biely dym na volnobehu

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

biely dym na volnobehu

Příspěvek od tamo »

Ked je motor dobre zahriaty (po dlhsej jazde) tak mi na volnobehu ide s vyfuku biely husty dym. Ked ho vytocim do otacok tak dym zmizne. Cez vikend som nainstaloval odvetravanie vaciek do flase. Ale nedal som tam jednosmerny ventil.
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

robilo mi to aj pred instalaciou odvetravania, ale dym nebol taky husty a bolo to nepravidelne.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

su zle olejove tesnenia na turbe, pustaju na volnobehu olej. jednosmerny ventil moze pomoct, ale len docasne. turbo pusta olej do sania aj do vyfuku, treba to dat cim skor spravit-repas turba.
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

Na GO turba sa chystam, lebo je vacsia vola na oske. Tak to budem musiet urychlit.
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

to m? d?lalo taky a jednosm?rná klapka to vy?ešila
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

je to ale len docasne riesenie a bude sa to len zhorsovat. treba na to dat pozor, cez turbo vie uniknut velky objem oleja....
Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo »

Na to odv?trání va?ek jsem se cht?l taky zeptat,to je hrozná soustava co tam je.Je možný to všechno vyrušit a dát jen hadice na odv?trání do n?jaký ba?ky a ty díry na sání atd. pak zaslepit?
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

milonovo píše:Na to odv?trání va?ek jsem se cht?l taky zeptat,to je hrozná soustava co tam je.Je možný to všechno vyrušit a dát jen hadice na odv?trání do n?jaký ba?ky a ty díry na sání atd. pak zaslepit?
jak to myslíš?
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

raddy píše:su zle olejove tesnenia na turbe, pustaju na volnobehu olej. jednosmerny ventil moze pomoct, ale len docasne. turbo pusta olej do sania aj do vyfuku, treba to dat cim skor spravit-repas turba.
rozmyslal som nad tym. Zahrial som motor kratkou jazdou a nechal som ho bezat na volnobehu. Zacialo dymit. Po 10 min. sa dym minimalizoval na minimum. Skoro ziadny.

Neprejavolali by sa zle tesnenia na turbe aj pri jazde. teda pri akceleracii v plnom booste. V tedy by to malo dymit stale. Ale nedymi. Skusal som aj vytocit motor na 6000 ot/min a pusti plyn a vybafol dym.

Zatial tam dam jednosmernu klapku a uvidime. Lebo bez nej to ma falosny vzduch.
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

tamo píše:
raddy píše:su zle olejove tesnenia na turbe, pustaju na volnobehu olej. jednosmerny ventil moze pomoct, ale len docasne. turbo pusta olej do sania aj do vyfuku, treba to dat cim skor spravit-repas turba.
rozmyslal som nad tym. Zahrial som motor kratkou jazdou a nechal som ho bezat na volnobehu. Zacialo dymit. Po 10 min. sa dym minimalizoval na minimum. Skoro ziadny.

Neprejavolali by sa zle tesnenia na turbe aj pri jazde. teda pri akceleracii v plnom booste. V tedy by to malo dymit stale. Ale nedymi. Skusal som aj vytocit motor na 6000 ot/min a pusti plyn a vybafol dym.

Zatial tam dam jednosmernu klapku a uvidime. Lebo bez nej to ma falosny vzduch.
bez jednosmernej klapky ziadny falosny vzduch nema odkial tahat, iba ze by si mal hadicu odpojenu zo sania, potom ju tam potrebujes.

