kryogenické zušlechťování kovů
Kryogeni zuslechtovani kovu je velmi dobra věc. Jedná se v podtatetě o něco jako známe ze školi (popouštění , kalení a podobný věci). Jde o to že vlastnosti materiálu jsou jak pevnostni , vodíve či jinné většinou mechanické vlastnosti kovů způsobené tzv krystalickou mřížkou materiálu jenž určuje jeho strukturu. Stav kryogenity se začal využívat především u vodičů k dosáhnutí tzv. Supravodivosti coč vodivost vodičů oři teplotě absolutní nuli což je teplota 0ºK což je jestli se nymílím -270ºC. Použijeme-li tuto teplotu při tepelném zpracování kovů dosáhneme stavu kdy si teoreticky můžeme sami určit jeho vlastnosti podle rychlosti ohřátí a pd je to teoreticky opak popouštění jenže problém je že dosáhnout takle nízke teploty není jednoduché a pokud já ví mtak tuhle srandu dělaj jen kolegové s U.S.A. a řekl bych že i kdyby to tu dělali tak to bude stát jako 3.světová :-)
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Tak tu pisu, ze turbo pouzite v "traktore" (tie giganticke americke co tahaju zataz na par metroch), po "cryotreatment-e" vydrzalo namiesto 6-tich tahov 140 (slovom stostyridsat !!!) tahov. What an achievement.
http://www.300below.com/site/turbomag.html
http://www.300below.com/site/turbomag.html
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Zopar vyhod prebrane z http://www.cryoplus.com/motorsports.html:
* head is not prone to crack (hlava je odolnejsie voci prasknutiu)
* improvement in compression, fuel economy, engine vibration, and transmission shifting (zlepsenie v kompresii,spotrebe, vibraciach motora a v radeni rychlosti)
* able to run tighter tolerances on all of the engine specs (moznost pouzit mensie tolerancie)
* expansion and contraction in the engine from heating and cooling are now controllable (rozpinanie a stahovanie motora teplom a ochladzovanim je mensie)
* oil blow-by drastically reduced (asi netreba prekladat )
* increases in horsepower (zvysenie vykonu)
* can run hotter temperature without any adverse effect (odolnost voci vyssim teplotam bez nasledkov)
* no more warping or distortion of the engine components (ziadne deformacie sucasti motora)
* releases stress and stabilizes the metal (uvolnuje napatie a stabilizuje kov)
* cylinder and pistons will stay round and the ring will get a good binding seal (valec a piest ostavaju okruhle a kruzky maju lepsiu vazbu)
* heads stay flat (hlava zostava rovna)
* cranks last longer (kluka vydrzi dlhsie)
* can run significantly more races between rebuilds (vydrzi viac pretekov medzi GO)
* increase the life of brake rotors by 40% (predlzuje zivotnost brzd. kotucov)
* head is not prone to crack (hlava je odolnejsie voci prasknutiu)
* improvement in compression, fuel economy, engine vibration, and transmission shifting (zlepsenie v kompresii,spotrebe, vibraciach motora a v radeni rychlosti)
* able to run tighter tolerances on all of the engine specs (moznost pouzit mensie tolerancie)
* expansion and contraction in the engine from heating and cooling are now controllable (rozpinanie a stahovanie motora teplom a ochladzovanim je mensie)
* oil blow-by drastically reduced (asi netreba prekladat )
* increases in horsepower (zvysenie vykonu)
* can run hotter temperature without any adverse effect (odolnost voci vyssim teplotam bez nasledkov)
* no more warping or distortion of the engine components (ziadne deformacie sucasti motora)
* releases stress and stabilizes the metal (uvolnuje napatie a stabilizuje kov)
* cylinder and pistons will stay round and the ring will get a good binding seal (valec a piest ostavaju okruhle a kruzky maju lepsiu vazbu)
* heads stay flat (hlava zostava rovna)
* cranks last longer (kluka vydrzi dlhsie)
* can run significantly more races between rebuilds (vydrzi viac pretekov medzi GO)
* increase the life of brake rotors by 40% (predlzuje zivotnost brzd. kotucov)
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
To zariadenie v com to robis stoji cca 40k USD. Leda ze by to spravil niekto u nas za lacnejsie.adner píše:myslím,že to už by za to stálo
A inak postup je cca taky, ze sa to ochladzuje z izbovej teploty na -150 stupnov po dobu 10-30 hodin (v zavislosti od typu kovu) potom sa to rovnaku dobu drzi na tej teplote no a potom sa to plynule ohrieva na 150 stupnov po dobu 1 hodiny a je to.
Napr. ceny v USA: blok motora 200 USD, ojnica 9 USD, hlava 100 USD, kluka 80 USD, vacka 23 USD, ventil 3 USD, piest 9 USD. Zdroj: http://www.cryoplus.com/prices.html
Tie ceny sa my nezdaju byt az take prehnane,len kto vie ako je to s tou dopravou!
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Najdi budem rad a urcite nie len ja!blázen píše:tomu nevěřím že se u nás nenajde firma
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk