Do jakých výkonů jsou vhodný obyč vačky?

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

je to podobný jak když vyvazuješ kola, akorát se odebírá materiál po cca 1 gramu, kde je ho moc a způsobuje házení popř rezonuje, ale je na to potřebná, dost přesná mašinka, a ještě je důležitý to nechat vyvážit na otáčky až o 1/3 vyšší, než bude motor chodit, já jsem na shade nechával vyvažovat na 10 000 rpm, abych mohl v klidu točit do 7 000 rpm
Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name »

hmm :idea:
Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name »

Teď jestli tohle uchčijou 460cc vstřiky Obrázek
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

to už bude vědět raddy, ale myslím si že jo, ale bude se na ně muset udělat mapa (POPROSIT RADDYHO), ale až budeš mít hotový všechny úpravy

a co se vačky týká, je jistý, že se výkon zvedne (zase to chce mapu), posune se krouták a výkon do vyšších otáček o 500 až 1000 rpm (odhad)
ale, pokud budeš mít pořádný AFM A FMIC, půjde to i do vyšších toček, a jak psal raddy, že už to nebude na normální ježdění, myslím si že se na to dá celkem rychle zvyknout, bude o pár koní slabší okolo 2 000 rpm u 3 000 rpm už ten rozdíl bude menší, ale při tolika koních si myslím, že je to nepodstatný, že stejně všichni jezdí 3-4 000 rpm, jediný kde to poznáš dost bude volnoběh a rozjíždění, ale dá se na to zvyknout celkem rychle, podstatně rychleji jak na keramickou spojku s tou je větší prdel, to ti to párkrát chcípne a často budeš gumovat, ale i to se dá naučit (du chrnět zduř)
Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name »

ECU pořešim až nakonec,to je ještě moc daleko :) (radyyyyyy ? :lol:)
Právě u těch vaček ještě řešim jestli je nekoupit rovnou s nastavitelnýma řemenicema v sadě :?: Nějak by se zase dalo doštelovat ty vačky,ale jestli to stojí za ty prachy ...
AFM a ICčko je jasný :) Trochu vyšší volnoběh mi vadit nebude a spojka taky ne (jj,bude keramika :twisted: )
Bohužel to bude se staženym boostem jezdit každej den :D
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

No_name píše:Teď jestli tohle uchčijou 460cc vstřiky Obrázek
no podla toho aky vykon.....400k urcite nie, ale to nie je nic co by 550cc vstreky neporiesily.To je ale ten najmensi problem.....Nezabudaj, ze vykon je dany tlakom turba. Na 400k to uz budu odhadom skoro 2bar, to uz nezvlada len tak nejake turbo....Urcite budes spokojny s nabehom tlaku pri 4000ot? A to este posunu vacky....Tu uz nebude stacit prerobit cip pre T3, bude treba urobit novy....Budes potrebovat prerobit komplet motor (ojnice, ventily atd), cize je to pomerne velka investicia.
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

co vim ja tak me vacky by meyl zpusobit pravej opak nez tady pisete vy...podle vseho (popisu u firmy co od ni mam) by mely zpusobit to ze motor bude mit lepsi zatah odspodu...cili ze turbo foukne driv...

...ale to jeste nemohu nijak potrvdit... :?
Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name »

v tom případě jsou jedny 460cc vstřiky za trojku na prodej :lol:
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

Gerox píše:co vim ja tak me vacky by meyl zpusobit pravej opak nez tady pisete vy...podle vseho (popisu u firmy co od ni mam) by mely zpusobit to ze motor bude mit lepsi zatah odspodu...cili ze turbo foukne driv...

...ale to jeste nemohu nijak potrvdit... :?
kazda vacka, ktora predlzuje dobu otvorenia ventilov, posuva max. krut. momentu motora do vyssich otacok, ma to tusim nieco spolocne s protitlakom v motore.....to sa tyka vseobecne atmo motorov, preto sa u aut s "ostrou vackou" musi nastavit vyssi volnobeh a auto zacina tahat az od vysokych otacok, z toho vyplyva pouzitelnost mimo beznej premavky.

Co sa tyka turba, tam je to mozno komplikovanejsie, bolo by dobre sa informovat u niekoho kdo uz taketo vacky ma.
Na atmo motore je to ale na 100% jasne...
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

to je mi vsetko jasne...


ja vychadzam z tohoto:

http://www.tomei-p.co.jp/_2003web-catal ... _rset.html

a potom si klikni na PONCAM...tie vacky mam ja...to je vsetko co o tom viem... :roll:
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

no ved tam o tom vsetkom pisu, o posuvani vykonu do vyssich otacok atd. ich vacky su kompromis, vyssi krut moment v celom pasme otacok obetovany za nizsi max. vykon. Vacky su vzdy len vacky a funguju rovnako. Ten porovnavaci graf seriovej a ich vacky je ale zly, pretoze seriova vacka je pri seriovom tlaku(0.7bar) a ich vacka pri tlaku 1bar, len z vacky by taky narast nikdy nebol.
Inak, aj oni odporucaju preprogramovanu ECU....
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

tak tak jak piše raddy
Odpovědět