Turbo chlazení / mazání

otázky a odpovědi technického rázu
welveth
user
Příspěvky: 339
Registrován: 10.01.2011, 23:50

Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od welveth »

U seriového CA je turbo v poloze tak že přívod oleje je zezhora tlakem z bloku a olej potom stejká do vany spodem z turba.

Viděl jsme i aplikace , např při top mout uchycení turba kdy byl přívod oleje do turba zespod a odtok byl nahore.

JE tam nějakej rozdíl nebo díky tlaku přivodu oleje je turbo neustále maximálně zalito olejem???¨

VOdu neřešim ta jen chladí a je jí tam pořád dost...
Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od SilverFox »

Odtok nemoh bejt nikdy nahoře.
Obrázek
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od MYSAK »

A vode to taky neni jedno.. mela by mit telou stranu o neco vejs aby voda cirkulovala sama i po vypnuti motoru a nezacla ve skrini varit
welveth
user
Příspěvky: 339
Registrován: 10.01.2011, 23:50

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od welveth »

Kdyz rozeberu turbo ten střed si mužu natočit jak chci takže mužu mít odtok i nahoře, případně.
Někde sem viděl photo kde byl odtok nahoře a přivod byl spodem a začal sme o tom přemejšlet jak to funguje v praxi.

Znamena teda že když běží motor na volnoběh jde do turba pořád dost oleje? asi jo když je to tak v serii...

A jak je to stou vodou ? :bounce:

Já dávám turbo na top svody a turbo si mužu natočit jak chci tak abych věděl jak udělat hadice olej / voda.
Uživatelský avatar
sx200
user
Příspěvky: 245
Registrován: 13.04.2010, 10:37
Bydliště: Novaky

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od sx200 »

ja som mal T28 otocenu uz ked som auto kupil o 45stupnov od zvislej polohy a az po druhom repase som zistil ze musi byt otocene presne zvisle hore privod dole vyvod
CA18det,GT2871,1,3bar,sard660,walbro,AFM 300zx,nistune,VLSD
welveth
user
Příspěvky: 339
Registrován: 10.01.2011, 23:50

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od welveth »

důvod proč hore přívod ? a vodorovně ? ten přívod zezhora má ostřikovat osičku turba nebo to tam má být zaplavený olejem ??? :D
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od MYSAK »

protoze olej do kopce netece.. ono se to diky tlaku mazat bude ale odtok nebude samovolnej, bude se to tam hnat tlakem a to zpusoby tlaceni oleje nejen tam kam ma jit a bude ti to kourit
welveth
user
Příspěvky: 339
Registrován: 10.01.2011, 23:50

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od welveth »

by Kentoya:

pokud se nepletu je jedno kde napojíš přívod a kde odvod vody, ale pokud se nepletu, tak přívod je na té straně co je dál od bloku
přívod oleje je shora naproti odtoku oleje, na přívodu oleje je jiný závit (voda má m14*1,5) olej má 7/16-24unf, tu malou dírku na tom odvodu nedávej na auto, jelikož ta restrikce by způsobila vyšší tlak oleje v turbu, a ten olej by se začal chovat jako pevná hmota při těch vysokých točkách a turbo by odešlo do 1000km, je potřeba zajistit velký odtok oleje, a restrikci na přívodu, aby tam bylo pouze dostatečné množství pro mazání turba, méně i více oleje škodí turbu

našel jsme to už se to řešilo 2008 :arrow:
forum/viewtopic.php?f=160&t=14475&hilit ... 9%C3%ADvod
Grassell
user
Příspěvky: 826
Registrován: 17.07.2011, 18:18
Bydliště: Praha

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od Grassell »

Bych chtel videt tu fotku z odvodem oleje nahore :shock:
PS: to udela akorat kokot 8)
Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od Fil »

Grassell píše:PS: to udela akorat kokot 8)
Přesně! Max odchylka od svislé osy do 30stupňů a přívod vždy nahoře...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od blázen »

Když bude mít odtok nahoru, bude mu to hulit:-)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
jagy
user
Příspěvky: 2666
Registrován: 21.08.2006, 21:34

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od jagy »

Do kopce neee. :lol:

Odtok musi byt co nejvice pruchodny spad... takze jestli to tak nekdo ma, tak to neni spravne.
Jedetoshop.cz Facebook stránka - Jedetoshop.cz | Staň se fanouškem!
Použité ND - Jagyho bazárek | Nové OEM Nissan díly - KLIKNI ZDE!
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od buky300zx »

jagy píše:Do kopce neee. :lol:

Odtok musi byt co nejvice pruchodny spad... takze jestli to tak nekdo ma, tak to neni spravne.
Potom budu pisat ze turba su na k... a kazia sa po par km.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
Method
user
Příspěvky: 1000
Registrován: 07.01.2011, 19:17
Bydliště: Písečná

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od Method »

Jak ma byt zpravne zapojene privody na vodu do tuba? Koupil jsem pancerove hadicky a nvim jesti jsem ten privod na vodu neprohodil. Ptam se radsi jeste znova, mara mi odepsal ze je jedno odkud jse voda jestli z leva nebo z pava
Stage 2 HD, Walbro, GT2560R 1Bar HKS actuator, HKS Hi-Power, VLSD, Vodní chladič Japspeed, Velkej IC, R33 brzdy,Nismo siláče, Komplet polyuretan ES, Japspeed Toe arm, MeisterR
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: Turbo chlazení / mazání

Příspěvek od mara_m »

hlavne si ty pancerove hadice kontrolujte uz se mi aj uvolnila v tom nalisovani .......
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Odpovědět