Napsal: 16.02.2008, 20:44
Super chip - inštrukcia montaže a regulacie
Originalna inštrukcia k tomuto zariadeniu bola v nemeckom jazyku.Staral som sa ,aby tento text bol čo najkonkretnejšie preloženy,aby sa dal pochopiť.
Dôležita informacia:
Prosim o dôkladne preštudovanie tohto návodu !
Zariadenie sa pripaja paralelne pod snímač teploty vzduchu nasavaného do motora (IAT)
-Vypni motor a zoznam sa s návodom.
-Najdi konektor na ktori je napojeny snimač IAT.
-Najdi dva zodpovedne piny snímača IAT a zapoj (vlož) vodiče k nemu.
-Konektor vráť spät na svoje miesto.
Dva vodiče ,ktore vychadzajú s „Boxu“ treba zapojit pod snimač teploty vzduchu. Je jedno ako zapojime vodiče do snimača. (mam na mysli polaritu). Snimač IAT nemá vlastný zdroj energie. ECU berie z neho len aktuálnu informáciu o jeho odpore (teplote) .Snímač môže byť namontovany tiež na rúre prívodu vzduchu do motora alebo aj na hadici prívodu vzduchu do sania. Môže byt aj v okoli vzduchového filtra,myslim puzdro,v ktorom sa nachádza filter.. Najčastejšie je tento snimač pri škrtiacej klapke alebo na váhe vzduvhu napr. BMW. Pamätajte o tom ,že nie každe auto ma zapojenie snimača dvoj pinove (na privodovej rúre do sania alebo motora) .Môže byť aj troj,štvor,päť pinovekonektory(v oblasti škrtiacej klapky alebo na váhe vzduchu BMW). Preto treba najsť tie spravne dva zodpovedajúce snimaču IAT.(dobry spôsob najdenia,v manuáloch auta)
-Pamätajte ešte o tom,že ak stále máte problem nájsť tento snímač alebo zodpovedajúce piny tohoto snímača , kontaktujte predavajúceho !!! Alebo skúste Napr. na www.google.sk
POZOR!!! POZOR!!! POZOR!!! POZOR!!!
Vžiadnom prípade nezapajajte zariadenie pod iný snimač ,ako je snimač IAT !!!
Zapojenim zariadenia pod iny snimač hrozi chybou v riadiacej jednotke ECU.
Ak si stale neni isty,ktore sú tie spravne piny nezapajaj zariadenie! Skontaktuj sa s predajcom,aby sme unikli zbytočnym problemom s riadiacou jednotkou ECU !
Po vložení vodičov pod snimač treba konektor vložiť späť,može sa stať,že to nebude možne s dôvodu hrubky vodiča alebo izolácie. Vtedy je lepšie pripojiť zariadenie so zadnej strany snimača.Odblankovať,zapojiť a riadne zaizolovať! Presvedčte sa ,aby na spoji nevznikol skrat.(dôkladna izolacia). Budte si istý , že je spoj 100% , aby nenastalo nedorozumenie.
Dôležite informacie
Tiež pamätajte o tom , že autá sú rôzne. Zvýšenie výkonu záleži hlavne od elektroniky auta , ako aj od technického stavu motora. Tak isto , ako pri aj Chip tuningu. Lebo ak motor je v zlom stave , veľa s neho nedostanete. Ak napr. Lambda Sonda bude poškodená , alebo bude dobrá , ale nebude pracovať v plnom rozsahu od 0 do 1 Volta v takom prípade tiež nepocítite veľky rozdiel na výkone. A poškodene alebo neplno funkčné Lambdy Sondy v starších autách je , dá sa povedať , štandard.
-Prosim,pamätajte tiež o tom,aby sa neodpajalo zariadenie od snimača IAT pri naštartovanom motore !
-Regulatorom sa toči v smere hodinovych ručičiek a tym zvyšujeme odpor na snimači IAT.
-Regulátorom ,ktori sa nachádza na zariadeni , netočte do maximálnej pozicie.Pretože maximálna pozicia neznamena Maximálny výkon !!! Pozor na to! Auto sa môže v tomto prípade prechľastávať.(neplati v každom prípade,zaleži, v ktorom momente si riadiaca jednotka vezme signal so snímača) to znamena,odpor bude príliš vysokí a auto može dostavať príliš bohatu zmes, a nebude dobre pracovať , može stratiť silu.V niektorych prípadoch stači potočiť regulátorom o 5% a už začína auto lepšie chodiť. Niekedy zase začne fungovať po pretočeni o 90% , všetko zaleži od riadiacej jednotky.(v každom aute inač funguje)
-„Box“ sa da nainštalovať vo vnútri auta , tak aby ste mali do neho dobri prístup a regulovať ho počas jazdy.Ak ho predsa nechceš vo vnútri,môžeš ho spokojne nechať a pod kapotou,alebo niekde pod maskou. Tuning Box je dôkladne zatvorený,aby sa do neho nedostala nejaka špina,alebo vlhkosť. Jasne , že do vody ho neodporúčam vkladať,alebo ho montovať tam , kde bude naň prskať voda , ale pod kapotou niekde môže byť.
-Vyslovene neodporúčam prudko točiť s regulatorom CONTROL s toho dôvodu , že to nič neda , pretože signal so snimača IAT je brany napr. každých 30sek alebo niekedy až každe 2 min. Preto treba točiť s nim pokojne , pomaly nie prudko ! Trochu sa previesť zistiť či nastala nejaka zmena. Nastavenie zariadenia je aj tak najlepšie počas jazdy , vtedy si môžete kludne regulovať , nič na silu !!!
-Treba myslieť na to , že s regulátorom sa toči v smere hodinových ručičiek , kedy zvyšujeme hodnoty na snimači IAT (opakovanie Matka múdrosti) , ked točime do ľavej strany znižujeme hodnoty na snimači IAT. Nemôžte prudko točiť a hlavne veľke rozdieli hneď , pretože riadiaca jednotka môže uznať , že snimač je ZLY ,vtedy sa nam rozsvieti kontrolka motora Check Control (všetci ju milujeme) Takže jemne točiť po niekoľkych mm do prava , až kym sa auto nezačne zbierať. Pri tom môžete prejsť aj niekoľko kilometrov , kým to správne nastavíte.
Tak poďme na to !!!