Stránka 2 z 3
Napsal: 24.09.2006, 18:20
od raddy
UDC-team píše:Díky hoši,ted už je vše jasné,ale nemůžu souhlasit s tim, že s vyššíma otáčkama se předstih snižuje pac ja mam při 2500rpm předstih cca 35stupnu a KE jetronic nepozna jestli tam mám kvalt nabo je to na neutrál a pochybuju že ECU S13 to pozná!
Je to jak říkal kentoya,klika se rychlejc točí,ale jiskra rychlejc nevznikne,přece.... tak musí být větší předstih,ne???
samozrejme ze S13 ECU rozlisuje neutral a ostatne prev. stupne!
S13 ECU ma extra tabulku pre predzapal na neutraly, kde su ine hodnoty predzapalu aku pre tie iste otacky pri zaradenom prev. stupni.
A samozrejme ze v S13 ECU a aj v kazdej inej ECU pre preplnany motor predzapal s otackami ALE HLAVNE ZATAZOU motora klesa.
Mozem pripadne sluzit obrazkom mapy predzapalu..
Re: PREDZAPAL
Napsal: 24.09.2006, 18:22
od raddy
935Baby píše:raddy píše:
Nebo ty detonace vznikaji v okamziku kdy je smes zapalena jiskrou od svicky ale pri tom velkem kompresným tlaku není smes shopna plynule hořet a dojde k detonacnimu spalovani - nerovnomernemu spalovaní kdy rychlost horeni je mnohonásobne vetsi nez pri normalnim zápalu??
je to presne takto.
Re: PREDZAPAL
Napsal: 24.09.2006, 18:24
od raddy
blázen píše:935Baby píše:raddy píše:
ty neřízené detonace vznikají,např. když ten předstih posuneš z 15 na 25st, .. to znamená že palivo se má řízeně vznítit až je píst výše k TDC než při 15st...při stlačování se směs zahřívá čím dál víc až se zahřeje na takovou teplotu pod vlivem obrovského tlaku, že se vznítí DŘIVE než by se vznítilo od jiskry ze svíčky a tlaková vlna (energie) jde proti pohybu pístu a může cokoliv v cestě poškodit.. cink cink
pozor, takto to pri detonaciach neprebieha, to co si popisal je SAMOVZNIETENIE paliva, ktore je OMNOHO destruktivnejsie ako detonacie.
Napsal: 24.09.2006, 18:46
od raddy
tu je mapa predzapalu pre S13:
cisla v mape chapte ako hodnotu predzapalu v stupnoch s urcitym OFFSETOM. Vacsie cislo znamena VACSI predzapal, mensie MENSI.
Na zvyslej osy su otacky, na vodorovnej zataz motora.
Ako mozete vydiet, cisla s otackami a zatazou KLESAJU, predzapal klesa.
V strede mapy mozete vidiet vyraznejsi pokles predzapalu kvoli urychleniu nabehu turba.
Napsal: 24.09.2006, 22:41
od adner
Pánové se pravděpodobně nechápou.
1.z pohledu zvyšování otáček se předstih vždy zvětšuje
2.z pohledu zátěže se bude snižovat,poněvadž více komprimovaná směs rychleji hoří,takže se nemusí zapalovat tak brzo před horní úvratí
kombinace těchto jest výsledek
Pokud předstih v nejvyšších otáčkách klesá příliš,je to proto,že si výrobce nepřeje,abyste se v této oblasti vyskytovali.
Napsal: 24.09.2006, 22:45
od Kentoya
budiž strejdo rendo, takže pokud jsme schopni ošálit výrobce a pohrát si z mapami, aby ve vyšších točkách byl větší předstih, tak dosáhneme, lepšího průběhu a vyššího kroutícího momentu ve vyšších otáčkách, je li to pravda že?
Napsal: 25.09.2006, 00:45
od adner
strejdo franto koukni na podobné téma hned vedle,tam sem se upsal k smrti
Napsal: 25.09.2006, 12:06
od UDC-team
raddy píše:UDC-team píše:Díky hoši,ted už je vše jasné,ale nemůžu souhlasit s tim, že s vyššíma otáčkama se předstih snižuje pac ja mam při 2500rpm předstih cca 35stupnu a KE jetronic nepozna jestli tam mám kvalt nabo je to na neutrál a pochybuju že ECU S13 to pozná!
