ECU má stále studený motor

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

ECU má stále studený motor

Příspěvek od rednissan »

mam takový problém:
Když nastartuju za studena, ot. jsou na 1300, to je normální, ale po ohřátí otáčky neklesnou. solenoid valve je pořád otevřený, když ho odpojim otáčky spadnou. Čidlo je dobrý, natahnul sem i zvlášt kabely, měřil sem to už od ECU, při teplým motoru cca 250ohm.
Co je divný: měřim než nastartuju, je tam těch 250, nastartuju a měřím a neni tam nic, nevim jestli je to normální.
Ve starých fórech sem nic nenašel
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU má stále studený motor

Příspěvek od 935Baby »

rednissan píše:mam takový problém:
Když nastartuju za studena, ot. jsou na 1300, to je normální, ale po ohřátí otáčky neklesnou. solenoid valve je pořád otevřený, když ho odpojim otáčky spadnou. Čidlo je dobrý, natahnul sem i zvlášt kabely, měřil sem to už od ECU, při teplým motoru cca 250ohm.
Co je divný: měřim než nastartuju, je tam těch 250, nastartuju a měřím a neni tam nic, nevim jestli je to normální.
Ve starých fórech sem nic nenašel
O jakym solenoid valve to mluvis?????

- solednoid na klimu?
- hlavni solenoid na volnobeh?
- solenoid ktery je v cinnosti pri startu tepleho motoru?
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

Příspěvek od rednissan »

Je to hlavní solenoid na volnoběh, ten silnější co má konektor směrem k chladiči. Ten druhej pod klapkou je v pořádku, po chvíli zavřenej. Aspoň myslim že by to tak mělo fungovat
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

rednissan píše:Je to hlavní solenoid na volnoběh, ten silnější co má konektor směrem k chladiči. Ten druhej pod klapkou je v pořádku, po chvíli zavřenej. Aspoň myslim že by to tak mělo fungovat
Ten co je pod klapkou (mimochodem to neni solenoid) je Bimetalový sytič (po zahřátí musí být zavřený) - ten konektor je tam proto že je tam přídavné vyhřívání aby se rychleji zavřel.

Tvůj problém podle mě bude čidlo teploty motoru. To jsi měřil? Změř kolik má odpor na teplém a studeném motoru a porovnej hodnoty s servisním manuálem (je to v sekci EF&EC na konci)

Nebo idealní řešení je měřit ty hodnoty na konektoru co jde do ECU - nemusíš odpojovat konektor čidla motoru. Odmontuješ ECU a napíchněš spěndlík do požadovaného konektoru a porovnáš hodnoty.

Dotaz: diagnostiku ECU jsi zkoušel?????
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

Příspěvek od rednissan »

Diagnostiku sem skoušel, je OK, ten ventil pod klapkou normálně zavře. Jak sem psal, měřil sem to u ECU, mění odpor podle teploty a podle manuálu to sedí. Spíš mně mato to že po nastartování se nemůžu ničemu doměřit.
Kdyby měl někdo chuť na svim autě změřit odpor mezi svorkama 28 a 30, při nastartovanym motoru byl bych moc vděčný :wink:
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

rednissan píše:Diagnostiku sem skoušel, je OK, ten ventil pod klapkou normálně zavře. Jak sem psal, měřil sem to u ECU, mění odpor podle teploty a podle manuálu to sedí. Spíš mně mato to že po nastartování se nemůžu ničemu doměřit.
Kdyby měl někdo chuť na svim autě změřit odpor mezi svorkama 28 a 30, při nastartovanym motoru byl bych moc vděčný :wink:
Pochopil jsem dobře že se pořád snažíš diagnostikovat problém s čidlem teploty motoru?

Tak jsem si rikal proc chces merit odpor mezi svorkama 28 a 30 na ECU ale ti jsi to asi spatne vysvetlil.

Port 28 a 30 jsou kontakty na cidlo teploty motoru. V manualu EF_EC strana 87:

jedine co máš měřit je kontinuitu

Takže odpoj baterku, odpoj konektor ECU, odpoj konektor čidla a změř kontinuitu mezi portem 28 a konektorem -b- dle servisniho manualu

kontinuitu mezi portem 30 a konektorem -a- dle servisniho manualu

V obou případech musi existovat. Pokud existuje tak ECU dostavá signál z čidla, ted je otazka jestli je cidlo ok.

Odpor mezi porty 28 a 30? Měřit na běžícím motoru? To se mi zda jako nejaka blbost, kde jsi na to prisel?

Když měřiš čidlo teploty motoru na ECU při běžícím motoru tak zapoj jeden kontakt (spendlik nebo tak neco) do portu 28 (jak vedou kabely do nej, tak to kolem kabelu vpíchni k kovové svorce co je v nízamáčkly kabel) druhy pol měřáku dej na kastli (ukostřit) a hodnoty co při běžícím motoru naměříš se budou pohybovat od 1,0-5,0V (viz stranka v manualu - 121)

Na studeném motoru by to melo byt 5V a postupně klesat na 1V jak se motor zahřívá, nebo mozna opačne ted už si nevzpomínám.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

Příspěvek od rednissan »

Na čidlo bych vsadil boty že je ok, to mam proměřený. Jak píšeš s tim změřením svorky 28 vůči kostře, tak to přesně sem taky dělal, ale napětí na ní bylo asi jen 0.2V, to samý bylo i na svorce 30, taky kolem 0.2V. To bi moh bejt problém, ale jestli je to napájený z ECU tak doufám že nebude v pr...
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

rednissan píše:Jak sem psal, měřil sem to u ECU, mění odpor podle teploty a podle manuálu to sedí. Spíš mně mato to že po nastartování se nemůžu ničemu doměřit.
Kdyby měl někdo chuť na svim autě změřit odpor mezi svorkama 28 a 30, při nastartovanym motoru byl bych moc vděčný :wink:
Už vím jak jsi to myslel, při studeném motoru a vyplém zapalování mezi portama 28 a 30 bys měl při teplotě čidla cca 20° naměřit odpor 2,5kOhm.

