Stránka 2 z 3
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 21:53
od doublejay
Pokud je to ta správná (nezaměníš sací a výfukovou), není vydřená a nemá ulomený D-výstupek, tak jde o další relativně bezproblémový díl...
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 21:58
od Thiep
A uze se nejaky zpusobem pokazi ten power tranzistor?
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:10
od Thiep
Tak na ty vyfukovy je ten klinek na CAS pokud se nepletu
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:12
od doublejay
to se občas stává, je to výkonový polovodič, může se prorazit... stačí svodová cívka. Ale to se dá lehce změřit, stačí otáčet CASem a musí být slyšet spínat vstřiky a svíčky musí házet jiskru. Jde vlastně o 4 spínací tranzistory, které uzemňují "studený" konec cívky. PT mají společnou zem (spojené emitory), je potřeba zkontrolovat dobré uzemnění (vývod 100). Kolektory vedou do jednotlivých cívek a horní konce cívek jsou opět spojené a připojené na +12 V.
Už jsem to ukazoval v jiném postu:
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:22
od Thiep
uf moc to nechapu.Takze CAS mam v haji to vim jelikoz ten cep je ohli a jde snim hur otacet,ale mam novy.Ale zas mam ulomeny ten klinek na vacce.No ale kdyz to bylo po kupe a hledal sem pricinu. tak mi nehazela svicka jikru ani druha.Moc to nechapu co mi tam odeslo vlastne auto jelo a umrelo pri jizde takze ten CAS je byl spravne ulozeny a pootocit se za jizdy nemohl
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:27
od doublejay
Tak vyměň evidentně vadné díly (vačku, CAS) a pak můžeš kontrolovat dál. U PT zkontroluj to zemnění, pokud to nemá správný kontakt, může to tam sršet (praskat) a nespínat. Pak sežeň (klidně na výpůjčku) PT a zkus ho vyměnit. Pokud ani tak ne, zbývá už jen řídící jednotka nebo nějaké dráty mezi těmito díly, víc tam toho není.
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:30
od Fizzbiker
cas se mohl pokazit za jizdy nebyl by prvni ani posledni.
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:32
od doublejay
Jo, přesně, to je naopak velmi problémový díl...
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:33
od Thiep
A to PT najdu kde?
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:33
od Thiep
uz vim co to je ja vul
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:35
od Thiep
no a kdyz otocim klickem do polohy kdy se roznou kontrolky tak mi v PT jakoby praska a u sani jakoby sicivi zvuk
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:42
od doublejay
Praskání by mohl být ten špatný kontakt nebo přímo vadný PT a u klapky je AR (Air Regulator), do kterého jde po otočení klíčkem proud (v podstatě něco jako automatický sytič, má za úkol držet po nastartování zvýšené otáčky 1500/min).
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:44
od Thiep
tak ten bude sicet dokud auto nenastartuje?
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:47
od doublejay
to by nemělo, ten proud tam má jít jen několik vteřin jako do palivové pumpy před nastartováním...
Re: problem!
Napsal: 22.07.2012, 22:52
od Thiep
No ale mo to sici porad a to nedelalo jen sem slysel cerpadlo jak si natahne benal a prestane ale to tet nejde slyset ale jen ten sicivi zvuk