zle tesnenia na turbe sa prejavuju presne ako sim uz napisal, na volnobehu a pri preradeni. Ked je turbo v boost rezime, olej neunika, pretoze tesnenia sa rotaciou roztiahnu (alebo tak nejako).Dymi to len an volnobehu.....Treba to dat urobit a uz nad tym nespekuluj. :roll:
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

když je rozpojený odv?trávání va?ek z hadice co vede ze sání p?ed turbem a není tam sp?tná klapka, tak to saje vzduch na volnob?h a bíle to kou?í, když se hadice zacpe nebo dá klapka tak to p?estane - to jsou taky špatný t?sn?ní na turbu?
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Martin_534 píše:když je rozpojený odv?trávání va?ek z hadice co vede ze sání p?ed turbem a není tam sp?tná klapka, tak to saje vzduch na volnob?h a bíle to kou?í, když se hadice zacpe nebo dá klapka tak to p?estane - to jsou taky špatný t?sn?ní na turbu?
ano, uz koncia olejove tesnenia na turbe. ak su dobre, tak to nedymi nikdy...
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

raddy píše:
tamo píše:
raddy píše:su zle olejove tesnenia na turbe, pustaju na volnobehu olej. jednosmerny ventil moze pomoct, ale len docasne. turbo pusta olej do sania aj do vyfuku, treba to dat cim skor spravit-repas turba.
rozmyslal som nad tym. Zahrial som motor kratkou jazdou a nechal som ho bezat na volnobehu. Zacialo dymit. Po 10 min. sa dym minimalizoval na minimum. Skoro ziadny.

Neprejavolali by sa zle tesnenia na turbe aj pri jazde. teda pri akceleracii v plnom booste. V tedy by to malo dymit stale. Ale nedymi. Skusal som aj vytocit motor na 6000 ot/min a pusti plyn a vybafol dym.

Zatial tam dam jednosmernu klapku a uvidime. Lebo bez nej to ma falosny vzduch.
bez jednosmernej klapky ziadny falosny vzduch nema odkial tahat, iba ze by si mal hadicu odpojenu zo sania, potom ju tam potrebujes.

zle tesnenia na turbe sa prejavuju presne ako sim uz napisal, na volnobehu a pri preradeni. Ked je turbo v boost rezime, olej neunika, pretoze tesnenia sa rotaciou roztiahnu (alebo tak nejako).Dymi to len an volnobehu.....Treba to dat urobit a uz nad tym nespekuluj. :roll:


ja sa len pytam :D
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
swed
user
Příspěvky: 707
Registrován: 07.10.2004, 14:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swed »

raddy píše:zle tesnenia na turbe sa prejavuju presne ako sim uz napisal, na volnobehu a pri preradeni. Ked je turbo v boost rezime, olej neunika, pretoze tesnenia sa rotaciou roztiahnu (alebo tak nejako).Dymi to len an volnobehu.....Treba to dat urobit a uz nad tym nespekuluj. :roll:
aha tak to mám chápat, že by to nebylo od turba, když mi to ?udí v boost režimu a p?i vyto?ení na volnob?h???? p?itom od va?ek je cesta docela suchá a mám plné sání oleje....a tlaky jsme m??ili....mi to n?jak ted nehraje...
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

swed píše:
raddy píše:zle tesnenia na turbe sa prejavuju presne ako sim uz napisal, na volnobehu a pri preradeni. Ked je turbo v boost rezime, olej neunika, pretoze tesnenia sa rotaciou roztiahnu (alebo tak nejako).Dymi to len an volnobehu.....Treba to dat urobit a uz nad tym nespekuluj. :roll:
aha tak to mám chápat, že by to nebylo od turba, když mi to ?udí v boost režimu a p?i vyto?ení na volnob?h???? p?itom od va?ek je cesta docela suchá a mám plné sání oleje....a tlaky jsme m??ili....mi to n?jak ted nehraje...
uff, tak este raz:
moja odpoved sa tykala konkretne tamovho pripadu.
Vseobecne: ked zacinaju odchadzat olejove tesnenia na turbe, tak to dymi na volnobehu a pri pusteny plyn. pedalu z otacok (je jedno ci na neutraly alebo za jazdy). Ako postupne tesnenia odchadzaju, pustaju olej coraz viac az do stavu ked to dymi stale, aj v boost rezime, ale vtedy to uz docela dost vali olej do vyfuku aj sania a uz bude aj vola na turbine.
Odpovědět