Stránka 2 z 13

Napsal: 25.09.2006, 17:11
od raddy
a samozrejme, moze byt problem s odvetranim motora, tym padom vznika v olejovej vani pretlak a neodteka olej s turba. v tejto situacii, napriek tomu ze je turbo v poriadku, cez neho unika olej
a netreba zabudat na simeringy ventilov

Napsal: 25.09.2006, 17:21
od adner
Nejlepší bude,když popíšeš,jak to vzniklo(rychle,pomalu,po nějaké úpravě atd)a jaký olej používáš.(dost důležité)

Napsal: 25.09.2006, 17:23
od Kentoya
přes ty gufera ventilů by to nemělo být tolik, ale můžou žrát ještě s něčím to měření kompresí bylo, před nebo po žraní oleje, prostě kdy byly měřeny komprese a kdy to začalo žrát olej

Napsal: 26.09.2006, 06:30
od marjari
zralo to od zaciatku ale mam pocit ze sa to zhorsuje. predtym mi to zozralo tak 1,5L na 1000km (v meste) a teraz 2-2,5L na 1000km (v meste). ake je to zle som zistila az ked som teraz na nom isla 1000km po dialnici v kuse a naliala som tam postupne pocas tej cesty skoro 5L oleja. isla som konstantne max. 140 (kedze som vedela ze mam problem) a netlacila som moc. ja za sebou ten dym vidim malokedy, ale ti co sli z amnou hovorili ze dymim.
ked som bola v nemecku, mali sme taky maly vyjazd do kopcov a tam ked som jazdila po tych kopcovitych terenoch (pomaly), vraj obcas ti za mnou nevideli na cestu ako mi to zadymilo. hned po tom vylete sme zmerali kompresie (po tych 1000km a po tom vylete v kopcoch, co uz bolo po tom co som tam musela naliat hafo oleja).
takto pri normalnej jazde dym ani neni moc vidno, obcas trochu. boli tam auta ktore zeru menej oleja a dymili viac nez ja.
turbo som potom mala na repasi, bolo aj na testovacke, chlapik hovoril ze trochu cez neho siel olej, ale ze nic tragicke.
sanie sme rozoberali, bolo ciste (aj teraz je). sviecky sme pozerali, vyzeraju relativne slusne.
pouzivam polosyntu 10W-40 (teraz tam mam mobil).

Napsal: 26.09.2006, 06:56
od tamo
Tento isty problem mam aj ja.... :?

Po repase turba (asi tak rok) mam spotrebu oleja asi tak 1 l na 500 km uz to nemeram iba dolievam... Turbo nema skoro ziadnu volu... sanie je ciste... trubka za motorom co ide do vane je priechodna... olej nikde nekapka... Pri podradeny vo vyssich otacok je za mnou obrovsky oblak dymu pripadne pri vyssej zatazi teda do kopca... a cudne to smrdi :(

U mna vidim riesenie znova repas alebo druhe turbo....

Napsal: 26.09.2006, 07:07
od Fugo
měl jsem cca před rokem podobný problém na Renault Espace 2.0 Turbo, žralo to olej, turbo bylo po repasi, po rozebrání turba se zjistilo že když to dávali dohromady, tak při vracení výfukové vrtule s hřídelí na které je stírací kroužek, ji do ložiskové skříně rvali silou a ten stírák nějak skříply až prasknul (na ložiskové skříni a zápichu na hřídely byly zřetelné otlaky) takže olej šel z turba do výfuku, vyčistilo se to dal se novej stírák a je to OK.

Napsal: 26.09.2006, 11:58
od UDC-team
Nechci byt poslem špatných zprav,ale taky mám pocit že to bude asi turbem...
Kdo dělal repasi a kolik stála???

Ted taky zajíždím turbo a mám nepatrnej pocit že to drobátko bere a motor je po go a tlaky ok! No, uvidim až to začnu honit... :wink:

Napsal: 26.09.2006, 15:46
od 935Baby
tamo píše:Turbo nema skoro ziadnu volu... sanie je ciste...
Jinak s tema vulema turba je to vzdy trochu zavadejici. Videl jsem turba co meli na saci straně vůli v normalu a na vyfukové straně to lítalo + - autobus.

coze?

Napsal: 26.09.2006, 19:52
od miki
hned na uvod poviem, ze nemam ziadneho nissana, napriek tomu, som videl vela inych motorov a myslim si, ze v kazdom spalovacom motore funguju podla mojho nazoru fyzikalne zakone rovnako... a som tu len kvoli tomuto konkretnemu prispevku

1, olej nedymi na bielo, ale na modro...
2, zodraty stieraci kruzok neznamena nizsi kompresny tlak, skor by som povedal, ze naopak... olej sa dostane medzi valec a kruzok a utesni to, tlaky stupnu... btw., takymto sposobom sa zistuje, ci su v haji kruzky, alebo ventily, ak to nema tlak...
3, neviem si celkom dobre predstavit zapchate odvetranie vane a ako sa moze olej dostat z vane do hlavy vytlacenim... jedina vec, ktora dostane olej do hlavy je olejove cerpadlo... a ked ho tam dostane, ten olej musi aj nejako stiect nas5 do vane... a kedze stecie, teorie z odvetranim su nezmyselne, pretoze klukova skrina je odvetrana presne cez tie otvory, ktore pouziva olej na to, aby stiekol do vane... keby nestekal, tak za chvilu je vsetok olej v hlave a zasvieti cervena kontrolka s olejnickou... navyse upchate odvetranie klukovky by vytlacilo aj olejovu mierku, ktora sa zhodou okolnosti tak isto nachadza v klukovke... takze toto takisto neprichadza do uvahy... zapchate odvetranie dokaze tak akurat vytlacit olej cez simeringy kluky a rozvodov...
4, ten motor ma nad mieru dobre tlaky, takze teorie o poskodenych valcoch, piestoch a pod su viac menej nerealne...

nejake dalsie napady?

