Vetsi saci klapka

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Vetsi saci klapka

Příspěvek od Mirek »

Kdyz bych dal na SR20DET kterej ma klapku o prumeru 60mm saci klapku z SR20DE ktera je vetsi (udajne 70mm), pobere to jeste seriova jednotka? Muze to nejak uskodit motoru?Co vsechno se musi modifikovat?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

chyba tu jedna otazka: comu to pomoze?
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

raddy píše:chyba tu jedna otazka: comu to pomoze?
Nejsem si tak zcela jist..predopokladal jsem ze vetsi klapka=>vic vzduchu + vic paliva =vetsi vykon (alespon takhle je to u N/A karburatorovych motoru)..proto bych to rad zkusil...predpokladam ze to u nas nikdo nedelal jeste. Necemu to asi pomahat bude, jinak by se na ebay neprodavali klapky 90mm...ta uz je zbytecne velka....ale 70mm neni tak strasny..pokud se pletu budu rad kdyz me vyvedes z omylu.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name »

Mirek píše:
raddy píše:chyba tu jedna otazka: comu to pomoze?
Nejsem si tak zcela jist..predopokladal jsem ze vetsi klapka=>vic vzduchu + vic paliva =vetsi vykon (alespon takhle je to u N/A karburatorovych motoru)..proto bych to rad zkusil...predpokladam ze to u nas nikdo nedelal jeste. Necemu to asi pomahat bude, jinak by se na ebay neprodavali klapky 90mm...ta uz je zbytecne velka....ale 70mm neni tak strasny..pokud se pletu budu rad kdyz me vyvedes z omylu.
jj,vyzjoušej to,kdyžtak se přidám :D
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Mirek píše:
raddy píše:quote]Nejsem si tak zcela jist..predopokladal jsem ze vetsi klapka=>vic vzduchu + vic paliva =vetsi vykon.
mas pocit ze prave klapka je ta restrikcia vykonu podla vyssie uvedenej teorie? Nezabudaj ze mas preplnany motor, nie atmosfericky. Zmeraj si priemer klapky a priemer vystupu z turba a skus to vysvetlit znova....
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

raddy píše:
Mirek píše:
raddy píše:quote]Nejsem si tak zcela jist..predopokladal jsem ze vetsi klapka=>vic vzduchu + vic paliva =vetsi vykon.
mas pocit ze prave klapka je ta restrikcia vykonu podla vyssie uvedenej teorie? Nezabudaj ze mas preplnany motor, nie atmosfericky. Zmeraj si priemer klapky a priemer vystupu z turba a skus to vysvetlit znova....
Raddy...rikam ze pokud se pletu tak me vyved z omylu...nerekl jsem ze to tak je..rekl jsem ze se domivam ze by to tak mohlo byt. Pokud ne..tak tady strucne prosim napis proc nedavat vetsi klapku.dekuji
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

1. dovod: najvacsou restrikciou privodu vzduchu je sacia vacka
2. dovod: priemer vystupu aj ovela vacsieho ako serioveho turba je tak asi 1/2 priemeru klapky.
3.dovod: samotne seriove turbo, ktore je schopne dodavat max. seriovy tlak v celom rozsahu otacok
4. dovod: samotny blok sania je restriktivny, viac ako klapka
5. dovod: seriovy AFM, ktory je restriktivny voci saniu turba

V praxi ladenia preplnanych motorov je klapka viac menej na poslednom mieste co sa tyka poradia uprav. Az ked je nainstalovane velke turbo s vysokym tlakom, kvalitny medzichladic, vacky s dlhou dobou otvorenia (obidve), vysokopriechodne zvody a vyfuk prichadza na radu klapka.

A inak klidek, ja som sa len pytal, nehladaj za tym nic ine :wink:
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

raddy píše:1. dovod: najvacsou restrikciou privodu vzduchu je sacia vacka
2. dovod: priemer vystupu aj ovela vacsieho ako serioveho turba je tak asi 1/2 priemeru klapky.
3.dovod: samotne seriove turbo, ktore je schopne dodavat max. seriovy tlak v celom rozsahu otacok
4. dovod: samotny blok sania je restriktivny, viac ako klapka
5. dovod: seriovy AFM, ktory je restriktivny voci saniu turba

V praxi ladenia preplnanych motorov je klapka viac menej na poslednom mieste co sa tyka poradia uprav. Az ked je nainstalovane velke turbo s vysokym tlakom, kvalitny medzichladic, vacky s dlhou dobou otvorenia (obidve), vysokopriechodne zvody a vyfuk prichadza na radu klapka.

