Nejake novinky ohladom vstrekovania vody
Nejake novinky ohladom vstrekovania vody
Najnovsie poznatky, skusenosti a zazitky.
vstrekovanie vody vyzaduje (a umoznuje) zvysenie predzapalu (kvoli ochladenie zmesi dochadza k pomalsiemu horeniu a efektivne casovanie zapalovania sa vyrazne onekoruje-predzapal sa znizuje), momentalne mam CAS otoceny takmer nadoraz dolava, v off boost rezime ide auto ako atmosfera a pri tlaku turba 1.2 az 1.3bar nie su ziadne detonacie. Navyse som musel znizit koncentraciu alkoholu vo vode z 50% na 20%, nakolko chladiaci ucinok silnejsiej zmesi bol prilis velky (alebo mnozstvo zmesi vstrekovane do sania je prilis velke pre moj max. tlak turba) a napriek velkemu predzapalu som malo pri ot. okolo 5500-6000 lahke trhanie (vynechavanie zapalovania a mierny pokles tahu). Zmena zmesi a dalsie posunutie predzapalu a trhanie zmizlo. Vyzera to ze terajsie nastavenie bez problemov zvlada tlak turba 1.3bar. Vstrekovanie sa aktivuje pri cca 0.65bar, benzin je 98okt.
Momentalne pracujem na zabudovani dalsej trysky pred turbo (sucasne s povodnou) na zvysenie efektivity samotneho turba (zvysenim hustoty nasavaneho vzduchu, vyrazne zvysuje efektivitu-chladnejsi stlaceny vzduch-a tlak je produkovany pri nizsich otackach kompresora).
Kazdopadne, je uzasne jazdit s tak agresivnym predzapalom, motor je vyrazne pruznejsi, spotreba nizsia. Samozrejme z takehoto nastavenia predzapalu vyplyva oneskorenie nabehu tlaku turba, ktore je ale vynahradene zvysenim krut. momentom v off boost rezime.
ak ma niekto zaujem o blizsie technicke detaily ci principy, staci napisat.
vstrekovanie vody vyzaduje (a umoznuje) zvysenie predzapalu (kvoli ochladenie zmesi dochadza k pomalsiemu horeniu a efektivne casovanie zapalovania sa vyrazne onekoruje-predzapal sa znizuje), momentalne mam CAS otoceny takmer nadoraz dolava, v off boost rezime ide auto ako atmosfera a pri tlaku turba 1.2 az 1.3bar nie su ziadne detonacie. Navyse som musel znizit koncentraciu alkoholu vo vode z 50% na 20%, nakolko chladiaci ucinok silnejsiej zmesi bol prilis velky (alebo mnozstvo zmesi vstrekovane do sania je prilis velke pre moj max. tlak turba) a napriek velkemu predzapalu som malo pri ot. okolo 5500-6000 lahke trhanie (vynechavanie zapalovania a mierny pokles tahu). Zmena zmesi a dalsie posunutie predzapalu a trhanie zmizlo. Vyzera to ze terajsie nastavenie bez problemov zvlada tlak turba 1.3bar. Vstrekovanie sa aktivuje pri cca 0.65bar, benzin je 98okt.
Momentalne pracujem na zabudovani dalsej trysky pred turbo (sucasne s povodnou) na zvysenie efektivity samotneho turba (zvysenim hustoty nasavaneho vzduchu, vyrazne zvysuje efektivitu-chladnejsi stlaceny vzduch-a tlak je produkovany pri nizsich otackach kompresora).
Kazdopadne, je uzasne jazdit s tak agresivnym predzapalom, motor je vyrazne pruznejsi, spotreba nizsia. Samozrejme z takehoto nastavenia predzapalu vyplyva oneskorenie nabehu tlaku turba, ktore je ale vynahradene zvysenim krut. momentom v off boost rezime.
ak ma niekto zaujem o blizsie technicke detaily ci principy, staci napisat.
takze zakladne parametre:
schopnost sofera odolat zbytocnemu a castemu vozeniu sa po kopcoch a zakrutach- velmi mala, miestami nulova
index usmevu pri jazde- velmi vysoky, miestami nekontrolovatelne prechadza do pocutelneho spektra
koeficient trasenia ruk po jazde- pomerne vysoky, avsak postupne sa zmensuje
sucinitel vydrze dobreho pocitu po jazde- vysoky az velmi vysoky, so stredne dlhou dobou doznievania, jemnym buketom a mierne steklivymi dochutami.
zrychlenie 0-100km/h- tak dlho ako sa len da, lebo je to dobry pocit
zrychlenie 0-200km/h- tak dlho kym sa nezacnem bat
cas na 400m- co na 400m, ja dokazem ist aj 50km a to su casy!
schopnost sofera odolat zbytocnemu a castemu vozeniu sa po kopcoch a zakrutach- velmi mala, miestami nulova
index usmevu pri jazde- velmi vysoky, miestami nekontrolovatelne prechadza do pocutelneho spektra
koeficient trasenia ruk po jazde- pomerne vysoky, avsak postupne sa zmensuje
sucinitel vydrze dobreho pocitu po jazde- vysoky az velmi vysoky, so stredne dlhou dobou doznievania, jemnym buketom a mierne steklivymi dochutami.
zrychlenie 0-100km/h- tak dlho ako sa len da, lebo je to dobry pocit
zrychlenie 0-200km/h- tak dlho kym sa nezacnem bat
cas na 400m- co na 400m, ja dokazem ist aj 50km a to su casy!
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: