Technika jazdenia
- tamo
- user
- Příspěvky: 1085
- Registrován: 22.10.2004, 12:59
- Bydliště: Podhájska, SK
- Kontaktovat uživatele:
Technika jazdenia
Nissan 200SX S13 1990
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Heel and Toe downshifting:
http://www.turnfast.com/tech_driving/dr ... ltoe.shtml
praktikujete to nekdo? tuto techniku znam dlouho ale nikdy jsem ji nezkousel (hlavne kvuli tomu ze mam nohu jak slon a jedine ceho bych docilil by bylo to, ze by se me zablokovala pravá noha mezi pedálama)
Mam velikost bot 11. Podle me je na to potreba mit nozicku jako průměrný Japonec.
Jste shopni nekdo podrazovat s meziplnynem behem brzdeni??? Pokud ano jakou mate velikost bot
http://www.turnfast.com/tech_driving/dr ... ltoe.shtml
praktikujete to nekdo? tuto techniku znam dlouho ale nikdy jsem ji nezkousel (hlavne kvuli tomu ze mam nohu jak slon a jedine ceho bych docilil by bylo to, ze by se me zablokovala pravá noha mezi pedálama)
Mam velikost bot 11. Podle me je na to potreba mit nozicku jako průměrný Japonec.
Jste shopni nekdo podrazovat s meziplnynem behem brzdeni??? Pokud ano jakou mate velikost bot
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
S tou půlkou nohy na plynovym pedalu to musi bejt dost nepohodlne, myslim si ze nebudes moc s citem davkovat plyn.Martin_534 píše:ty co maj velkou botu dávaj nohu normálně na půl pedálu :-)
ale já to teda neumim :-)
Nedalo mi to a byl jsem to jeste jednou zkoumat na stojicim aute a hlavni problem je v tom ze kdyz vytocim nohu abych chodidlem mohl na plyn tak se natoci trochu noha i v koleni a prave mezi kolenem a volantem mam hodne malo mista (mimo toho ze mam velkou nohu jsem i dost dlouhej 190cm) takze se mi koleno zarazi o volant
Leda ze bych do budoucna dal na volant nejakou nábu a idealne presunul uchyt sedacky o kus dal.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
-
- user
- Příspěvky: 355
- Registrován: 16.01.2006, 19:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jezdim tak s fabkou, sice na predokole to nema moc smysl, ale aspon to trenuju. Ta pata spiscka mi klasicky nejde kvuli velke bote, ale resim to tak, ze pri brzdeni brzdim hranou (no spis krajem) boty a druhou hranou dam meziplyn. Takze vlastne jen ohnu chodidlo v ose pedalu.
Porad jsem dumal jak to ze japoncici to zvladaji i patou a dospel jsem k nazoru, ze krome malych noh, maji taky na druhe strane auta vic mista na patu. Kdyz jsem videl Best Motoring kde ridili treba Porsche tak kolikrat meli na plynovem pedalu nalepeny mezikus, kterym zvysovali vysku pedalu a mohli tak pridavat plyn i pri levostrannem rizeni. Takze asi jim to taky nejde tak snadno jako na prave strane.
Samozrejme ze to chce cit hlavne na brzde, pri prvnich pokusech jsem sel pri snaze dat meziplyn naplno na brzdy a to pak skoro byla celovka do volantu
Obcas taky zkousim pribrzdovani levou, jen abych trenoval cit v noze, ale moderni auta (system drive by wire) uz maji vychytavku, ze kdyz ridici jednotka zaznamena soucasne zmacnuty plyn a brzdu tak automaticky ubere plyn, takze se to da spi spouzivat na udrzovani brzdovych desticek v optimalni teplote a lepicich se ridicu v optimalni vzdalenosti
Porad jsem dumal jak to ze japoncici to zvladaji i patou a dospel jsem k nazoru, ze krome malych noh, maji taky na druhe strane auta vic mista na patu. Kdyz jsem videl Best Motoring kde ridili treba Porsche tak kolikrat meli na plynovem pedalu nalepeny mezikus, kterym zvysovali vysku pedalu a mohli tak pridavat plyn i pri levostrannem rizeni. Takze asi jim to taky nejde tak snadno jako na prave strane.
Samozrejme ze to chce cit hlavne na brzde, pri prvnich pokusech jsem sel pri snaze dat meziplyn naplno na brzdy a to pak skoro byla celovka do volantu
Obcas taky zkousim pribrzdovani levou, jen abych trenoval cit v noze, ale moderni auta (system drive by wire) uz maji vychytavku, ze kdyz ridici jednotka zaznamena soucasne zmacnuty plyn a brzdu tak automaticky ubere plyn, takze se to da spi spouzivat na udrzovani brzdovych desticek v optimalni teplote a lepicich se ridicu v optimalni vzdalenosti
Na podřazování s meziplynem to chce dobrý pedály-jak vzdálenost od sebe,tak vzájemnou výšku.Mám botu asi 9,jde to v poho,ale hlavně jde o to rozestavění pedálů a o odezvu motoru na plyn. Prostě stačí brzdit co to dá,pak sešlápnout spojku ,v tom momentu vyvrátit patu a mrdnout do plynu
Pak podle odezvy motoru nějak vychytat jak dlouho to provádět atd.
Pak podle odezvy motoru nějak vychytat jak dlouho to provádět atd.
