P:Rozšiřovací podložky
na nástrojárně jsem skončil v roce 97 (vedoucí kontroly), mimo jiné jsem se hrabal v CATII, ve Work NC, a v handenheimu, na CNC frézce a NC soustruhu a CNC měřáku ZEIS
CNC frézky již v té době byly u nás pětiosé ovládané handenheimem a se stopkovou frézou (samo že plátkovou) jsi byl schopen udělat díru s přesností H6 a pokud položíš na stůl placku (samo že válcovanou a pro jistotu lízlou na samsonce (magnetce)), a projedeš nejdříve všech 6 děr (středová + 5*114,3) a potom teprve vnější půměr kde si necháš na poslední braní cca 0,5mm a do dna pojedeš čtyři půlměsíce s cca 5mm nezerou na které to bude držet, tak to potom jen vyklepneš a zbývající 4 místa o velikosti 0,5*5mm stačí obrat pilníkem, samo že je lepší to potom hrknout na soustruh a srazit hrany, ale jde to i na jedno upnutí
CNC frézky již v té době byly u nás pětiosé ovládané handenheimem a se stopkovou frézou (samo že plátkovou) jsi byl schopen udělat díru s přesností H6 a pokud položíš na stůl placku (samo že válcovanou a pro jistotu lízlou na samsonce (magnetce)), a projedeš nejdříve všech 6 děr (středová + 5*114,3) a potom teprve vnější půměr kde si necháš na poslední braní cca 0,5mm a do dna pojedeš čtyři půlměsíce s cca 5mm nezerou na které to bude držet, tak to potom jen vyklepneš a zbývající 4 místa o velikosti 0,5*5mm stačí obrat pilníkem, samo že je lepší to potom hrknout na soustruh a srazit hrany, ale jde to i na jedno upnutí
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Podlozka musi mit povrch z obou stran....teoreticky by to slo na soustruhu s pohanenyma nastrojama.......ale takovej prumer upichnes jen planzetou a u te nedosahnes takovyho povrchu aby to trosku aspon vypadalo..takze je potreba to z obou stran prejet nozem....tzn 2 upnutiHeini píše:Tak jsem ji našel mršku a slevňuj.
http://www.toshulin.cz/produkt_PT.asp?l=cz
Jinak počítám s tím že po odvrtání děr to odpíchne.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
PRavda pokud by jsi mel polotovar uz pripraveny..tak by to slo..ale vyroba by byla nakladnejsi..takze tuhle variantu sem ani nezminoval....to by sme se za ty podlozky nedoplatiliKentoya píše:na nástrojárně jsem skončil v roce 97 (vedoucí kontroly), mimo jiné jsem se hrabal v CATII, ve Work NC, a v handenheimu, na CNC frézce a NC soustruhu a CNC měřáku ZEIS
CNC frézky již v té době byly u nás pětiosé ovládané handenheimem a se stopkovou frézou (samo že plátkovou) jsi byl schopen udělat díru s přesností H6 a pokud položíš na stůl placku (samo že válcovanou a pro jistotu lízlou na samsonce (magnetce)), a projedeš nejdříve všech 6 děr (středová + 5*114,3) a potom teprve vnější půměr kde si necháš na poslední braní cca 0,5mm a do dna pojedeš čtyři půlměsíce s cca 5mm nezerou na které to bude držet, tak to potom jen vyklepneš a zbývající 4 místa o velikosti 0,5*5mm stačí obrat pilníkem, samo že je lepší to potom hrknout na soustruh a srazit hrany, ale jde to i na jedno upnutí
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
ono odlehčovat náboje které jsou z litiny a není zaručena stejná struktura materiálu a navíc v době kdy ne každá mašina byla sakra přesná, mělo své opodstatnění, i když to nebyla úplná nutnostMirek píše:To by ses divil jak presny to je je to trosku ot...ale na Skodu 130RS se odlehcovaly naboje a kontrolovalo se to na vyvazovacce..proc by to delali kdyz to neni z vyroby presny? Dyt si vem ze staci nevyvazeny kolo..a nemusi byt ani moc...a citis to....na zadku je to celkem fuk..ale na rizeni poznas i mensi hazeni..nemusis mit kolo jak bramboruHeini píše:Ale jde
Není to vůbec nutné, všude máš stejně vůle a ani nábol nemáš přesně nalisovaný.
válcovanej placek nemusíš upravovat (ale můžeš), jen budeš mít víc odpadu než z kulatiny na soustruhuMirek píše:PRavda pokud by jsi mel polotovar uz pripraveny..tak by to slo..ale vyroba by byla nakladnejsi..takze tuhle variantu sem ani nezminoval....to by sme se za ty podlozky nedoplatiliKentoya píše:na nástrojárně jsem skončil v roce 97 (vedoucí kontroly), mimo jiné jsem se hrabal v CATII, ve Work NC, a v handenheimu, na CNC frézce a NC soustruhu a CNC měřáku ZEIS
CNC frézky již v té době byly u nás pětiosé ovládané handenheimem a se stopkovou frézou (samo že plátkovou) jsi byl schopen udělat díru s přesností H6 a pokud položíš na stůl placku (samo že válcovanou a pro jistotu lízlou na samsonce (magnetce)), a projedeš nejdříve všech 6 děr (středová + 5*114,3) a potom teprve vnější půměr kde si necháš na poslední braní cca 0,5mm a do dna pojedeš čtyři půlměsíce s cca 5mm nezerou na které to bude držet, tak to potom jen vyklepneš a zbývající 4 místa o velikosti 0,5*5mm stačí obrat pilníkem, samo že je lepší to potom hrknout na soustruh a srazit hrany, ale jde to i na jedno upnutí
čtyřka radeko perfektně nabroušená tím duralem projede jako máslem i s perfektním povrchemMirek píše:Podlozka musi mit povrch z obou stran....teoreticky by to slo na soustruhu s pohanenyma nastrojama.......ale takovej prumer upichnes jen planzetou a u te nedosahnes takovyho povrchu aby to trosku aspon vypadalo..takze je potreba to z obou stran prejet nozem....tzn 2 upnutiHeini píše:Tak jsem ji našel mršku a slevňuj.
http://www.toshulin.cz/produkt_PT.asp?l=cz
Jinak počítám s tím že po odvrtání děr to odpíchne.
A říká ti něco rozdíl na obvodu a u středu kolaMirek píše:To by ses divil jak presny to je je to trosku ot...ale na Skodu 130RS se odlehcovaly naboje a kontrolovalo se to na vyvazovacce..proc by to delali kdyz to neni z vyroby presny? Dyt si vem ze staci nevyvazeny kolo..a nemusi byt ani moc...a citis to....na zadku je to celkem fuk..ale na rizeni poznas i mensi hazeni..nemusis mit kolo jak bramboruHeini píše:Ale jde
Není to vůbec nutné, všude máš stejně vůle a ani nábol nemáš přesně nalisovaný.
Vem uchylkoměr a změř náboj. A konečná, já tady nelaboruju z přesností podložek.
asi tak s těma hodinkama by to mohla být dobrá srandaHeini píše:A říká ti něco rozdíl na obvodu a u středu kolaMirek píše:To by ses divil jak presny to je je to trosku ot...ale na Skodu 130RS se odlehcovaly naboje a kontrolovalo se to na vyvazovacce..proc by to delali kdyz to neni z vyroby presny? Dyt si vem ze staci nevyvazeny kolo..a nemusi byt ani moc...a citis to....na zadku je to celkem fuk..ale na rizeni poznas i mensi hazeni..nemusis mit kolo jak bramboruHeini píše:Ale jde
Není to vůbec nutné, všude máš stejně vůle a ani nábol nemáš přesně nalisovaný.
Vem uchylkoměr a změř náboj. A konečná, já tady nelaboruju z přesností podložek.
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
A dost kua ...obuli ste se tady do me pekne...nabrouseny radeko? budou na to i jny nastroje ale kdo bude platit odpad?pochybuju ze na brousis radeko ktery bude brat 4mm trisku na tom prumeru a udela jeste peknej povrch......material tady sice nezminoval...ale rekl bych ze to bude ten dural co je pevnostne na urovni jako automatovka tusim..kvuli pevnosti a odolnosti vuci vymackani....jak budes to radeko chladit aby Ti udelalo peknej povrch az bude u stredu. Ja delam z hliniku vicka na vysokotlaky pumpy a telesa na ne..asi se budu muset zajit za vama naucit jak se dela upicnutim na takovym prumeru krasnej povrch...obzvlaste u stredu kde je nizsi rezna rychlost.....Iscar na to vyrabi specialni desticky na hlinik a vy to zmaknete radekem...prihlaste se v iskaru o praci Ze si polotovar nemusis pripravovat? A na ty placky to nareze kdo? nebo je snad delaji ve slevarne na panvicce? Reze se to z kulatiny a za darmo to nedelaji...a neni to malo....
Naposledy upravil(a) Mirek dne 05.09.2006, 23:11, celkem upraveno 1 x.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Zalezi na jake masine to dela....jakej ma vnitrni prumer vretena..kdyz to projde dela se z +- metrovejch tyci.......pokud neprojde....jso uvalecky 20-30cm podle paken....Heini píše:A on to cpe do soustruhu v šesti metrch jo
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde