Stránka 2 z 3

Napsal: 24.02.2008, 22:23
od 935Baby
No jo no one se to totiz efektivne zakalí na tom turbu :) Nebo jestli umyslne pouzili tvrdy material.

Musis si sehnat vrtaky s plátkama na tvrdsi materialy nebo vylozene monolitní vrták na tvrdokov. Ja to taky zkousel vrtat obyc vrtakem a ani ťuk...teda malinkaty důlek sem tam s obyč vrtákem udělal :)

Obyc vrtaky vrtaji do nejakych 1200N/mm2 pevnosti. Takze rekneme ze vrták co zvladne 1800N/mm2 by mohl stacit. Ale tekzo rict, muzes jestli nebude moc velky rozdil v cene koupit i neco pro jeste vetsi tvrdost.

V obchode mozna budou chtit vedet tvrdost v HRC ale kdyz jim reknes pevnost v N/mm2 tak si to prevedou na HRC. A jestli reknou ze nevi jak tak tam odsud utikej co ti nohy stačí :lol:

No a jinak s tema lepsima vrtakama je to tak na stojanovou vrtacku protoze rucni vrtackou tyhle vrtaky snadno znicich - ustipnes ostri atd...

Napsal: 24.02.2008, 22:26
od Kentoya
ja to vrtám obyč, jen si je pořádně před tím nabrousím a stále mažu olejem, ale jak se zapomenu tak ho hned spálím a musím ho zkracovat o pár mm, a občas se to kousne a vrták jde do koše protože vrtám ručně, sloupovku zatím nemám

Napsal: 24.02.2008, 23:12
od ladik
tak to zkusim vzít zítra do servisu, jestli by mi to náhodou neodvrtali. Uvidíme, co mi řeknou.

Napsal: 25.02.2008, 12:04
od kenivruh
Ja sem to rano odniesol do servisu nech mi to vyvrtaju a vratil som sa poobede a dieri boli tam 8) Tiez nieco splietal o vrtakoch, ale dal som mu 500 Sk a neriesil som to dalej.

Asi to treba vrtat HSS vrtakmi s kobaltom, tie su ovela odolnejsie ako normalne. Plus asi vrtat velmi pomaly, mazat a jedine na stlpovej vrtacke.

Napsal: 25.02.2008, 17:31
od nomann
...no s tímhle sem se už párkrát setkal, sice na jiných autech, ale to nehraje roli....prostě to ohřej autogenem do červena a zkus to povolit a bez nějakýho ochlazování...na 90% to musí jít.....
užij tuhle radu a pujde to ,vlastní zkušenost,

Napsal: 25.02.2008, 19:29
od wori
Mne ked to neslo tak som matku rozsekol tensim cekacom na polovicu. Ked matka nejde tak to riesim tak, osvedcena metoda.

Napsal: 03.03.2008, 19:39
od kubish
uz jsem to delal jestli se ti podari odsroubovat tu prirubu na turbu tak ho vytahnes spodem.jestli ne tak tak pres vrch.drzim ti palce bo jsem u toho malem zesedivel

Napsal: 07.06.2008, 14:04
od SDRT
Najjednoduchsia vymena turba pre mna je odpojit cele vyfukove potrubie od hlavy a potom pipe od cat conventora alebo kratku dumpipe a potom to cele rozoberem na stole , CA turbo je takmer nemozne rozobrat na motory bez specialnych klucov , alebo rozobrat turbo - vyfukovu cast a potom to rozobrat.

Napsal: 07.06.2008, 15:55
od blázen
SDRT píše:Najjednoduchsia vymena turba pre mna je odpojit cele vyfukove potrubie od hlavy a potom pipe od cat conventora alebo kratku dumpipe a potom to cele rozoberem na stole , CA turbo je takmer nemozne rozobrat na motory bez specialnych klucov , alebo rozobrat turbo - vyfukovu cast a potom to rozobrat.
možné to je,ale je to katastrofální práce

Napsal: 07.06.2008, 16:14
od Design
Ono celkove neco delat jak na s13 tak na s14 když je motor v aute je porod!Nato je nejspise treba nejakych specialnezahnutych klicu a kdyz to nemas tak se ztoho muzes osrat!Todle je muj nazor moje zkusenost.

