Stránka 2 z 3

Napsal: 15.11.2006, 14:41
od Gerox
jinak tady je sada is hlavni remenici...

http://www.naprec.co.jp/e/product/n_sr20/0605_19.html

ja budu ty samy pomery...

Napsal: 15.11.2006, 14:48
od Mirek
Gerox píše:vibrace vytvari setrvak a hlavne spojka...zejmena radoby "zavodni" jednokotoucove lamely...u nich se mluvi o jevu s nazvem "crank walk"...co vim tak by to melo znamenat vymlaceni (nejspis do stran) lagru na klice na valcich blizko spojky...proto se doporucuje tam davat vicelamelove spojky aby se to co nejvice utlumilo...

...de facto kazdej shift lock je silenej zahul na kliku...spatny prerazeni taktez...
A co ziskas tim ze das tu antivibracni vlozku do hlavni remenice? Kdyz i do ni pujdou ty vibrace tak to nevadi ne? Maximalne se snizi zivotnost remenu? Nebo jakej vliv to ma na kliku? Se omlouvam, ale furt nejak nechachapu ten zapornej vliv na kliku kdyz tam dam remenici z jednoho kusu bez antivibracni vlozky.

A k te spojce, od toho je lamela odpruzena, aby tlumila ty razy? Nebo ne? Vim ze to sem nepatri ale rad se necham poucit, je to zajimave tema..dikec

Btw: co ziskas tim ze ti vodni pumpa bude tocit min nez serie? Neni to spis na skodu? sice vydrzi dyl loziska, ale zmensi se jeji prutok?

Napsal: 15.11.2006, 14:51
od Gerox
no zase taky o tom vim jen tolik co jsem nacetl na netu...ale rekl bych ze ty remeny by mohly pri urcitem stupni vibraci prasknout...ale pravdou je ze by zase takovou skodu nadelat nemusely... :roll:

...proste ja to tam necham a prizpusobim ty ostatni a dal neresim...asi ti k tomu vic nereknu...bohuzel.

Napsal: 15.11.2006, 14:56
od Kentoya
údajně nejde o řemeny, ale protože vibrace jdou ze setrváku na kliku, tak ta řemenice (guma na ní) má za úkol ty vibrace pohltit, ale jelikož se to na starých motorech nedělalo a jezdí do dnes, tak jsem se na ten žrout vibrací vyprd a dal duralovou řemenici

Napsal: 15.11.2006, 14:58
od Mirek
Kentoya píše:údajně nejde o řemeny, ale protože vibrace jdou ze setrváku na kliku, tak ta řemenice (guma na ní) má za úkol ty vibrace pohltit, ale jelikož se to na starých motorech nedělalo a jezdí do dnes, tak jsem se na ten žrout vibrací vyprd a dal duralovou řemenici
jako ze ta antivibracni vlozka v remenici pohlcuje vibrace z kliky? Souhlas...ale tim prece nezrusi vibrace na klice, jen je nepousti dal?

Napsal: 15.11.2006, 15:21
od Kentoya
jak jsem nabyl tak píšu

Napsal: 15.11.2006, 16:55
od marat
http://www.atiperformanceproducts.com/p ... _dinan.htm :wink: nebuďte líní studovat,vyplatí se to

Napsal: 15.11.2006, 16:59
od Mirek
nejde o lenost ale o anglictinu :) Takze kdyby byl nekdo tak hodnej a napsal sem v kostce o co kraci, byl bych mu nesmirne vdecny :-)

Napsal: 15.11.2006, 17:38
od adner
kostka začátek:
řemenice s gumou slouží jako tlumič torzních kmitů klikovky.Snižuje opotřebení čepů a ložisek a částečně tlumí hluk.Energie kmitání je utlumena vnitřním třením při deformaci gumového spoje.Toto je důležité hlavně u hliníkových bloků.Ještě se používají dvouhmotové setrváky(podobný princip),aby se zamezilo přenosu vibrací do převodovky(problém hlavně jednolamelových spojek),a ta tím pádem nemohla hlučet.
(rezonance hmotnostních momentů setrvačnosti mezi motorem a převodovkou se posune mimo oblast provozních otáček)
kostka konec.

Napsal: 15.11.2006, 18:04
od marat
Já jsem taky mluvil o studiu angličtiny :D
Velmi zjednodušeně jde o to,že klika i když je z kovu je schopna zátěží měnit svůj tvar a nadto při shodě vibrační frekvence některého z rotujících komponent se svou vlastní přirozenou frekvencí rezonovat-výrazně zvýšit svou vibrační amplitudu a ev. se i rozpadnout únavovým lomem. Harmonic balancer funguje jednak jako tlumič těchto výkmitů a jednak pozměňujě přirozenou frekvenci kliky mimo frekvenční rozsah dosažitelný otáčkami motoru. Bez něj,hlavně v závislosti na vyváženosti rotujících komponent dochází k urychlenému opotřebení uložní kliky a ev. i k požkození rotujích částí. U motoru,jako je ca18det,kterej je na kliku už tak chabrus,bych to vůbec nedoporučoval. Např. honda je v tomto směru o poznání dále,ale i tak je to otázka životnosti.

Napsal: 15.11.2006, 18:15
od Mirek
Dobre diky. Zkusim vymyslet jestli by to i s tou tlumici vlozkou neslo vyrobit doma. Predne musim sehnat nejaky nakres jak to je udelane a pak zjistit co pouzivaji k tlumeni vibraci...pri nejhorsim koupim hotovou....

Napsal: 15.11.2006, 21:39
od buky300zx
Serem na cele vybracie!!!Blok mam liatinovy a s autom sa nebude behat kazdy den!Nehovorym ze to neni pravda,ale stale my to nejako nejde do tej mojej sprostej hlavy,ze jak nejaka posrata guma ktora je na remenici tlmi vybracie!!Keby je ta guma medzi hriadelou a remenicou OK,ale toto!
Podotykam ze je to len moj NAZOR!!!!!

Napsal: 15.11.2006, 21:48
od Kentoya
názor je to špatný, ale můj názor je že každý kilo dolů z rotujících částí je good a proto taky na to prdím

Napsal: 15.11.2006, 21:52
od buky300zx
Kentoya píše:názor je to špatný, ale můj názor je že každý kilo dolů z rotujících částí je good a proto taky na to prdím
Moja rec! 8)

Napsal: 16.11.2006, 08:15
od swed
Mirek píše:nebyl by takovy vykres i na remenici pro SR20DET? nebo je stejna?
můžu leda poskytnou tento výkres pro úpravu na SR20DET. Dělal jsem to v Inventoru.