Je to jak říkal kentoya,klika se rychlejc točí,ale jiskra rychlejc nevznikne,přece.... tak musí být větší předstih,ne???
samozrejme ze S13 ECU rozlisuje neutral a ostatne prev. stupne!
S13 ECU ma extra tabulku pre predzapal na neutraly, kde su ine hodnoty predzapalu aku pre tie iste otacky pri zaradenom prev. stupni.
A samozrejme ze v S13 ECU a aj v kazdej inej ECU pre preplnany motor predzapal s otackami ALE HLAVNE ZATAZOU motora klesa.
Mozem pripadne sluzit obrazkom mapy predzapalu..
OK raddy,já se stebou nehádám,jen mě zajimá jak to tedy je!!!
Takže by se dalo říci že regulace zátěže má větší vliv než odstředivá regulace??? je to tak?
Jak ECU s13 pozná že máš kvalt??? Kde má čidlo??
Napsal: 25.09.2006, 12:12
od raddy
snimac volnobehu je na prevodovke ak sa nemylim.
S13 nema odstredivu regulaciu, predzapal je nastaveny v mape, v inom prispevku je obrazok.
ako sme sa uzhodli v inom prispevku, s otackami sa predzapal zvysuje, co vsak plati pri atmo motore,
pri preplnanom motore to plati samozrejme takisto, ale tu do hry vstupuje narast tlaku turba, kotry meni efektivnu kompresiu, takze je potrebny kompromis vo zvysovani predzapalu voci otackam a vysledkom toho je pokles predzapalu dany tlakom turba.
Na obrazku mapy predzapalu vidis ako to naozaj je, samozrejme pri S13 ECU...
Napsal: 25.09.2006, 12:49
od 935Baby
raddy píše:snimac volnobehu je na prevodovke ak sa nemylim.
S13 nema odstredivu regulaciu, predzapal je nastaveny v mape, v inom prispevku je obrazok.
Ano ten snimac neutralu je na prevodovce na prave strane. Když tedy S13 nema tu odstredivou regulaci predstihu, netusite nekdo na co tam to cidlo neutralu je? Me to cidlo totiz nefunguje tak bych chtel vedet na co presne je.
Napsal: 25.09.2006, 13:16
od raddy
snimac neutralu sluzi na snimanie zaradeneho neutralu
a ECU ho potrebuje, pretoze pri zaradenom neutraly pouziva inu tabulku predzapalu.
A inu tabulku predzapalu pouziva (predpokladam) kvoli lepsiemu,pravidelnejsiemu volnobehu.
Napsal: 25.09.2006, 13:24
od raddy
ked si to chces overit, tak sleduj, ci sa zmeni predzapal pri zaradeni prevodoveho stupna na volnobehu....
v hlavnej mape predzapalu su hodonty, ktore sa pri zaradenom neutraly nepouzivaju....
Napsal: 25.09.2006, 13:28
od 935Baby
raddy píše:ked si to chces overit, tak sleduj, ci sa zmeni predzapal pri zaradeni prevodoveho stupna na volnobehu....
v hlavnej mape predzapalu su hodonty, ktore sa pri zaradenom neutraly nepouzivaju....
Na mem aute co jsem to cidlo premeroval tak dava nedava signal a ECU si tedy mysli ze je porad zarazeno - tudiž mapka predstihu - jízda (zátěž)
Tu je report o mém dávném test:
http://www.sxoc.co.uk/vbb/showpost.php? ... stcount=13
Nemůže pak ten predstih byt spatne nastaveny kdyz je to dalane na to ze se nastavuje na pri mapce ktera je pouzivana kdyz je zarazeny neutral?
Napsal: 25.09.2006, 13:51
od raddy
no teoreticky to moze sposobit problem, pretoze vlastne nedokazes nastavit pozadovanych 15st pri volnobehu....ale to je len domnienka, nepoznam kompletne suvislosti
Napsal: 25.09.2006, 14:03
od 935Baby
raddy píše:no teoreticky to moze sposobit problem, pretoze vlastne nedokazes nastavit pozadovanych 15st pri volnobehu....ale to je len domnienka, nepoznam kompletne suvislosti
Sakra, ze by nakonec toto cidlo zpusobovalo ty moje problemy se studenym startem?
Jdu zvednou auto na stojanky a sundam konektor z toho cidla propojim kontkakty, takze ECU dostane signal o zarazeni neutralu a zmerim predstih.