přísad, aby vodíku difundovalo co nejméně.

Barvu na třmeny jsem použil Alkyton, podle referencí se zdál nejlepší, měl by být tepelně, chemicky a mechanicky odolný, lze ho použít i přímo na rez, na pozink je třeba ještě základová barva (lak ve spreji), jinak se s ním pracovalo velice dobře i na pohled to vypadá pěkně, ale konečný výsledek ukáže až čas...
Naposledy upravil(a) Steve dne 29.03.2011, 11:05, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Re: Barva na třmeny, vodíkové křehnutí

Příspěvek od Kentoya »

sice jsem o tomhle problému slyšel, ale nevěděl jsem že až tak moc se to může posrat, dobré info
Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: Barva na třmeny, vodíkové křehnutí

Příspěvek od Svobda »

Steve : Hod foto jak to vypada. Jo ten alkyton je dobrej ,ale dlouho schne jeste i kdyz vypada ze uz je OK ,ale i tak uz drzi .
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Barva na třmeny

Příspěvek od adner »

Steve píše:Dnes jsem se bavil s vedoucím té zinkovny, kde jsem nechal dělat ty brzdy a říkal, že se to může stát u těch pružin (ale i tak je běžně zinkují), možný riziko u pevnostních šroubů je taky, ale museli by být v té kyselině opravdu dlouho a že za osm let se mu ještě nestalo, že by si někdo stěžoval, že mu pevnostní šrouby praskly. I technologie prý hodně pokročila a existuje mnoho přísad, aby vodíku difundovalo co nejméně.
:lol: Kdo by si taky stěžoval v zinkovně,když je tenhle problém téměř neznámý.Mně to taky napadlo náhodou až po x čase od destrukce,když jsem se o tom bavil s jedním ultramega chytrolínem...
Odpovědět