10W60 bych daval na teploty 130st. + nebo na dlouhou zatez....blázen píše:já su spokojené s 10w40,myslim že 10w60 a spol je spíš na tvrdší podmínky okruh atd. ale mužu se plest
Olej do SX
- street.racer
- user
- Příspěvky: 395
- Registrován: 07.11.2004, 01:01
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nie je 130C prilis vela vseobecne na podmienky chladenia motora?street.racer píše:10W60 bych daval na teploty 130st. + nebo na dlouhou zatez....blázen píše:já su spokojené s 10w40,myslim že 10w60 a spol je spíš na tvrdší podmínky okruh atd. ale mužu se plest
moj nazor je ze nie je prilis stastne dat proste olej co znesie vyssie teploty a hnat to na 130C.
Ak sa teplota oleja dostane na 130C, znamena to len jedno-je potrebny olejovy chladic a tym padom je aj po probleme s vyberom oleja...
No já bych řekl, že ta viskozita se pohybuje lineárně k teplotě, tedy při stejné teplotě bude v těchto dvou olejích rozdílná tedy 10-60 mi připadá jako lepší volba. Možná je to zbytečný...... ale zase takovej cenovej rozdíl to není.street.racer píše: Tady ani nejde o povolenou zatez, jako ze o to, ze kdyz prehrejes motorovy olej nad 130st. tak razantne klesa viskozita. Jde o to ze kdyz Ti klesne z 10W60 na 10W40 tak se nic nestane, ale kdyz by klesla z 10W40 na 10W15 tak je to uz spatne. Proto je take vhodne mit oil temp meter, aby clovek vedel jaky olej vybrat.
- street.racer
- user
- Příspěvky: 395
- Registrován: 07.11.2004, 01:01
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
O cene jsem vubec nemluvil... Pokud menis pravidelne olej a mas teplotu oleje do pod 120 stupnu tak staci kvalitni _W40. Ale pokud nekoho netrapi ztrata vykonu tvrdsim olejem, proc ne...Conrad píše:No já bych řekl, že ta viskozita se pohybuje lineárně k teplotě, tedy při stejné teplotě bude v těchto dvou olejích rozdílná tedy 10-60 mi připadá jako lepší volba. Možná je to zbytečný...... ale zase takovej cenovej rozdíl to není.street.racer píše: Tady ani nejde o povolenou zatez, jako ze o to, ze kdyz prehrejes motorovy olej nad 130st. tak razantne klesa viskozita. Jde o to ze kdyz Ti klesne z 10W60 na 10W40 tak se nic nestane, ale kdyz by klesla z 10W40 na 10W15 tak je to uz spatne. Proto je take vhodne mit oil temp meter, aby clovek vedel jaky olej vybrat.
- street.racer
- user
- Příspěvky: 395
- Registrován: 07.11.2004, 01:01
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jasne ze 130st. je dost, to bylo pro priklad. Preci jen to neni treba u poladenych 6 valcu nestandartni situace. S Tvym nazorem naprosto souhlasim, dle me je idealni drzet teplotu oleje do 110st. a mit tam mekci kvalitni olej.raddy píše:nie je 130C prilis vela vseobecne na podmienky chladenia motora?street.racer píše:10W60 bych daval na teploty 130st. + nebo na dlouhou zatez....blázen píše:já su spokojené s 10w40,myslim že 10w60 a spol je spíš na tvrdší podmínky okruh atd. ale mužu se plest
moj nazor je ze nie je prilis stastne dat proste olej co znesie vyssie teploty a hnat to na 130C.
Ak sa teplota oleja dostane na 130C, znamena to len jedno-je potrebny olejovy chladic a tym padom je aj po probleme s vyberom oleja...
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele: