Napsal: 09.01.2006, 21:20
10W60 bych daval na teploty 130st. + nebo na dlouhou zatez....blázen píše:já su spokojené s 10w40,myslim že 10w60 a spol je spíš na tvrdší podmínky okruh atd. ale mužu se plest
10W60 bych daval na teploty 130st. + nebo na dlouhou zatez....blázen píše:já su spokojené s 10w40,myslim že 10w60 a spol je spíš na tvrdší podmínky okruh atd. ale mužu se plest
nie je 130C prilis vela vseobecne na podmienky chladenia motora?street.racer píše:10W60 bych daval na teploty 130st. + nebo na dlouhou zatez....blázen píše:já su spokojené s 10w40,myslim že 10w60 a spol je spíš na tvrdší podmínky okruh atd. ale mužu se plest
10W40blázen píše:ty používáš konkrétně jaký olej?
Havoline polosyntetickyblázen píše:značka?
No já bych řekl, že ta viskozita se pohybuje lineárně k teplotě, tedy při stejné teplotě bude v těchto dvou olejích rozdílná tedy 10-60 mi připadá jako lepší volba. Možná je to zbytečný...... ale zase takovej cenovej rozdíl to není.street.racer píše: Tady ani nejde o povolenou zatez, jako ze o to, ze kdyz prehrejes motorovy olej nad 130st. tak razantne klesa viskozita. Jde o to ze kdyz Ti klesne z 10W60 na 10W40 tak se nic nestane, ale kdyz by klesla z 10W40 na 10W15 tak je to uz spatne. Proto je take vhodne mit oil temp meter, aby clovek vedel jaky olej vybrat.
ok uvidíme za 5000km jak se rozhodnu..Kentoya píše:nestane se nic, jen ušetříš za olej, a pokud ho náhodou přehřeješ, tak jsi prodělal, protože se vyplatí ho hned vyměnit, šel bych do 10 w 50, jako rozumný kompromis
O cene jsem vubec nemluvil... Pokud menis pravidelne olej a mas teplotu oleje do pod 120 stupnu tak staci kvalitni _W40. Ale pokud nekoho netrapi ztrata vykonu tvrdsim olejem, proc ne...Conrad píše:No já bych řekl, že ta viskozita se pohybuje lineárně k teplotě, tedy při stejné teplotě bude v těchto dvou olejích rozdílná tedy 10-60 mi připadá jako lepší volba. Možná je to zbytečný...... ale zase takovej cenovej rozdíl to není.street.racer píše: Tady ani nejde o povolenou zatez, jako ze o to, ze kdyz prehrejes motorovy olej nad 130st. tak razantne klesa viskozita. Jde o to ze kdyz Ti klesne z 10W60 na 10W40 tak se nic nestane, ale kdyz by klesla z 10W40 na 10W15 tak je to uz spatne. Proto je take vhodne mit oil temp meter, aby clovek vedel jaky olej vybrat.
Jasne ze 130st. je dost, to bylo pro priklad. Preci jen to neni treba u poladenych 6 valcu nestandartni situace. S Tvym nazorem naprosto souhlasim, dle me je idealni drzet teplotu oleje do 110st. a mit tam mekci kvalitni olej.raddy píše:nie je 130C prilis vela vseobecne na podmienky chladenia motora?street.racer píše:10W60 bych daval na teploty 130st. + nebo na dlouhou zatez....blázen píše:já su spokojené s 10w40,myslim že 10w60 a spol je spíš na tvrdší podmínky okruh atd. ale mužu se plest
moj nazor je ze nie je prilis stastne dat proste olej co znesie vyssie teploty a hnat to na 130C.
Ak sa teplota oleja dostane na 130C, znamena to len jedno-je potrebny olejovy chladic a tym padom je aj po probleme s vyberom oleja...
aha...sebekritika se jen tak nevidi.. a stim olejem sem to nevedel..Martin_534 píše:můj horší čas je způsobenej jedině mojí neschopností
navíc ondra taky používal 10w60