vrtule
vrtule
Při kontrole rozvodů a výměně řemenice sem sundal vrtuli a jde dost ztuha točit v uložení za studena...je tam bimetal nebo co a vizkozní spojka že? a za studena by asi točit neměla..jak to je? Lidi se mě divěj že to i za studena točí...akorát je to dobrý aby se neohřál motor ne? Jak to má být?
Mazda 6 2.0 107kw + Laguna 1.8 88kw
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
EX. RED 200SXS13 1992 - 210PS
- Goodziller
- user
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 30.10.2005, 11:34
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
- Goodziller
- user
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 30.10.2005, 11:34
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Funguje to asi takhle: v te plechovce je nejaka vazelina a na te hrideli s vrtuli jsou lamely. Kdyz motor normalne bezi konstantnimi otackami, unasi se hridel s vrtuli trenim v tom mazivu. Kdyz z jakehokoliv duvodu dojde k prokluzu (slapnes prudce na plyn a delas to casto), lamely ve spojce se protoci, tim se ohreje mazivo a stoupne jeho viskozita (pozor, z tohoto duvodu tam nemuze byt bezny olej, tomu by se ohratim viskozita snizila) a stoupne treni, zvetsi se sila, kterou jsou lamely na hrideli unaseny. Vrtule je vic "semknuta" s hrideli motoru, jde s nim do otacek (zpusobuje - diky sve rotacni hmotnosti - pomalejsi reakci na plyn) a vic fouka na motor...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Praveze pri spravne funkci by to za tepla melo jit hur... Mne to za studena udela i nekolik otacek, za tepla snad ani jednu celou (nebo mam malou silu)Kentoya píše:...za studena se musí ztuha točit
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...