Stránka 2 z 7
Napsal: 14.04.2008, 23:59
od doublejay
Heini píše:Jenze mu to nejde ani na tech 5 sec
To je mi ale novinka, protoze nahore pise "jinak voltíky jsou na pojistce po dobu 5ti vteřin jak mají být". Tak jak si to mam prebrat? Na pojistce musi byt po zapnuti zapalovani +12V TRVALE!!! Pokud to nejde tech 5 vterin, staci napichnout voltmetr na ten drat, co jde z ECU (vyvod 18 ). Po zapnuti zapalovani tam musi byt maximalne par desetin voltu prave po dobu tech 5s a po uplynuti teto doby tam musi naskocit +12V (horni konec civky je napojen na +12V, napeti projde civkou a jde do zeme pres tento vystup RJ - vystup tvori zem jen tehdy, kdyz ma pumpa bezet, tedy po dobu 5s po zapnuti zapalovani a pak trvale pri behu motoru). Pokud se tam 12V neobjevi, je v haji civka rele (nebo draty okolo - zkontroluj spojeni vyvodu 18 z jednotky ke spodnimu vyvodu vinuti rele) a pokud je tam i po zapnuti zapalovani 12V porad, nezmizi ani na tech 5s a spoj vyvodu 18 jednotky a civky rele je v poradku, je v haji jednotka. Kazdopadne projdi vsechny kontakty, draty a konektory... Treba je jen zaoxidovany nebo na jednotce nedobre zasunuty.
Napsal: 15.04.2008, 07:21
od Vladislav Bureš
relé spíná a volty naměřím na pojistce čerpadla a po 5ti vteřinách spadnou na nulu ale u čerpadla není ani ťuk
na pojistce nemůžu naměřit stále 12V to přeci nejde protože pokud dobře chápu schéma tak přez pojistku by sice šlo stále 12V ale to by potom zůstali relé seplé protože ECCS tento obvod rozpojuje a tím řídí oněch 5 vteřin takže jakmile těch 5 vteřin uteče rozpojí se obvod na vývodu 18 a tím se rezepne relé a nemůžu na pojistce naměřit napětí
Napsal: 29.04.2008, 06:01
od Vladislav Bureš
Takže auto už jezdí dnes jsem dojel do práce sice mám provizorně řešené připojení čerpadla ale to dnes dodělám nicméně abych to neměl jednoduché tak při větším plnícím tlaku auto nejde dál do otáček a doslova mi to příjde jako omezovač jenže ne na otáčkách ale na plnícím tlaku protože jakmile povolím plyn tak auto zase zrychluje Walbro tam je nové ale napětí na přívodu čerpadla mám 10.76V což mi příjde málo takže jestli by mi někdo mohl hodit přibližnou hodnotu kolik by tam mělo být nebudu se zlobit a také by mě zajímalo jaký tlak paliva by měl být na volnoběh a jaký při provozu.
Napsal: 29.04.2008, 06:56
od raddy
vyzera to na klasicky priklad nizkeho tlaku benzinu, na pumpe musi byt 12V, pri 10.8V ma uplne iny prietok. tla benzinu je zavysli na tlaku v ovladacej hadicke FPR. pri atmo tlaku (0 na budiku turba) ma byt tlak cca 2.5bar, pri volnobehu (podtlak cca 0.7bar) ma byt tlak paliva cca 2bar. Tlak paliva sa meni o rovnaku hodnotu, o aku sa meni tlak turba, ratane od atmo tlaku, cize napr. pri tlaku turba 0 je tlak paliva 2.5bar, pri tlaku turba 1bar je tlak paliva 3.5bar.
Napsal: 29.04.2008, 06:59
od Vladislav Bureš
já si to také myslel proto jsem to psal ale jde mi o to jestli to nemůže být něco jiného.
Napsal: 29.04.2008, 13:36
od Vladislav Bureš
raddy píše:vyzera to na klasicky priklad nizkeho tlaku benzinu, na pumpe musi byt 12V, pri 10.8V ma uplne iny prietok. tla benzinu je zavysli na tlaku v ovladacej hadicke FPR. pri atmo tlaku (0 na budiku turba) ma byt tlak cca 2.5bar, pri volnobehu (podtlak cca 0.7bar) ma byt tlak paliva cca 2bar. Tlak paliva sa meni o rovnaku hodnotu, o aku sa meni tlak turba, ratane od atmo tlaku, cize napr. pri tlaku turba 0 je tlak paliva 2.5bar, pri tlaku turba 1bar je tlak paliva 3.5bar.
ten tlak se ale nemění otáčkami čerpadla které jsou předpokládám stálé ale mění se tlak na regulátoru až v motorovém prostoru?
Napsal: 29.04.2008, 14:34
od doublejay
Otáčky palivové pumpy jsou (relativně) stálé, pokud je stálé napájecí napětí (MUSÍ být +12V - rovno svorkovému napětí baterie, 10.8 je mrtvá baterka nebo špatný kontakt, slabé dráty atd.) V otáčkách (kdy se baterka dobíjí) je v palubní síti něco přes 14V a otáčky pumpy budou asi o maličko vyšší, což nevadí. Tlak paliva (2.5b na volnoběh) se měří právě s vytaženou řídící podtlakovou hadičkou ze sání k FPR a jedině FPR ten tlak reguluje, nic jiného. Jo, ještě jedna věc může mít vliv - stav návratové trubičky, co jde od lišty vstřiků zpět do nádrže a samozřejmě i přívod benzínu od pumpy k motoru. Další možnost je ucpaný palivový filtr v motorovém prostoru... Když jsem auto koupil, byl tam ještě původní od výrobce.