-
- user
- Příspěvky: 355
- Registrován: 16.01.2006, 19:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tak tak,ta vzájemná výška položení pedálů je důležitá Ne nadarmo plánuju předělání ty konzole s pedálama u dvoukilaLittleBoby píše:Souhlasim s No Namem, poloha pedalu je hlavni vec, u CRX to slo v pohode patou, ale u fabky je pedal plynu strasne utopeny a odezva na pridani silene zpomalena a pedaly jsou o hodne bliz u sebe nez u CRXa.
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mám konfekční postavu(178) i vel. nohy(43) a jezdím tak od začátku.Řadit s meziplynem mě naučil otec ještě když zpočátku sedával vedle mě a tvrdil že to vezme o tři deci víc na stovku,ale šetří se převodovka.A tu brzdu jsem si začal přidávat časem,až už jsem byl "VELKEJ FRAJER" a "UMĚL JSEM JEZDIT" .Takže dnes to používám prakticky u všech aut(kromě náklaďáků-kdo s tím jel,nemusím vysvětlovat).
Takže pánové přestaňte brečet a začněte trénovat.Ta noha se tam poskládat dá ale za dva dny se to nenaučíte.Pro majitele nadměrných velikostí stačí jen upravit pedály.
A jen tak pro zajímavost-už jste někdo zkoušeli brzdit do točky levou nohou a přitom to držet na plynu??Po projetí stačí pustit brzdu a sřílíte z točky jak raketa.Kdo má origo brzdy ať to nezkouší,i tak stojí za ho...
Ale abych se přiznal dnes už takhle moc často nejezdím.Za měsíc mě bude 40(to je pro Blázna) a pořád likvidovat obložení a kotouče a hlavně už mám strach blbnout v normálním provozu.Už prostě patřím mezi staříky jak trefně poznamenal Martin.
Ale mládeži trénujte.Tomu adrenalinu se nic nevyrovná.
Takže pánové přestaňte brečet a začněte trénovat.Ta noha se tam poskládat dá ale za dva dny se to nenaučíte.Pro majitele nadměrných velikostí stačí jen upravit pedály.
A jen tak pro zajímavost-už jste někdo zkoušeli brzdit do točky levou nohou a přitom to držet na plynu??Po projetí stačí pustit brzdu a sřílíte z točky jak raketa.Kdo má origo brzdy ať to nezkouší,i tak stojí za ho...
Ale abych se přiznal dnes už takhle moc často nejezdím.Za měsíc mě bude 40(to je pro Blázna) a pořád likvidovat obložení a kotouče a hlavně už mám strach blbnout v normálním provozu.Už prostě patřím mezi staříky jak trefně poznamenal Martin.
Ale mládeži trénujte.Tomu adrenalinu se nic nevyrovná.
200sx s13 r.v.91
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
T3,chip,FMIC Avia
kat out,prime sani
pruziny Interaloy
-
- user
- Příspěvky: 355
- Registrován: 16.01.2006, 19:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
brzdit levačkou a na plyn pravou je fakt záhul, nějak mi to nejde ...sprinter píše:Mám konfekční postavu(178) i vel. nohy(43) a jezdím tak od začátku.Řadit s meziplynem mě naučil otec ještě když zpočátku sedával vedle mě a tvrdil že to vezme o tři deci víc na stovku,ale šetří se převodovka.A tu brzdu jsem si začal přidávat časem,až už jsem byl "VELKEJ FRAJER" a "UMĚL JSEM JEZDIT" .Takže dnes to používám prakticky u všech aut(kromě náklaďáků-kdo s tím jel,nemusím vysvětlovat).
Takže pánové přestaňte brečet a začněte trénovat.Ta noha se tam poskládat dá ale za dva dny se to nenaučíte.Pro majitele nadměrných velikostí stačí jen upravit pedály.
A jen tak pro zajímavost-už jste někdo zkoušeli brzdit do točky levou nohou a přitom to držet na plynu??Po projetí stačí pustit brzdu a sřílíte z točky jak raketa.Kdo má origo brzdy ať to nezkouší,i tak stojí za ho...
Ale abych se přiznal dnes už takhle moc často nejezdím.Za měsíc mě bude 40(to je pro Blázna) a pořád likvidovat obložení a kotouče a hlavně už mám strach blbnout v normálním provozu.Už prostě patřím mezi staříky jak trefně poznamenal Martin.
Ale mládeži trénujte.Tomu adrenalinu se nic nevyrovná.
to spíš špička a pata na plyn, ale chtělo by to tam vykuchat koberec a upravit pedály. Hlavně teď ve sněhulách to moc nejde
](*,) never ending story ](*,)
-
- user
- Příspěvky: 355
- Registrován: 16.01.2006, 19:43
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
to Hynek:
Levacku na brzde natrenujes nejlip na motokarach, sice ta motokarova brzda neni tak citliva, ale je to dobry zaklad.
Bohuzel dnesni auta maji nechutne preposilovane brzdy, takze to chce opravdu jemne. Dobre je trenovat jen takove potukavani na brzdu, to muzes delat porad, ale nejlepsi je to pred ostrou zatackou, aby sis ohral brzdove desky. Divil jsem se, ale je to poznat i na obycejnych deskach, na zavodnich to je asi nutnost na kazde delsi rovince.
Levacku na brzde natrenujes nejlip na motokarach, sice ta motokarova brzda neni tak citliva, ale je to dobry zaklad.
Bohuzel dnesni auta maji nechutne preposilovane brzdy, takze to chce opravdu jemne. Dobre je trenovat jen takove potukavani na brzdu, to muzes delat porad, ale nejlepsi je to pred ostrou zatackou, aby sis ohral brzdove desky. Divil jsem se, ale je to poznat i na obycejnych deskach, na zavodnich to je asi nutnost na kazde delsi rovince.