stříbrná haluze

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

stříbrná haluze

Příspěvek od Hynek »

tak sem včera konečně zjistil proč mi praskla hřídelka na T3 (na ložiskách byla voda s olejem, když to rozebrali v TURBO-CZ)
zřejmě mi fouklo těsnění pod hlavou nebo nějak jinak se voda se dostala
do oleje, ložiska se přidřela a pak už to šlo rychle...

nepochopitelný pro mě ale je, protože sem měřil tlaky a včechny 4 válce měli 10,5baru (měřeno na zahřátym motoru, na volnoběh) takže to vypadá že těsnění je Ok. jak ale vyzkoušet kde to prdlo, zřejmě blok, vydět ale nic neni, už sem z toho hotovej ještě že sem tam nenacpal další T3.
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

no podle mě, když ti prdne těsnění mezi olejovym a vodnim kanálkem, tak to nemusí mít na kompresy vliv ...
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

Slysl jsem ze i nekolik lidi melo problem s tim seriovym chladicem oleje. Pry jim nejak prorezivel a take se michala voda s olejem. Mozna by stalo za pokus to omrknout. Ale kdyz by to byl ten chladic tak by se to michalo asi nehoraznym zpusobem.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

no každopádně by se to mělo poznat na tlaku oleje
Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek »

na tlak oleje mam budík, ale nezpozodoval sem nic nenormálního

těsnění pod hlavou mam kovový od Kaliny pochybuju že by prdlo mezi olej.a vodnim kanálkem

bohužel ale olej má začínající našedlou barvu takže tam voda jde, asi ne drasticky, ted už to bohužel nemužu pořádně vyzkoušet bez turba(pořádně to zahřát) abych změřil tlaky, ale po 15min zahřívání na parkovišti byli tlaky OK.
Uživatelský avatar
milonovo
user
Příspěvky: 722
Registrován: 05.10.2004, 20:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od milonovo »

Jestli si budeš dávat dělat nový těsnění pod hlavu,tak bych si taky 2 vzal.S penězma se nějak domluvíme,já nemám podle čeho a nechce se mi kvůli tomu kupovat nový.
Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek »

když jsme ho objednávali posledně u koho zůstal ten mustr?

doufam že nebyla chyba v tom těsněné, už jednou diskutované otvory, můžete sem někdo dát fotku toho správného těsnění pod hlavu
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

no voda do oleja sa mohla mozno dostat aj v samotnom turbe(?).....Nie je problem tam niekde?
Je mozne ze ak pusta tesnenie medzi olejovym a vodnym kanalom, moze sa dostavat voda do oleja....mozno staci aby nebola dobre dotiahnuta,pripadne rovna hlava, tesnenie samo o sebe moze byt v poriadku.....
tu nasedlu farbu oleja je vidiet aj ked pozries na mierku alebo ked vypustis olej?

Otazka trosku mimo:
je v poriadku, ked na horucom motore tvorim uzaver na nalievanie oleja a je vidiet ako sa odtial pari (asi vodna para). Nie nejako extra moc, ale proste je vidno paru, ked na to posvietim?
Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek »

na měrku sem nekoukal, jenom na vypustěnej olej.

myslim si že tesnení mezi olej.a vodnim kanálku vůbec není to jsou dva napevno oddělený okruhy, ještě prověřim.

to Turbo bylo po repasy, ložiska těsnění - jedině že by ta firma to odflákla
ale reklamaci mi neuznali to je jasný

já už tu vodu jednou pozoroval, že mi jde do výfuku, Sprinter řikal že to je voda která kondenzuje ve výfuku, tak sem jezdil dál...

hlava byla srovnaná, jediný co nebylo udělaný byl ten spodek litinová část, mohlo to být křivé

no nic pokračuju na červený káře :)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

to z vyfuku bol iba kondenzat, keby ti to tieklo s chladenia, muselo bi ti rapidne ubudnut z vody v chladici.
tie okruhy su oddelene, ale oba prechadzaju z bloku do hlavy, nie? Tym padom, ak je medzera medzi tesnenim a blokom/hlavou, tak sa moze miesat olej z vodou. Toto su pomerne bezne pripady, ale je to poznat podla bieleho povlaku na oleji (zatke, mierke...)
Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek »

jasne nejspíš to tak je, nepochopitelný jsou ale ty tlaky, všechny válce 10,5baru, zřejmě sem to něměl dost ohřatý a tys to tam ta T3 ládovala zřejmě se ta vůle zvětší... no sundam to a uvidim, přeměřim ten spodek
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Hynek píše:jasne nejspíš to tak je, nepochopitelný jsou ale ty tlaky, všechny válce 10,5baru, zřejmě sem to něměl dost ohřatý a tys to tam ta T3 ládovala zřejmě se ta vůle zvětší... no sundam to a uvidim, přeměřim ten spodek
no ako povedal Martin, nemusi to mat dosah na kompresiu.......
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

Hynek píše:jasne nejspíš to tak je, nepochopitelný jsou ale ty tlaky, všechny válce 10,5baru, zřejmě sem to něměl dost ohřatý a tys to tam ta T3 ládovala zřejmě se ta vůle zvětší... no sundam to a uvidim, přeměřim ten spodek
naopak, čím míň ohřátý, tím nižší tlaky
každopádně bych sundal hlavu a uvidíš hned, jestli ti to teklo skrz těsnění
Odpovědět