Sepnutí relé zajišťuje právě řídící jednotka (zazemňuje jeho spodní vývod, zatímco horní je trvale napojený na +12V). Podle schématu na EF&EC-8 je ovšem ta pojistka před relátkem, takže na horním konci cívky by se mělo dát napětí naměřit stále. Je jasné, že po 5 vteřinách nic nestihneš nenaměřit, proto je dobré si natáhnout dráty do kabiny k voltmetru, abys viděl, co se děje po otočení klíčkem. Šel bych od relé, pak třeba od AR (tam je společných +12V z toho relé) a nakonec od drátů k pumpě, někde to být musí.
Pokud máš natažený drát od baterky k pumpě a baterka má 12V+, na pumpě musí být plné napětí. V pumpě je elektromotor (vinutí) a pokud nemá třeba mezizávitový zkrat, musí mít pumpa standardní odběr a otáčky. Pokud by ale bylo vinutí v háji, může se točit pomaleji, mít zvýšený odběr...
Jednou jsem měl problém s blinkry - jednou šly a příště zase ne. Byly to zaoxidované kontakty na pojistce, koupené v takové té uni papírové sadě pojistek (asi z Polska, materiál na ho***). Stačilo vyměnit a od té doby (přes 5 let) vše ok.
Napsal: 29.04.2008, 14:46
od Vladislav Bureš
dobíjecí mám nějakých 13,8 při cca 500-600ot baterka je nová a má po dvou měsících stání s občasným zkoušením startování 12,3V (měla než jsem auto po dvou měsících nastartoval) což si myslím po takové zátěži je dobré, těch 10,8 jsem naměřil při běhu na volnoběh na konektoru palivového čerpadla. dráty jsou origo tak ty slabé snad nebudou.
raddy píše tlak paliva na volnoběh 2 bary a ty 2,5 jak to tedy je?
Filtr jsem nezkoušel to je fakt a průchodnost palivových hadic také ne.
Napsal: 29.04.2008, 14:53
od doublejay
2.5b je s ODPOJENOU PODTLAKOVOU HADIČKOU, tedy při 0b (podtlak v sání na volnoběh je cca -0.6b, tomu odpovídá tlak paliva cca 2b, přesně, jak píše Raddy). Když ji odpojíš, je tam 0b (atmosférický tlak, přesněji rozdíl tlaků) a to má být 2.5b tlak paliva. Při boostu 1b tlaku turba se to sčítá (2.5b při 0b boostu + 1b tlak turba = 3.5b tlaku paliva).
Napsal: 29.04.2008, 15:04
od Vladislav Bureš
to teoreticky znamená že při poruše FPR by to mohlo dělat to co se mi děje za předpokladu že by zvednutí napětí na 12V nepomohlo zrovna tak jako výměna palivového filtru a za předpokladu průchozích palivových hadic. A projevilo by se to pokaždé ve stejném tlaku bez ohledu na otáčky?
Napsal: 29.04.2008, 15:11
od doublejay
Teoreticky ano, pokud by membrána FPR nepobírala přetlakový signál ze sání a FPF by nezvedal s boostem tlak paliva. Pozor, pokud by to tak bylo, pálíš chudou směs a můžeš propálit písty!!!
Napsal: 29.04.2008, 15:13
od Vladislav Bureš
doublejay píše:Teoreticky ano, pokud by membrána FPR nepobírala přetlakový signál ze sání a FPF by nezvedal s boostem tlak paliva. Pozor, pokud by to tak bylo, pálíš chudou směs a můžeš propálit písty!!!
díky za radu a tak se zeptám jak zkontlolovat FPR zda správně funguje?
Napsal: 29.04.2008, 15:17
od doublejay
EF&EC-129, bez manometru a T-kusu to nepůjde...
Napsal: 29.04.2008, 15:24
od Vladislav Bureš
doublejay píše:EF&EC-129, bez manometru a T-kusu to nepůjde...
tím tedy změřím příchozí tlak z čerpadla do lišty ale jak zjistím zda FPR funguje dobře? překlad please
Napsal: 29.04.2008, 15:41
od doublejay
Už to tu bylo x krát
Je-li odpojena hadička podtlakové regulace, má být tlak paliva 2.45b (36psi). Je-li připojena (a podtlak v sání na volnoběh je okolo těch -0.6b), má být tlak paliva 1.96b (28psi). Pokud je hadička připojena a zvyšováním tlaku v sání se tlak paliva nezvyšuje, nahraďte palivový regulátor novým...
V podstatě stačí připojit manometr, na nic dalšího nesahat, nastartovat, mělo by tam být okolo 2b. Plochými kleštěmi stisknout tu hadičku, co jde do čepičky FPR, tlak musí stoupnout na cca 2.5b.