A inak klidek, ja som sa len pytal, nehladaj za tym nic ine :wink:
Vsak v poho..jen jsem chtel vedet co a jak :) Ale polozim otazku jinak...ublizilo by to motoru? AFM hodlam kupovat jeste letos ze Z32ky..vstriky cca 460cc taky snad letos..max na jare...turbo pristi rok snad..podle penez pravdepodobne GT28RS "disco potato". Myslis ze je na tuhle sestavu vetsi klapka zbytecna?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

ano, ale dej jí tam, alespoň budeš mít klid :wink:
Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name »

nemohly by se při větší klapce zlepčit reakce na plyn ? :)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Mirek píše:
raddy píše:1. dovod: najvacsou restrikciou privodu vzduchu je sacia vacka
2. dovod: priemer vystupu aj ovela vacsieho ako serioveho turba je tak asi 1/2 priemeru klapky.
3.dovod: samotne seriove turbo, ktore je schopne dodavat max. seriovy tlak v celom rozsahu otacok
4. dovod: samotny blok sania je restriktivny, viac ako klapka
5. dovod: seriovy AFM, ktory je restriktivny voci saniu turba

V praxi ladenia preplnanych motorov je klapka viac menej na poslednom mieste co sa tyka poradia uprav. Az ked je nainstalovane velke turbo s vysokym tlakom, kvalitny medzichladic, vacky s dlhou dobou otvorenia (obidve), vysokopriechodne zvody a vyfuk prichadza na radu klapka.

A inak klidek, ja som sa len pytal, nehladaj za tym nic ine :wink:
Vsak v poho..jen jsem chtel vedet co a jak :) Ale polozim otazku jinak...ublizilo by to motoru? AFM hodlam kupovat jeste letos ze Z32ky..vstriky cca 460cc taky snad letos..max na jare...turbo pristi rok snad..podle penez pravdepodobne GT28RS "disco potato". Myslis ze je na tuhle sestavu vetsi klapka zbytecna?
myslim ze klapka je naozaj to posledne co by si potreboval riesit...
ci sa zlepsi reakcia na plyn je otazne, co sa vlastne mysli pod pojmom "reakcia na plyn"?
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

Martin_534 píše:ano, ale dej jí tam, alespoň budeš mít klid :wink:
Ja nebo vy? :-D
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

raddy píše:
Mirek píše:
raddy píše:1. dovod: najvacsou restrikciou privodu vzduchu je sacia vacka
2. dovod: priemer vystupu aj ovela vacsieho ako serioveho turba je tak asi 1/2 priemeru klapky.
3.dovod: samotne seriove turbo, ktore je schopne dodavat max. seriovy tlak v celom rozsahu otacok
4. dovod: samotny blok sania je restriktivny, viac ako klapka
5. dovod: seriovy AFM, ktory je restriktivny voci saniu turba

V praxi ladenia preplnanych motorov je klapka viac menej na poslednom mieste co sa tyka poradia uprav. Az ked je nainstalovane velke turbo s vysokym tlakom, kvalitny medzichladic, vacky s dlhou dobou otvorenia (obidve), vysokopriechodne zvody a vyfuk prichadza na radu klapka.

A inak klidek, ja som sa len pytal, nehladaj za tym nic ine :wink:
Vsak v poho..jen jsem chtel vedet co a jak :) Ale polozim otazku jinak...ublizilo by to motoru? AFM hodlam kupovat jeste letos ze Z32ky..vstriky cca 460cc taky snad letos..max na jare...turbo pristi rok snad..podle penez pravdepodobne GT28RS "disco potato". Myslis ze je na tuhle sestavu vetsi klapka zbytecna?
myslim ze klapka je naozaj to posledne co by si potreboval riesit...
ci sa zlepsi reakcia na plyn je otazne, co sa vlastne mysli pod pojmom "reakcia na plyn"?
Ok.. to jsem chtel vedet..proste se zrodi myslenka a vyptavam se...doufam ze to nevadi :) Ale aby teda prisun vedomosti byl uplny..proc se davaji na motory ty 90mm klapky?To uz jen tak ze zajimavosti :)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

pretoze pri ladeni sa postupne dostanes do bodu ked je seriova klapka restriktivna.
Odpovědět