Ale pozor, v momentě kdy nastartuješ tak už to měřit nemůžeš protože už je to napájené, proto ti to nic neukazovalo.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

rednissan píše:Na čidlo bych vsadil boty že je ok, to mam proměřený. Jak píšeš s tim změřením svorky 28 vůči kostře, tak to přesně sem taky dělal, ale napětí na ní bylo asi jen 0.2V, to samý bylo i na svorce 30, taky kolem 0.2V. To bi moh bejt problém, ale jestli je to napájený z ECU tak doufám že nebude v pr...
Na kontatku 28 bylo 0,2V vůči kostře????

Doufám že jsi to měřil při běžícím motoru?

Při měření na běžícím motoru tě kontakt 30 vůbec nezajíma.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

Příspěvek od rednissan »

Jo jo, na běžícím motoru na svorce je 0.2V. Podle mně je svorka 30 taky důležitá, de z ní nějaký napětí který je přes čidlo sníženo a 28ka to sejme. Takže když už nemam napájení na 30 tak to asi nebude nejlepší??
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

To je fakt divne, při běžícím motoru musí byt na svorce 28 a kostrou napětí v rozsahu 1-5V.

Změř to pořádně na teplém motoru:

Jsou dva způsoby:

a) zahřej pořádně motor a pak odpoj konektor na ECU a zmeř odpor mezi porty 28 a 30 na odpojeném konektoru

melo by tam být neco jako 0,3kOhm

b) zahřej pořádne motor a odpoj konektor na čidle a změř odpor

měl by být něco kolem 0,3kOhm
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

Příspěvek od rednissan »

Změřeno, je tam o trochu míň než 0.3K, ale to je v normě. viděl bych to na to napájení. Ještě dotaz, co je to A/T CONTROL UNIT??? Podle manuálu sou svorky 30, 48, a 54 zapojeny jak do ECU tak do toho. ale vůbec nevím co to je
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

rednissan píše:Změřeno, je tam o trochu míň než 0.3K, ale to je v normě. viděl bych to na to napájení. Ještě dotaz, co je to A/T CONTROL UNIT??? Podle manuálu sou svorky 30, 48, a 54 zapojeny jak do ECU tak do toho. ale vůbec nevím co to je
Pravdepodobne Automatic Transmission, ovladaci jednotka pro automatickou převodovku.

Hmm tak to je fakt zahada.

Takže čidlo se zda být v pořádku
2,5kOhm za studena
0,3kOhm za tepla

Jsi si jisty že je v pořádku kontinuita kabelů co jdou od čidla do ECU (případně konektor na tom čidle, jestli to není zoxidované)?

Pokud přesto na běžícím motoru nenaměříš mezi konektorem 28 a kostrou 1-5V tak musí být něco s ECU.

Jsi si jisty že to měřís na správných konektorech? V manualu EF_EC strana 123 je číslování vývodů ECU, ale pozor to co je na tom obrázku je pohled na odpojený konektor a ne na ECU

Jeste me napadla takova blbost:

nemůžou být zoxidované ty piny (vystupky) na ECU nebo nejaka jiná zrada v konektorech co pasuji na piny 28 a 30? třeba to má špatný kontakt. Ale zase tohle by měla odhalit diagnostika ECU.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

hm, komplikovana diskusia 8)
len sa spytam, skusal si doladit teple otacky nastavovacim srobom na solenoide?
A ak je tento solenoid sale otvoreny ako pises, tak ho bude treba rozobrat a vycistit...Teraz z hlavy neviem, ci je v klude zavrety alebo otvoreny....Ak je v klude otvoreny, tak bude asi zla cievka alebo napajanie, ak je v klude zatvoreny, tak mozno spina v nom mu brani v zatvarani...?
Uživatelský avatar
rednissan
user
Příspěvky: 180
Registrován: 09.10.2005, 20:25
Bydliště: Strakonice, Jižní čechy

Příspěvek od rednissan »

To 935Baby: Ty kabely sou taky stoprocentně v pořádku, ještě se skusím podívat na ty kontakty přímo na ECU, kdyby to nepřevádělo, tak by to mohlo být ono. S tim obráceným konektorem v manuálu už mám skušenosti :lol: .

To Raddy: Abych dostal na teplém motoru ot. 850, musím ten šroub zatočit maximálně.
Ten solenoid sem vyčistil i vyzkoušel, funguje. Na něm by při teplém motoru nemělo být napájení, ale je tam pořád, jde přímo z ECU.

Občas se stane že sitič vypne a jde to normálně, ale to je někdy během jízdy
Odpovědět