Coilovers - udrzba a vse okolo

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
200sxfabi
user
Příspěvky: 1665
Registrován: 16.06.2010, 09:59
Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)

Re: Coilovers - udrzba a vse okolo

Příspěvek od 200sxfabi »

Jak bylo napsáno záleží spíše asi na rozsahu regulace té tuhosti...já jezdim třeba bud uplne tuhej a nebo temeř skoro uplne mekke nastaveni
Uživatelský avatar
Jimmbo
user
Příspěvky: 1842
Registrován: 17.03.2007, 23:27
Bydliště: Velke Levare SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Coilovers - udrzba a vse okolo

Příspěvek od Jimmbo »

Tak to som zase cital na DW niekde ze na drift je lepsi tuhsi predok a asi tak o 4 stupne maksi zadok na HSD alebo na DW CS2 ... Ja jazdim na najmaksi s tym ze predok mam o dva tuhsi.. Ked mam nizke gumy musim mat na najtvrdsie lebo bucham vyfuk o zem ked sa to hupe.. :D
Obrázek

200sx S13 - vinova from OndraS13 -Motor od Playduda RB20DET, spojka Ogura carbon twin plate Clutch,cely vyfuk 3", podvozek HSD HR, nastavitelne ramena DW, DriftWorks geomaster v predu, jednodielny kardan, KAAZ 2way, tycky riadenia TEIN, Walbro, BOV HKS SQV,Boost, oil temp, oil press gauges, vems wideband lambda, tlak 0,8baru , drift knob DW,...vykon nevim ale jede to bokem docela slusne =P
P: MNOHO DIELOV Z S13...
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Coilovers - udrzba a vse okolo

Příspěvek od adner »

mauglie píše:Pánové, může mi někdo objektivně povědět zda má smysl míti 30 možností nastavení tuhosti či zda-li bohatě stačí 16, potažmo 14?

Díky
je to v podstatě jedno, těch možností je tak jako tak až moc :wink: bohatě stačí 3-4 polohy....vzhledem k absenci exaktní zpětné vazby a vědomostí potřebných k nastavení je kolikrát nejlepší klasický monotube bez jakéhokoliv čudlíku se správně přizpůsobenou pružinou...Když neuvažujeme top komponenty pro top cars, je podstatně důležitější než počet levelů to, aby se čudlíky v celé dráze svého nastavení chovaly pokud možno lineárně a při změně útlumů navzájem neovlivňovaly (do 10%). Nejsou vyjímkou tlumiče, kde se člověk celý den snaží nastavit kompresi, potom o kousek pohne s expanzí a všechno je úplně jinak. Anebo v dobré víře přidá klik, dva aby ještě trošku přitlumil a ejhle, ono od půlky dále už to zase ubírá :? To vše závisí na designu a kvalitě přepouštěcích ventilů uvnitř. A ty dobré jen tak někdo neumí. Ohlins, Sachs, Bilstein, Koni, Penske a několik dalších ok. Japonci s tím mají docela problém. Proto když člověk kupuje tlumiče s regulací, tak zásadně s autentickým grafem každého kusu z dyno stolice, i když už jen proto aby měl jistotu, že každý z nich nedělá něco jiného. Což je ovšem dvousečná zbraň, jelikož ten graf stejně nikdo nechápe ale aspoň aby byly co nejpodobnější :lol: . Navíc u výrobce, který dodá graf je předpoklad, že mu není zákazník úplně ukradený, tím pádem si nejspíš hleděl i toho, co dělá. (tohle moc nečekejte u low price kostí)
Pomůcka pro určení tvrdosti pružin:
Péra používáme co nejměkčí možná v dané aplikaci. Měkká pružina = lepší funkce tlumiče + citlivější nastavení útlumu. Zajistí se to následovně.
Na pístnici navlékneme elektrikářský stahovací pásek a posunem do poloviny zdvihu. Projedeme vozidlo po známé trati co nejvíc, co dokážeme (jak lateral g, tak brzdy), čímž se zajistí největší možná zátěž na pružiny při provozu. Změříme, jak daleko k dorazu tlumiče se posune páska, což nám zdokumentuje max míru ponoření. Tlumič nikdy za žádných okolností nesmí dojít k dorazu, vždy musí zůstat určitá rezerva v řádu mm (cca 8-10). Dle potřeby přidám, či uberu kg/mm. To zaručí, že využíváme maximální možný provozní zdvih jednotky (s ještě malou rezervou) = citlivost, odezva, účinnost, komfort atd...a jednoznačně vyloučí možnost zkrácení dráhy z 10 - 15 cm třeba na 4. Takový tlumič se pak rovná kusu větvě :D Všechno je to přímo úměrné poloze těžiště, silám na ně působícím....atd atd atd....
Xcriss
user
Příspěvky: 2780
Registrován: 16.02.2009, 18:36
Bydliště: Ostrava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Coilovers - udrzba a vse okolo

Příspěvek od Xcriss »

:hello1: :hello1: :hello1:
Konecne zas nejaka info, ktera dokaze vec posunout kupredu...
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA

PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz

Obrázek LIKE US ON FACEBOOK!
Uživatelský avatar
mauglie
user
Příspěvky: 2461
Registrován: 17.05.2007, 13:20
Bydliště: Prague

Re: Coilovers - udrzba a vse okolo

Příspěvek od mauglie »

Další otázka do pranice.

Apex gen 2 tlumiče s pružinami 5/4, budou fungovat když dám 8/6? Nejsem si úplně jistý jestli je tlumič uni nebo modifikovaný na konkrétní tuhost pružin... O to si ještě napíšu do Apex. Ale obecně, z měkčího na tvrdší je přechod zřejmě horší jak z tvrdšího na měkčí?

Za rady dík
Grassell
user
Příspěvky: 826
Registrován: 17.07.2011, 18:18
Bydliště: Praha

Re: Coilovers - udrzba a vse okolo

Příspěvek od Grassell »

U techto podvozku je tlumic stejny jen volis tvrdost pruzin.
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Coilovers - udrzba a vse okolo

Příspěvek od adner »

s pérama je to laborace, člověk koupí něco od oka (třeba i podle váhy na kolech), pak se párkrát projede a zjistí že jsou moc tvrdá. Koupí nová a je to 50/50 jestli se trefí. Dejme tomu ok. Potom se naučí jezdit rychleji a musí koupit další, protože první jsou pořád moc ale druhé už málo :? atd atd...a teď do toho ještě předek vs zadek...
vyptej se u Apex, ale ten rozdíl není velký, myslím že to nebude problém...já mám předek 8 kg a zadek 13,5 a oboje je navlečeno na jednom typu tlumiče.. data z logu k tomu nemám (zatím jsem bez telemetrie), takže smysluplné vyjádření ohledně nedotlumení/přetlumení není možné ale Koni jako výrobce s tím údajně problém nemá....
Dnes jsem byl v Protlumu objednat new racing tlumiče a pan ředitel nechtěl pochopit, že potřebuju taky regulaci výšky vozidla a neustále se mi snažil vnutit myšlenku, že se to upravuje posouváním dorazu pružiny :lol:. Tak jen doufám, že o funkci tlumičů toho vědí podstatně víc, než o nastavování podvozku jako takového... :D
Xcriss
user
Příspěvky: 2780
Registrován: 16.02.2009, 18:36
Bydliště: Ostrava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Coilovers - udrzba a vse okolo

Příspěvek od Xcriss »

Jeste dotaz na Rendu - mas nejaky magicky zpusob, jak zjistit, jestli jsou coilvoery v kondici nebo uz by chtely nejakou udrzbu..?
'91 Nissan 240SX S13 KA24DE
'96 Nissan 240SX S14a KA24DE
'88 Nissan 200SX S12 Silvia CA18DET
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, DRIFTWORKS, HSD coilovers, KOLA Z USA

PRO VÍCE INFO -> kristian.tomala@afimocz.cz

Obrázek LIKE US ON FACEBOOK!
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Coilovers - udrzba a vse okolo

Příspěvek od adner »

prohlídni jestli netečou, útlumy fungují, unibaly nemají vůli....
Odpovědět