Stránka 2 z 3

Napsal: 04.09.2007, 15:37
od raddy
hehe, no ale islo o nieco ine... 8)

Napsal: 04.09.2007, 15:38
od Design
Ja vim

Napsal: 04.09.2007, 16:47
od Marian
Někteří ale nemájí na to aby provozovaly 2 auta. A když jim nic jinýho nezbývá, tak s ním musí jezdit i když je to sporťák.

Napsal: 04.09.2007, 16:49
od Design
Ano to je mi jasne ale chudak auto!

Napsal: 04.09.2007, 18:45
od nizzmo
Kus som sa pozeral do manualu a toto som nasiel...
Obrázek

Napsal: 04.09.2007, 19:29
od tomita
raddy píše:
tomita píše:Akorat ze MBC nedokaze reagovat napr. na zmenu teploty vzduchu, to znamena ze nebudes mit stejny tlak v zime pri -10°C a v lete pri +30°C. A jelikoz kazdej EBC ma v sobe senzor talku, tento problem odpadava. :wink: Vetsina EBC ma taky ochranu pred overboostem..a pod.

kazdy MBC ma v sebe senzor tlaku, je to jeho pruzina. Ta sa otvara vzdy pri rovnakom tlaku, je jedno aka je teplota. Jedine co nou pohne je tlak. Ak je nastavena na tlak 1bar, tak ju otvori tlak 1bar, bez ohladu na teplotu. Nejako nevidim suvislost teploty a tlaku pri MBC, kedze nas nezaujima hustota vzduchu, ale len jeho tlak. Uvedom si ze uplne rovnako pracuje standardny actuator, mas pocit ze by sa ti menil tlak turba sam od sebe podla teploty...?
ked som spominal tlak, tak som myslel tlak v sani a nie tlak ktory posobi na pruzinu MBC

a ano myslim si, dokonca som si isty ze teplota vzduchu bude mat vplyv na tlak v sani. Ak podla teba je teplota vzduchu nezaujimavym faktorom tak prosim ta vysvetli mi, co robi cidlo teploty vo vahe vzduchu, alebo preco sa v niektorych sand-alone jednotkach nastavuje zvlast aj mapa IAT (intake air tepmerature)?
Alebo iny priklad: akou zahadou sa moze stat, ze v zime ide moja mazda GTR ako keby mala ca o 15-20 koni viac, kdezto v lete pri 30-30°C je to "lenive" auto..nie nahodou tym, ze sa vpyvom teploty meni hustota vzduchu a tym padom aj vykon? Tlak sa mi samozrejme zvysuje..aj podla budiku.

Len pre upresnenie: na mazde pouzivam primitivny bleed-valve a cely motor vratane intercooleru je seriovy.

Keby mal ten moj MBC drzat tlak stale na nastavenej hodnote, ci v lete ci v zime, nezavisle na teplote vzduchu, tak by som nemohol mat citelne vyssi vykon, ze?
raddy píše:Pri EBC je to uplne rovnake, akurat namiesto pruziny je tlakovy senzor (prevodnik). Takisto je jedno aka je teplota, prevodnik prevadza tlak na napatie, nema nic spolocne s teplotou.
pruzinka v MBC je ekvivalentom regulacneho solenoidu v EBC a nie tlakoveho senzoru, ten sluzi len ako vstupny signal eletkronike, ktora riadi ten solenoid..a kedze pruzinka v MBC a solenoid v EBC reguluju vystup na wastegate kazdy inym sposobom, nemozu byt identicke.

Napsal: 04.09.2007, 19:34
od Kentoya
teplota vzduchu nebude mít vliv na tlak v sání, pružinka bude fungovat stejně +- fous při -30 a při +100 jsou její parametry velice podobé, ale výkon bude jiný, ale to není o tlaku, ale o množství vzduchu při daném tlaku a teplotě, studeného vzduchu se vejde více při stejném tlaku takž asi tak

Napsal: 05.09.2007, 06:08
od Elviiis
no přirovnal bych to k atmosferickému motoru taky v zimě jede jako debil a vlétě se mu nechce protože teplota nasávaného vzduchu je nižší... nebo pokud dám sériové auto větší IC taky nezvednu tlak a auto přitom jede daleko lépe to samé je zima... Např já jsem na daihatsu instalaci velkého IC pozoroval větší nárust výkonu než při zvýšení tlaku o 2.5psi při seriovém IC... dokonce to jede lépe i když jsem tlak snížil na o další 3psi oproti serii...

Napsal: 05.09.2007, 06:11
od Elviiis
K tobě designe... např toyota celica turbo 4x4 považuji taky za sporťák taky turbínu a nedovedu si ji lépe představit než v blátě nebo na sněhu... To samé TOMITA a mazda GTR taky bych řekl že si zábavu ze 4x4 užívá v zimě taky...

Ne všechny sporťáky s turbem jsoustriktně letní záležitost... I když je pravda že do jeseníku se v zimě s 200sx asi jen těžko dostaneš...

Napsal: 05.09.2007, 06:43
od raddy
Kentoya píše:teplota vzduchu nebude mít vliv na tlak v sání, pružinka bude fungovat stejně +- fous při -30 a při +100 jsou její parametry velice podobé, ale výkon bude jiný, ale to není o tlaku, ale o množství vzduchu při daném tlaku a teplotě, studeného vzduchu se vejde více při stejném tlaku takž asi tak
kentoya ma samozrejme pravdu, ako som pisal tlak bude rovnaky. avsak tomita pise o VYKONE a nie o tlaku a to su dve velmi rozdielne veci, pretoze potom sa bavme o HUSTOTE vzduchu, konkretne o obsahu kyslika vo vzduchu a nie o jeho tlaku....potom sa vykon samozrejme zmeni. Cidla teploty su v ECU kvoli tejto hustote, nie tlaku. Tlak je vzdy rovnaky, meni sa hustota a tym obsah kyslika v danom objeme, ktory je konstantny. Ak sa ti tlak meni, tvoj MBC/EBC je nefunkcny, kedze jeho jedinou ulohou je drzat max. tlak na nastavenej hodnote...
Takze este raz, je to tak ako som napisal hned na zaciatku, teplota tlak nijakym sposobom neovplyvnuje, ci je tlak riadeny EBC alebo MBC...

Napsal: 05.09.2007, 10:10
od nizzmo
A netreba pri MBC a mojom EBC brat do uvahy este to, ze MBC ked sa zvysi tlak na nastaveny, proste len sa otvori. Na mojom EBC ten solenoid cely cas cvaka (otvara sa a zatvara, i ked mozno len od vtedy, ako nahle tlak vystupi cez 0bar - toto neviem presne) podla toho aky je aktualny tlak v sani a okrem toho moj EBC snima otacny motora a podla toho si nejak prepocitava dlzku otvorenia a zatvorenia solenoidu, samozrejme v sucinosti s nameranym tlakom v sani.

Napsal: 05.09.2007, 10:37
od adner
pokud nemáš nastavenou vlastní křivku náběhu turba(k tomuto účelu je zde vstup otáček motoru),tak by měl ventil začít "cvakat" až při dosažení nastaveného tlaku.

Napsal: 05.09.2007, 12:15
od nizzmo
Aha, to je mozne. Pretoze sa tam nastavuje este aj percentualne Boost Duty. Tym sa tusim nastavuje dlzka otvorenia a zatvorenia toho solenoidu pri cvakani. Nastavuje sa tato hodnota pre kazdy tlak zvlast. Ked som tuto hodnotu mal nastavenu zle, tak mi EBC nedokazal udrzat tlak pri max. otackach.

Napsal: 05.09.2007, 12:35
od Marian
Design píše:Ano to je mi jasne ale chudak auto!

Jj chudák auto.

Napsal: 05.09.2007, 13:36
od raddy
nizzmo píše:A netreba pri MBC a mojom EBC brat do uvahy este to, ze MBC ked sa zvysi tlak na nastaveny, proste len sa otvori. Na mojom EBC ten solenoid cely cas cvaka (otvara sa a zatvara, i ked mozno len od vtedy, ako nahle tlak vystupi cez 0bar - toto neviem presne) podla toho aky je aktualny tlak v sani a okrem toho moj EBC snima otacny motora a podla toho si nejak prepocitava dlzku otvorenia a zatvorenia solenoidu, samozrejme v sucinosti s nameranym tlakom v sani.
pozor, pozor, uplne rovnako cvaka (otvara/zatvara sa) aj MBC. akonahle turbo dosiahne pozadovany max. tlak, tak sa zacne oscilacny cyklus otvarania a zatvarania wastegate a tym sposobeny pokles a vzostup tlaku a tym sposobene otvaranie a zatvaranie BC, nech je akykolvek.
Tento cyklus-oscilacia moze byt prerusena jedine znizenim zataze motora a poklesu tlaku pod max. hodnotu. Vtedy sa wastegate a BC zavrie natrvalo.
V pripade EBC sa jedna o FREKVENCIU otvarania a zatvarania solenoidu, ktora vytvory DUTY CYCLE solenoidu, cize jeho celkovy percentualny cas otvorenia. Tymto cas sa potom da regulovat napr. krivka strmosti nabehu tlaku turba a pod....