Napsal: 07.06.2008, 16:20
od blázen
speciální klíče? jeden zkrácený a jeden zůžený.. jde to..ale pro ruce to je záběr..

Napsal: 07.06.2008, 19:05
od driftak
Asi pred tyzdnom som vyberal turbo z CA18 Et. No bola to makacka, je tam brutalne malo miesta, a kazdy kto to videl, hned radil vytiahnut motor. Motor nemam kde tahat von, a tak som odmontoval cele zvody od hlavy, a odmontoval turbo od vyfuku. Nejako som to vytiahol, a teraz mi nove turbo lezi pod stolom namontovane na zvodoch, a nemam ho kedy ist vratit, lebo tu stale prsi jak dr***te. :-( Vsetko robim na ulici.

Napsal: 08.06.2008, 03:37
od SDRT
blázen píše:
SDRT píše:Najjednoduchsia vymena turba pre mna je odpojit cele vyfukove potrubie od hlavy a potom pipe od cat conventora alebo kratku dumpipe a potom to cele rozoberem na stole , CA turbo je takmer nemozne rozobrat na motory bez specialnych klucov , alebo rozobrat turbo - vyfukovu cast a potom to rozobrat.
možné to je,ale je to katastrofální práce
Trva mi to tak 5- 7 hodin CA18DET.Zalezi jak sa m i chce do toho pustat.Tak isto RB20DET.

Re: výměna turba

Napsal: 06.08.2008, 21:26
od martin.matess
taky sem to rozebíral, všechno okolo, pak zázračnym způsobem sundat svody aji s turbem ,odpojit ty 3hnusnáý šrouby na downpipe, ale nejhorsi a to fakt byly ty dva srouby zespod na vyfukovym potrubi za turbem, a ten kloubek na tyči řízení, hnus!! a ty vym..daný trubičky od turby, no a zpátky to bylo ještě horší, a co je nejlepší musim to nělat znova protože se mi tam něco podělalo a nevim co a tak to celý znova :confused2: :confused2: :confused1: :confused3:






a ještě teda pro doplnění, vy někdo umíte sundat turbo ze svodů když sou na hlavě?? jak se dostanete na ty 2 šrouby co se na ně fakt nedá dostat?

Re:

Napsal: 06.08.2008, 21:39
od driftak
SDRT píše:
blázen píše:
SDRT píše:Najjednoduchsia vymena turba pre mna je odpojit cele vyfukove potrubie od hlavy a potom pipe od cat conventora alebo kratku dumpipe a potom to cele rozoberem na stole , CA turbo je takmer nemozne rozobrat na motory bez specialnych klucov , alebo rozobrat turbo - vyfukovu cast a potom to rozobrat.
možné to je,ale je to katastrofální práce
Trva mi to tak 5- 7 hodin CA18DET.Zalezi jak sa m i chce do toho pustat.Tak isto RB20DET.
5-7 hodin????? :shock: :lol: Ja som turbo vyberal, a vkladal uplne ine, a mal som to do max. 3 hodin. podla mna je najlepsie strcit zdvihak pod vyfuk, dvihnut si ho hore, aby som nemusel s turbom manipulovat dole, kde nemam miesto vobec. Ja som zhadzoval turbo so zvodmi, (inac dole ani nejde :lol: ) a odmontoval som ho od toho klbiku, co je medzi turbom a vyfukom. (ten tam zostal) ked turbo slo s5, nahodil som turbo srobikmi na klbik, zamontoval trocha, nech sa mi odtial nevytiahne, dal som zdvihak spod vyfuku prec, a uz som kyval celym turbom, (z jednej strany takmer namontovanym, da sa namontovat aj uple na ten klbik) a to potom uz ide lako na stifty. iba troska nadvihnut, cele turbo, a som tam. turbo som odmontovaval asi 4x, utrol 2 stifty z hlavy (zacali sa mi prekrucat) a zlomil kluc myslim ze 14stka je na zvody. :-D Ale je to tam. :-). Hocikedy by som siel to turbo aj vymenit, uz viem ako to ide premna najlahsie, a mam to do tych 3 hodin na 200 percent.
Mam Ca18et