Napsal: 26.09.2006, 20:08
od Kentoya
ad miki

1, bílo nebo modro to je fuk je to namodralý, ale bílý dým
2, zodratý a připečený stírací kroužek jsou dvě věci, ale pokud měříš komprese na odstaveném motoru a potom na zahřátém motoru, tak by jsi měl měřit aby jsi vše odhalil, tak zjistíš spíše jak to je s kroužky
3, nevím jestli znáš tento motor dobře ale kanálky na tomto motoře bývají přicpané, ale je pravda, že by to na 95% vytláčelo měrku
4,myslím si, že kromě poškozených válců 60% (tipl bych připeklé stírací kroužky), ještě na turbu výfuková turbína 40%

Re: coze?

Napsal: 26.09.2006, 21:06
od raddy
miki píše:hned na uvod poviem, ze nemam ziadneho nissana, napriek tomu, som videl vela inych motorov a myslim si, ze v kazdom spalovacom motore funguju podla mojho nazoru fyzikalne zakone rovnako...
nissan 200sx pouziva vlastne zakony fyziky :idea:

Re: coze?

Napsal: 26.09.2006, 21:13
od miki
nissan 200 SX nema vlastne zakony, tomu ver!!!!!!!!!!!!!!! a MBC funguje na vsetkych motoroch, tak nevidim dovod, preco by tu nefungoval...

zapeceny a zodraty kruzok.... zapeceny skor vyzera na to, ze reaguje na styl jazdy... zodratemu je jedno co robis-nefunguje!!!!!!

tlaky-plati to, co som povedal-ked ide olej cez kruzky-tesnia!!! tesnost sa kedysi merala tak, ze ak sa namerali nizke tlaky, strekol sa olej cez sviecku a ak to boli kruzky, tak tlaky stupli.. ak ventil, ostali rovnake...

zapchate kanaly-motor, ktory ich ma zapchate nie je motor, ale ...... nieco, co uz nemalo fungovat!!!!!!!

modry a biely dym su dve rozne veci!

Napsal: 26.09.2006, 21:18
od Kentoya
1 aby ses nedivil

2 přesně naopak

3 jen do určité míry

4 ale funguje

dým od vody není dým i když se tváří bíle

Napsal: 26.09.2006, 21:25
od raddy
olejovy dym je biely, biely s velkym B a k tomu husty-v pripade ak olej hory vo vyfuku pri nizsej teplote a vo vacsom mnozstve. Namodraly olejovy dym je ked olej hory vo valci a mensie mnozstvo. O zadymovani ulic tu par clenov vie svoje...
Odvetranie motora nie je cez odtokove otvory, pretoze nimi prave odteka olej z hlavy. Odvetranie motora je cez hadicu, ktora spaja olejovu vanu so sacou vackou.
Pozri sa na veci logicky. Gabikin zlozito skombinovany motor zerie olej a dymi. Turbo ma byt po repase a viem ze tam kde ho robili, to robia dobre. Takze ostava motor. Ak je od karbonu upchata hadica odvetrania motora, tak vo vani vznika pretlak a olej tecie z turba a cez odvetranie vaciek (pretoze horsie steka z hlavy). Daj dole hadicu zo sania a typujem ze tam bude kopa oleja....
Kedze kompresia je dobra, kruzky asi zapecene nebudu a problem bude zrejme mimo valcov.
OStavaju este gufera ventilov, co by mohla kludne byt pricina, nezabudajme na povod motora....

a ze olej sa do hlavy moze dostat len za pomoci olejovej pumpy? :lol: staci netesnost kruzkov a olej ide cez odvetranie vane do hlavy jedna radost :roll:

Napsal: 26.09.2006, 21:42
od adner
ad miki:
1)ne vždycky všechno je tak jak vypadá
2)k pochopení některých dějů probíhajících v tomto motoru potřebuješ trochu fantazie



Marjari,spotřeba oleje kterou jsi uvedla,je příliš vysoká na to aby bylo na vině pouze opotřebení pístní skupiny.Jednoduchá zkouška:na vývod odvětrání klikovky(na vaně) připoj hadici o vnitřním průměru alespoň 25mm ne zbytečně dlouhou a její konec zastrč třeba do PET lahve,do které vyřízneš díru aby mohla dobře odvětrávat.Projedeš se cca 10km aby mohl zbylý olej ve výfuku shořet,potom už by mělo být vše ok.Pokud ano,eliminovala jsi přetlak ve vaně.V tomto druhu problému je turbo vždy nevinně.S dokončovacími pracemi si jistě budeš vědět raddy.Good luck a hlaš výsledky. :thumbleft: