Fotky z generalky Wankelu z Mazdy RX7 - Rocket Rotary :)
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Fotky z generalky Wankelu z Mazdy RX7 - Rocket Rotary :)
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Pointa je pouze v tom ze jsem si myslel ze by Wankl mohl nekoho zajimat. Tot vše A ty fotky z generalky jsem nahodou nasel na UK foru, jinak se vice ci mene o Wankl moc nezajimam.Martin_534 píše:a v čem je pointa?
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
no mne nahodou wankell zajima je to bomba ma sve slabe stranky v opotrebeni ale vzhledem ktomu ze nema kliku (pouze hnaci hridel) a nema ojnice tak si poradi i s maxi tlakem turba a je to fakt strela.
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
- street.racer
- user
- Příspěvky: 395
- Registrován: 07.11.2004, 01:01
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nooo to Ti nevim, pac u wanklu drzi kompresi mj. apex seals, ktere se uz samy o sobe celkem dost opotrebovavaji pri vyssich otackach a sport jizde... Samozrejme kdyz zvysis plnici tlak, tak se jeste mnohem zvysi namaha na apex seals, protoze cim vic rpm a cim vic tlaku ve spalovacim prostoru, tim vetsi pusobi sila, ktera pritlacuje apex seals k rotor hausingu. Samozrejme da to vyresit, ale musis vymenit apex seals napr. za 2 dilne keramicke... U kterych je co jsem cetl nesmirne dulezite zajet ten motor spravne aby si k sobe ty dily sedly. Resp. keramicky apex seals se neprizpusobi, musi se prizpusobit rotor hausing. Tady je problem akorat dlouhe zajizdeni, ktere kdyz se zanedba, tak muze byt zivotnost toho motoru az 3x kratsi.Elviiis píše:no mne nahodou wankell zajima je to bomba ma sve slabe stranky v opotrebeni ale vzhledem ktomu ze nema kliku (pouze hnaci hridel) a nema ojnice tak si poradi i s maxi tlakem turba a je to fakt strela.
A jen tam mimochodem... clovek, ktery v Japonsku stavi wankly do N1 zavodnich aut tvrdi, ze presnym sestavenim motoru (hlavne vsechny apex seals, corner seals) lze ziskat na 120PS wanklu az 60-70PS navic...
Kdybych se nekde mylil, necht me nekdo opravi.
- street.racer
- user
- Příspěvky: 395
- Registrován: 07.11.2004, 01:01
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
U me to je jen teorie, delat tohle v praxi dobre bude vyzadovat hodne zkusenosti... Nemluve o portovani, u wanklu je portovani zaroven i jako u bezneho motoru casovani ventilu... To spis pred lidma, kteri dokazi naportovat wankl aby to nebyl motor ktery je pouzitelny jen v urcitych otackach - klobouk dolumike píše:klobouk dolu tomu mechanikovy ..a street racerovy tez ..znalosti neni nikdy malo ..
To je samožřejmí že se opotřebý (lidově řečeno = ty anglický nazvi už mne serou) ty kundičky okolo rotoru ale to je věc se kterou počítáš pokud dáš do sériového pisťáku turbíčko a navalíš mu 1.2bar tak jeden burn aut s křižovatky a z motorku je reciklat. Zatimco rotační motor si s tím poradí jen jak si dobře napsal větší tlak více vystředí rotor a ten pak více tlačí na boční stěný a ta mrška mezi nimi se rychleji "ošoupe" ale jak jsi dobře napsal lze to "snadno" vyřešit. Hlavní výhodo je jeho velká ůčinnost a však velká žravost (1.3 150ps non turbo min 10 litru a živější jízdou 15 až 20 + až 1l oleje)
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
- street.racer
- user
- Příspěvky: 395
- Registrován: 07.11.2004, 01:01
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tlak nevystredi rotor, ale pritlaci apex seals k housingu (kdyz Te serou anglicke nazvy, tak obvodove utesneni ke pracovni plose skrine ).Elviiis píše:To je samožřejmí že se opotřebý (lidově řečeno = ty anglický nazvi už mne serou) ty kundičky okolo rotoru ale to je věc se kterou počítáš pokud dáš do sériového pisťáku turbíčko a navalíš mu 1.2bar tak jeden burn aut s křižovatky a z motorku je reciklat. Zatimco rotační motor si s tím poradí jen jak si dobře napsal větší tlak více vystředí rotor a ten pak více tlačí na boční stěný a ta mrška mezi nimi se rychleji "ošoupe" ale jak jsi dobře napsal lze to "snadno" vyřešit. Hlavní výhodo je jeho velká ůčinnost a však velká žravost (1.3 150ps non turbo min 10 litru a živější jízdou 15 až 20 + až 1l oleje)
Jinak samotny Wankel ma velkou ucinnost, ale je horsi ucinnost spalovaciho procesu, vzhledem tvaru spalovaciho prostoru...
kua to je lepsi ten aglickej nazev a nebo tomu budme řikat "ty kundičky" vono je to kratší a lepe se to píše i říká :-) No co se tyče spalování to prej mazda vyladila u RX8 upravili umístění komor a časování a dostali tak při pokusech s dvou rotorove 1.3 non turbo 260ps čili tolik kolik ze stare koncepce (rx7) při stejném obsahu ale turbo. Aby snížili spotřebu a emise a zvýšili životnost udělali vetší obsah a snížili výkon (a na turbo se tayk vy...). No a tak maj 1.6 non turbo 220ps nebo kolik. Ale v tomto připadě bych raději sáhl po S200 2.0 240ps bez turba 9500toček zadohrab a jezdí za půlku toho co ta mazda :-)
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky