Stránka 2 z 2
Napsal: 23.05.2006, 09:35
od Mirek
GT28RS - Compressor Wheel 60mm... Turbine Wheel 53.85mm
GT28/71R - Compressor Wheel 71mm... Turbine Wheel 53.85mm
uz v tom zacinam mit gulas :-D sem myslel ze to kdy turbo nabiha zalezi na turbine a ne na kompresorove casti ?
Napsal: 23.05.2006, 09:39
od blázen
zaleží to na hodnotě AR kompresora,čím je menší tím dřív naběhne na plny požadovaný tlak..
Napsal: 23.05.2006, 09:43
od Mirek
ok dekuji za info
Napsal: 23.05.2006, 09:45
od raddy
zalezo to na hodnote AR TURBINY. AR kompresora ma velmi maly vplyv na rychlost nabehu.
Napsal: 23.05.2006, 09:47
od Mirek
Tak jak
)) Pokud turbiny...tak GT28RS a GT28/71R budou nabihat stejnej, protoze AR turbiny maji stejny? tzn 53.85mm?
Napsal: 23.05.2006, 09:49
od raddy
Mirek píše: Tak jak
)) Pokud turbiny...tak GT28RS a GT28/71R budou nabihat stejnej, protoze AR turbiny maji stejny? tzn 53.85mm?
tak ako pisem.
AR vobec neznamena priemer turbiny, je to parameter udavajuci velkost KRYTU turbiny.
Napsal: 23.05.2006, 09:50
od Mirek
raddy píše:Mirek píše: Tak jak
)) Pokud turbiny...tak GT28RS a GT28/71R budou nabihat stejnej, protoze AR turbiny maji stejny? tzn 53.85mm?
tak ako pisem.
AR vobec neznamena priemer turbiny, je to parameter udavajuci velkost KRYTU turbiny.
ok dekuju za informace
Napsal: 23.05.2006, 09:51
od blázen
AR je poměr vstupního a vystupního potrubí
kompresorem sem myslel turbínu, sem to blbě napsal
Napsal: 23.05.2006, 10:27
od Martin_534
Napsal: 23.05.2006, 10:48
od blázen
pěkné,ale prt tomu rozumim
Napsal: 24.05.2006, 03:10
od Brblak
blázen píše:AR je poměr vstupního a vystupního potrubí
kompresorem sem myslel turbínu, sem to blbě napsal
A/R ratio je poměr velikosti plochy a poloměru od středu šneka. Area/Radius, kde R je v podstatě vždy stejné (A je vždy ve stejném místě) a mění se velikost A, tedy velikost plochy kterou to fouká do vrtulky. Větší plocha znamená možnost většího objemu plynů ale pozdější náběh do max. plnícího tlaku. Jako když foukáš do vrtulky skrze brčko (malé A/R) nebo lešenářskou trubku (velké A/R) stejné délky
Poměr vstuního a výstupního resp. výstupního a vstupního potrubí je Trim
No a pro Mirka, co zkusit třeba šroubový kompresor místo turba, když chceš plnící tlak dříve. Bude se to pak tvářit, jako atmosférický (nepřeplňovaný) motor s větším obsahem. Což znamená žádnou prodlevu turba a plnící tlak v podstatě v celém pásmu otáček. Ale zase to stojí energii (pohon je řemenem) a nemáš ten krásný pocit, když turbo dosáhne plnícího tlaku a zamáčkne tě do sedačky