Raddyho rady k vyberu turba, 3. cast
Raddyho rady k vyberu turba, 3. cast
male poznamka k velkym kompresorom. ak si pamatate, pri pouziti velkych kompresorov je mozne dosiahnut vysoky tlak v celom rozsahu otacok (cize vysoky vykon motora) ale vznika problem spatnych razov pri nizsich otackach motora.
Toto je mozne ovplivnit vyberom AR parametra (cize velkosti) vyfukovej turbiny.
Ak je potrebny velky kompresor a nechceme mat problem so spatnym razmi, je mozne pouzit vacsiu turbinu. To sposoby pomalsi nabeh kompresora, cize pri nizsich otackach motora bude mat aj kompresor nizsie otacky=nizsi prietok vzduchu. To ale samozrejme sposoby neskorsi nabeh turba....Cize treba viac premyslat nad kombinaciou kompresor/turbina.
Toto je mozne ovplivnit vyberom AR parametra (cize velkosti) vyfukovej turbiny.
Ak je potrebny velky kompresor a nechceme mat problem so spatnym razmi, je mozne pouzit vacsiu turbinu. To sposoby pomalsi nabeh kompresora, cize pri nizsich otackach motora bude mat aj kompresor nizsie otacky=nizsi prietok vzduchu. To ale samozrejme sposoby neskorsi nabeh turba....Cize treba viac premyslat nad kombinaciou kompresor/turbina.
Lepsia otazka je pre aky vykon potrebujes turbo.....howado píše:Tak jaký turbo by tedy bylo pro nás ideální? T3/T4E
TO4E ma viacero trimov, 50,60 a super 60 su asi nevhodne.....46 trim alebo super 50 trim moze byt velmi dobrou alternativou pre T3 super60 trim za predpokladu pouzitia vacsieho AR vyfukovej turbiny, co znamena vacsi lag.
Mne vychadza ze do vykonu cca 320k je najvhodnejsie turbo T3 super60 trim s vyfukovou turbinou .48. Plny tlak dosahuje pri cca 3500ot a max. tlak v celom rozsahu otacok je okolo 1.4bar.....
Pre vykony nad 320k je to asi T3/TO4E 46 alebo 50 trim....s vyfukovou turbinou .64 AR.Tu ale bude plny tlak neskor a turbo nabehne menej plynulo.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
GT28 ako aj GT28RS ma viacero trimov, ktore uplne menia charakteristiku kompresora. Obidve turba su odskusane, na UK fore je vela nazorov k tymto turbam. Co si pamatam, tak pri pouziti vyfukovej turbiny .63 je velky lag, nabeh plneho tlaku nad 4000ot, pri vyf. turbine .48 v pohode, max. vykon GT28RS (pri vacsich trimoch) je tusim vyse 350k....GT28RS su v pohode turba, treba si ale vybrat spravny trim, tam su velke rozdiely a samozrejme je velmi drahe...howado píše:Přesně to jsem chtěl vědět
A co GT28RS?
Já mam právě GT28R 466541-0001 http://www.turbomaster.info/eng/applica ... 1-0001.phpraddy píše:
GT28 ako aj GT28RS ma viacero trimov, ktore uplne menia charakteristiku kompresora. Obidve turba su odskusane, na UK fore je vela nazorov k tymto turbam. Co si pamatam, tak pri pouziti vyfukovej turbiny .63 je velky lag, nabeh plneho tlaku nad 4000ot, pri vyf. turbine .48 v pohode, max. vykon GT28RS (pri vacsich trimoch) je tusim vyse 350k....GT28RS su v pohode turba, treba si ale vybrat spravny trim, tam su velke rozdiely a samozrejme je velmi drahe...
Zatím jen tak teoreticky přemýšlím o jiným turbu který by posunulo výkon do nižších otáček. UK fórum jsem pročítal a jednoznačnou odpověď jsem nenašel. Koukal jsem že nejlíp o turbech tam píšeš asi ty, to jsem si mohl přečíst naše fórum a byl bych na tom stejně
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
jenom výměnou turba za jiný se těžko dostaneš se záběrem níž, leda by si dal gt25 a menší, ale je to moje laická úvaha
obecně čím menší turbo tím rychlejší náběh - zase moje laická úvaha
spíš bych se zaměřil na věci okolo jako vačky, optimalizovat sání a vejfuk i s svodama, protože to na náběh bude mít největší vliv, ale to bude stát strašný prachy a bude to chtít testování na brzdě a nemyslim, že to ve výsledku bude stát za to
v kolika otáčkách máš plnej boost?
nebo alespoň nějakej citelněj záběr, i když u tá gt28r bude záběr asi plynulej
obecně čím menší turbo tím rychlejší náběh - zase moje laická úvaha
spíš bych se zaměřil na věci okolo jako vačky, optimalizovat sání a vejfuk i s svodama, protože to na náběh bude mít největší vliv, ale to bude stát strašný prachy a bude to chtít testování na brzdě a nemyslim, že to ve výsledku bude stát za to
v kolika otáčkách máš plnej boost?
nebo alespoň nějakej citelněj záběr, i když u tá gt28r bude záběr asi plynulej
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
já si hubu ve 240 nerozbil ale s auta moc nezustalo,.. maš pravdu na zabití stačí bohatě, jinak ty ostatní věci sou asi i priority ostatních
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
To si právě já ze svých zkušeností nemyslím .Jel sem zatím v jednom 200SX a ve třech 240SX a u všech byly právě tyto vyšastaniny.Ale nic proti ostatním.Spousta mladých zajímá pouze rychlost,ale celková údržba a některé výměny jsou pase.blázen píše:já si hubu ve 240 nerozbil ale s auta moc nezustalo,.. maš pravdu na zabití stačí bohatě, jinak ty ostatní věci sou asi i priority ostatních