BOV

je nutný vysvětlení?! :)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

blázen píše:to je to zapojení zpět do sání? otázka je, jaká je teplota odfouknutého vzduchu
ano. teplota vzduchu je otazka, ale stale je medzi sanim a motorom medzichladic...
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

to hynek ...to mě taky hned napadlo,když sem to napsal :lol: :lol:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

raddy píše: ak tym myslis recylkulacny BOV, tak ano, ten skutocne dokaze zmensit turbodieru po preradeni pri zachovani povodnej zmesi palivo/vzduch....
Ano to myslim. Takto to planujem niekedy, raz. :)
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
Hynek
user
Příspěvky: 1124
Registrován: 06.10.2004, 18:47
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Hynek »

sposobis odpustenim uz nameraneho vzduchu prilis bohatu zmes a tym nizsi vykon po opatovnom otvoreni klapky?
to je jasný že bedeš mít po odpuštění vzduchu bohatou směs, kolik to ale udělá na výkonu, bude to pár procent ?

moje zkušenost z odstraněním BOVu neni moc kladná - viz. prasklá hřídelka na T3 při přeřazení, možná na to mělo i vliv něco jinýho, ale stalo se to při přeřazení kdy sem měl total utaženej BOV kterej neodfouk...
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Hynek píše:
sposobis odpustenim uz nameraneho vzduchu prilis bohatu zmes a tym nizsi vykon po opatovnom otvoreni klapky?
to je jasný že bedeš mít po odpuštění vzduchu bohatou směs, kolik to ale udělá na výkonu, bude to pár procent ?

moje zkušenost z odstraněním BOVu neni moc kladná - viz. prasklá hřídelka na T3 při přeřazení, možná na to mělo i vliv něco jinýho, ale stalo se to při přeřazení kdy sem měl total utaženej BOV kterej neodfouk...
problem bol niekde inde. ak ti praskla oska pri preradeni bez BOV, praskla by aj s nim. Ak je turbo v poriadku, oska nemoze prasknut....
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

raddy píše:Ako dokazes zmensit/skratit turbodieru, ked pri preradeni vypustis vsetok natlakovany vzduch z trubiek a medzichladica, ktory tam musi turbo znova natlacit a takisto sposobis odpustenim uz nameraneho vzduchu prilis bohatu zmes a tym nizsi vykon po opatovnom otvoreni klapky?
To su dovody preco moj BOV uz nie je v mojom aute a ani tam uz nikdy zrejme nebude....
a i to může být důvod toho, že jsem tě na sprintu porazil :-)

správně nastavenej bov, by neměl vypustit všechen vzduch, ale jen tolik vzduchu aby se nevracel přez lopatky turba a tím ho nebrzdil, když zabrzdíš turbo, potřebuješ nějakou dobu, než ho výfukové plyny zase roztočí, ale když ho nezabrzdíš, tak hned po otevření klapky točí jako by si nepřeřadil a tím nepatrně získáš

ale jinak hlavní funkce bovu je ochrana turba, které tím prudkým bržděním trpí
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Martin_534 píše:
raddy píše:Ako dokazes zmensit/skratit turbodieru, ked pri preradeni vypustis vsetok natlakovany vzduch z trubiek a medzichladica, ktory tam musi turbo znova natlacit a takisto sposobis odpustenim uz nameraneho vzduchu prilis bohatu zmes a tym nizsi vykon po opatovnom otvoreni klapky?
To su dovody preco moj BOV uz nie je v mojom aute a ani tam uz nikdy zrejme nebude....
a i to může být důvod toho, že jsem tě na sprintu porazil :-)
urcite nie. po tej havarii v Kameni som mal rozbyti medzichladic, co si si nevsimol. Ked om ho chcel pred casom vycistit benzinom, tak z neho tieklo ako cez sito....
to bol len moj nazor, kazdy nech si pouziva BOV ako uzna za vhodne.
Caizi
user
Příspěvky: 951
Registrován: 15.04.2005, 11:22

Příspěvek od Caizi »

A jaký z toho vyplývá závěr..mě se to nechce celé číst...díkes
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

To co vsichni na SXOC.UK pisou je hezky moc hezky, ale bez dukazu je to k nicemu :)

Zkusil vubec nekdo nikdy sprint 0-400m se stejnym autem. Zkusit zajet 3 sprintiky s BOV a 3 sprintiky bez BOV a pak porovnat casy???????

Bez cisel me prijde ta debata takova neuplna :)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

935Baby píše:To co vsichni na SXOC.UK pisou je hezky moc hezky, ale bez dukazu je to k nicemu :)

Zkusil vubec nekdo nikdy sprint 0-400m se stejnym autem. Zkusit zajet 3 sprintiky s BOV a 3 sprintiky bez BOV a pak porovnat casy???????

Bez cisel me prijde ta debata takova neuplna :)
přesně tak, já sem příznivec bovu, protože proč by ho takový firmy jako hks vyráběli, kdyby byl nanic :-)

mojí zkušenost s bovem jsem psal už v jiné diskuzi o bovu, která se ubrala uplně stejným směrem :-)
bez bovu sem ondru nepředjel, s bovem uplně vpohodě :-)
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

můj názor je,pro normální sportovnější jízdu, lepší dobře nastavenej bov jak žádnej, a když umíš kurevsky rychle řadit s nohou na mírně ubraným plynu, tak nepotřebuješ žádnej :D
Odpovědět