Stránka 2 z 2
Napsal: 10.10.2007, 18:10
od NS
Mirek píše:NS píše:blázen píše:ma podval a pokud přetáhneš i s taženým autem 3,5tuny je ti jen Ečko nahovno potřebuješ C+E
A navíc si samo do auta nechat namontovat tachograf. To je taky důvod proč majitelé Land Cruiserů apod. strojů nechávají snižovat váhu na čubě ;-)
tak to snad na jedno pretahnuti nebude treba :-)
Já nevim, minulej tejden jsme táhli Polo z Brandejsa do Pelhřimova, bez E ŘP a za transitem bez turba...beztak jsme majáček ani nepotkali. Takže
Napsal: 10.10.2007, 18:18
od blázen
NS píše:Mirek píše:NS píše:
A navíc si samo do auta nechat namontovat tachograf. To je taky důvod proč majitelé Land Cruiserů apod. strojů nechávají snižovat váhu na čubě ;-)
tak to snad na jedno pretahnuti nebude treba :-)
Já nevim, minulej tejden jsme táhli Polo z Brandejsa do Pelhřimova, bez E ŘP a za transitem bez turba...beztak jsme majáček ani nepotkali. Takže
při současných sazbách pokut ho potkáš jednou a zjistíš, že sis mohl místo pokuty slušně vybavit auto
Napsal: 10.10.2007, 18:35
od Design
Tak nejak važne to nema cenu riskova a ješte na tak frekventovane dalnici.Nebo kudy chceš jet
Napsal: 10.10.2007, 18:48
od NS
blázen píše:NS píše:Mirek píše:tak to snad na jedno pretahnuti nebude treba :-)
Já nevim, minulej tejden jsme táhli Polo z Brandejsa do Pelhřimova, bez E ŘP a za transitem bez turba...beztak jsme majáček ani nepotkali. Takže
při současných sazbách pokut ho potkáš jednou a zjistíš, že sis mohl místo pokuty slušně vybavit auto
Kdyby nebyly ryby tak by nebyly rybníky...a co člověk to názor. Mě například nezbylo nic jinýho bo mi na dálnici upadlo kolo a už jsem toho měl za den dost že mě to bylo absolut jedno. Btw ten transit na to nosnost měl - to jsem jenom naznačoval že trans bez turba umí táhnou auto na podvalu legálně. A na druhou stranu ze zkušeností s PČR, když se chováš slušně tak oni taky svině nejsou. Tak to ber bo tak to je :-) Místo telefonování a -3 body to byl zapomenutej techničák za 500Kč a takovejch je víc...
Napsal: 11.10.2007, 09:16
od Goodziller
Na tahani aut potrebujes C+E vetsinou, protoze hmotnost soupravy ti presahne 3,5t a pocita se to tak, ze vezmes hmotnost auta, vozejku a maximalni hmotnost co vozejk uveze, kdyz tahnes samostnej, tak to mozna ukecas, ale jakmile tam mas neco nalozeno, tak je to o lidech. Dalsi je ze hmotnost vozejku s nakladem ti nesmi presahnout hmotnost auta...
Napsal: 11.10.2007, 09:45
od buky300zx
Goodziller píše:Na tahani aut potrebujes C+E vetsinou, protoze hmotnost soupravy ti presahne 3,5t a pocita se to tak, ze vezmes hmotnost auta, vozejku a maximalni hmotnost co vozejk uveze, kdyz tahnes samostnej, tak to mozna ukecas, ale jakmile tam mas neco nalozeno, tak je to o lidech. Dalsi je ze hmotnost vozejku s nakladem ti nesmi presahnout hmotnost auta...
Neviem ako u vas,ale u nas s Oplom Monterey co som mal,tak som mohol tahat 3,5t a tolko urcite nevazil(opel)
Napsal: 11.10.2007, 10:00
od vmille
Já jsem udělal chybu že jsem si neudělal E hned po C, tenkrát se to dávalo zababku. Teď jsem si dával přihlášku s miliónem papíru k tomu a ještě to milión bude stát a to prý s tím vlekem v autoškole ani nepojedu jak říkal kamoš. Což u nás logické zaplatit prachy autoškole ať si vydělá.
Jinak auta taháme s kamošem na laně, za tento rok jsem na laně najel 1000 km. Nissana jsem táhl z Prahy 300 km, ale šlo to.
Napsal: 11.10.2007, 17:04
od jsadik
Hmotnost káry muže přesáhnout hmotnost auta, akorát musí mít homologovaný tažný na max hmotnost jakou má přívěs a to má málo který
Napsal: 12.10.2007, 17:45
od milonovo
Goodziller píše:Na tahani aut potrebujes C+E vetsinou, protoze hmotnost soupravy ti presahne 3,5t a pocita se to tak, ze vezmes hmotnost auta, vozejku a maximalni hmotnost co vozejk uveze, kdyz tahnes samostnej, tak to mozna ukecas, ale jakmile tam mas neco nalozeno, tak je to o lidech. Dalsi je ze hmotnost vozejku s nakladem ti nesmi presahnout hmotnost auta...
Tohle taky není pravda.3,5t to klidně může přesáhnout za určitejch podmínek .S B+E. Do 3,5T se to dá táhnout dokonce jen s B pokud celková vleku nepřekročí celkovou auta.Na stránkách ministerstva dopravy by měli bejt nějaký FAQ kde to je rozepsaný dopodrobna včetně celkem extremních příkladů.Kdysi jsem na to někde našel odkaz,ale nemůžu ho najít.
Napsal: 12.10.2007, 19:03
od jsadik
Já znám pár lidí co vozeji auta z ciziny a nikdo nemá papíry na Cčko a jeden dokonce vozí káru na dvě auta a taky bez problémů.
Napsal: 17.10.2007, 18:22
od milonovo
Takže takhle je to úplně přesně,shodou okolností to někdo prsknul na TF.
Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B:
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E:
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
JUDr. Pavla Horká, ředitelka, Odbor dopravně správní a BESIP
v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r., zástupce ředitelky
Napsal: 17.10.2007, 20:35
od NS
Hihi...takže když budu mít auto který váží 1200kg, užitečnou má 800 = 2000kg a teď zbývá maximální hmotnost přípojného vozidla což je kára ( cca 500kg ) a 1000kg na autí u kterého se v tom okamžiku počítá ne maximální ale hmotnost vozidla právě teď ( maximální mínus užitková ). To je sranda :-)
Myslíte že tohle cajti vědí? :-D
Napsal: 18.10.2007, 08:23
od Caizi
Neni nad to mít v tom jasno..;-) Nakonec jsem si pucil Pajero a vlek a odtahl to..V ten den zrovna byly nejake zavody takze jezdilo plno takovych souprav, a kdyz policajti videli Pajero a Imprezu na kapote tak to asi vubec neresili, nebot byt jich bylo ten den jak maku, tak me nikdo nezastavoval.