Barva na třmeny, vodíkové křehnutí
Re: Barva na třmeny
vodík z lázně proniká do krystalické mřížky
Re: Barva na třmeny
Původně jsem chtěl koupit nové, ale nesehnal jsem je, uvidim kolik budou stát origo, ale bude to asi za nesmysl...
Re: Barva na třmeny
a jak to teda zinkujou ? prijde mi to jako kravina
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
- MrDeesh
- user
- Příspěvky: 294
- Registrován: 09.11.2008, 21:29
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barva na třmeny
Tady to je pěkně popsaný:
http://www.surtec.cz/Publikace/Ti08.pdf
http://www.surtec.cz/Publikace/Ti08.pdf
Re: Barva na třmeny
šikovnej
Re: Barva na třmeny
Ptal jsem se na to v zinkovne a rekli mi ze to tam nenechavaji tak dlouho.
Re: Barva na třmeny
a)v zinkovne,kde to měl Tomas vůbec nevědí,že něco takového existuje
b)kdysi jsem si nechal nazinkovat 20 šroubů z pevnostní oceli a všechny praskly..
b)kdysi jsem si nechal nazinkovat 20 šroubů z pevnostní oceli a všechny praskly..
Re: Barva na třmeny
musim priznat ze jsem o tom taky nevedel ale to asi vetsina fora. Dost me to vydesilo. Mam zinkovane komplet srouby predni napravy na S14. Dnes jzem vezl srouby komplet 300zx. Ptal jsem se v zinkovne v Brne na krehnuti pevnostnich sroubu. Rekli jo to hrozi difuzi vodiku ale my to tam nenechavame dlouho, coz je psano i v pdf v odkazu vys. Tak snad to bude OK.
Vsiml jsem si ze jsi na 300zx nepozinkoval.
Treba na dvodilne kotouce by to bylo nebezpecne.
Vsiml jsem si ze jsi na 300zx nepozinkoval.
Treba na dvodilne kotouce by to bylo nebezpecne.
Re: Barva na třmeny
šrouby nápravy jsou 8.8,zde problém nevzniká,ovšem šrouby brzdiče jsou obvykle 10.9 a tady už bych zpozorněl..u velkých průměrů se nejspíš nic nestane,ale proč to riskovat...průšvih je,že ti nikdo nezaručí,jestli je to v pořádku.Např Fabory eliminuje vodík u všeho,co zinkuje...
Re: Barva na třmeny
kdyz prdne sroub na naprave tak to neni tak hrozne jako kdyz se rozpuli brzdic a vytece brzdovka
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barva na třmeny
ted jsem se o tom bavil se sefem, nechaval cernit taznou pruzinu do duteho valce, rozlitla se na desitky kusu. Stalo se nam to poprve za tech 6 let co tady delam, ale stalo.
Zacal se pidit, na vyruseni te vodikove krehkosti staci nasledujici: V lazni to nesmi byt moc dlouho a pokud chce mit clovek 100% jistotu, je potreba to v kratke dobe po vytazeni z lazne vyzihat na cca 300 stupnu. Cim dele se to necha tim je ten ucinek zihani mensi na tu vodikovou krehkost.
Edit: tohle plati teda pro tu pruzinu, nejsem si jistej jestli zihani vysokopevnostnich sroubu je to pravy orechovy :-)
Zacal se pidit, na vyruseni te vodikove krehkosti staci nasledujici: V lazni to nesmi byt moc dlouho a pokud chce mit clovek 100% jistotu, je potreba to v kratke dobe po vytazeni z lazne vyzihat na cca 300 stupnu. Cim dele se to necha tim je ten ucinek zihani mensi na tu vodikovou krehkost.
Edit: tohle plati teda pro tu pruzinu, nejsem si jistej jestli zihani vysokopevnostnich sroubu je to pravy orechovy :-)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Barva na třmeny
Dnes jsem se bavil s vedoucím té zinkovny, kde jsem nechal dělat ty brzdy a říkal, že se to může stát u těch pružin (ale i tak je běžně zinkují), možný riziko u pevnostních šroubů je taky, ale museli by být v té kyselině opravdu dlouho a že za osm let se mu ještě nestalo, že by si někdo stěžoval, že mu pevnostní šrouby praskly. I technologie prý hodně pokročila a existuje mnoho přísad, aby vodíku difundovalo co nejméně.
Barvu na třmeny jsem použil Alkyton, podle referencí se zdál nejlepší, měl by být tepelně, chemicky a mechanicky odolný, lze ho použít i přímo na rez, na pozink je třeba ještě základová barva (lak ve spreji), jinak se s ním pracovalo velice dobře i na pohled to vypadá pěkně, ale konečný výsledek ukáže až čas...
Barvu na třmeny jsem použil Alkyton, podle referencí se zdál nejlepší, měl by být tepelně, chemicky a mechanicky odolný, lze ho použít i přímo na rez, na pozink je třeba ještě základová barva (lak ve spreji), jinak se s ním pracovalo velice dobře i na pohled to vypadá pěkně, ale konečný výsledek ukáže až čas...
Naposledy upravil(a) Steve dne 29.03.2011, 11:05, celkem upraveno 1 x.
Re: Barva na třmeny, vodíkové křehnutí
sice jsem o tomhle problému slyšel, ale nevěděl jsem že až tak moc se to může posrat, dobré info
Re: Barva na třmeny, vodíkové křehnutí
Steve : Hod foto jak to vypada. Jo ten alkyton je dobrej ,ale dlouho schne jeste i kdyz vypada ze uz je OK ,ale i tak uz drzi .
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Re: Barva na třmeny
Kdo by si taky stěžoval v zinkovně,když je tenhle problém téměř neznámý.Mně to taky napadlo náhodou až po x čase od destrukce,když jsem se o tom bavil s jedním ultramega chytrolínem...Steve píše:Dnes jsem se bavil s vedoucím té zinkovny, kde jsem nechal dělat ty brzdy a říkal, že se to může stát u těch pružin (ale i tak je běžně zinkují), možný riziko u pevnostních šroubů je taky, ale museli by být v té kyselině opravdu dlouho a že za osm let se mu ještě nestalo, že by si někdo stěžoval, že mu pevnostní šrouby praskly. I technologie prý hodně pokročila a existuje mnoho přísad, aby vodíku difundovalo co nejméně.