Stránka 161 z 600
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 00:02
od DragonART
No konečně sem se tam dostal, a hlasoval sem pro honzu aj kentoyu...
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 10:28
od Fire
pěkně to poskočilo
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 11:48
od Kentoya
kua čumím jak bukvice, pochlapili jste se kluci
já dal třetího toho sviště
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 12:13
od Lefa
ja dal ty nase dva kluky a tu audi A4, je to sice koncern ale to auto se mi libi jako takovy, a stejne ma malo hlasu takze nemuze ohrozit...
zatim je to dobry, kluci vedou
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 12:14
od Petr.S14
ale to polo je takový nebezpečný
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 12:19
od Kentoya
to polo je třetí jen díky tomu, že co zlatý šroub na motru, to jeden kůn, jak napíše, že co šroub to dva koně, tak bude první s přehledem
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 14:44
od OndraS13
Kentoya vede , polo zas trochu ztrácí ! A já tam jsem za malýho ukřivděnýho chlapečka
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 16:11
od 935Baby
Tak jsem se taky zaregistroval na tuning foru
taky je mi na blití z těch votuzidel typu Golf... Komentař k tomu jak jsem hlasoval myslim neni třeba
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 16:19
od Petr.S14
Kopriw vyhrává
jéje, kdy to končí to hlasování ?
už je na čase
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 16:20
od Kopriw
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 16:30
od OndraS13
1.2.09 :/
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 17:00
od Petr.S14
ajé
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 17:01
od Lenulka
co si myslite hosi o tomto? myslite ze je BOV zbytecna investice u motoru ktere tlaci do 1baru a maji pod 250HP?
Takže tedy polopatě, turbo nedodává stlačený vzduch spojitě, ale v impulzech. Právě tyto impulzy jsou důležité, když děláme upgrade/zvedáme tlak. Problém je v tom, když použijeme na upgrade příliš velké/výkonné turbo na daný motor (je to hlavně otázka A/R kompresoru) nebo příliš zvedneme tlak turba, dostaneme se za tzv. rázový limit (surge limit) a impulzy generované turbem se nestačí pohltit spotřebou motoru a vracejí se zpátky do turba a velmi namáhají turbínu. Každé turbo má tzv. flow mapu, kde se udává závislost průtoku vzduchu od tlaku a otáček turba (někdy je udávána i hranice surge limit).
Je nevyhnutelné poznat správnou mapu pro konkrétní motor a pohybovat se tak v daných rozmezích.
Vybočení z hranic daných v mapě znamená, že turbo nepracuje efektivně a namísto stlačování vzduchu ho neúměrně zahřívá a tím snižuje hustotu vzduchu, což má za následek detonace a snížení výkonu. Na mapě lze snadno zjistit, při jakém tlaku má turbo největší průtok vzduchu.
Tolik k použití BOV.
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 17:03
od driftak
Lenulka píše:co si myslite hosi o tomto? myslite ze je BOV zbytecna investice u motoru ktere tlaci do 1baru a maji pod 250HP?
Takže tedy polopatě, turbo nedodává stlačený vzduch spojitě, ale v impulzech. Právě tyto impulzy jsou důležité, když děláme upgrade/zvedáme tlak. Problém je v tom, když použijeme na upgrade příliš velké/výkonné turbo na daný motor (je to hlavně otázka A/R kompresoru) nebo příliš zvedneme tlak turba, dostaneme se za tzv. rázový limit (surge limit) a impulzy generované turbem se nestačí pohltit spotřebou motoru a vracejí se zpátky do turba a velmi namáhají turbínu. Každé turbo má tzv. flow mapu, kde se udává závislost průtoku vzduchu od tlaku a otáček turba (někdy je udávána i hranice surge limit).
Je nevyhnutelné poznat správnou mapu pro konkrétní motor a pohybovat se tak v daných rozmezích.
Vybočení z hranic daných v mapě znamená, že turbo nepracuje efektivně a namísto stlačování vzduchu ho neúměrně zahřívá a tím snižuje hustotu vzduchu, což má za následek detonace a snížení výkonu. Na mapě lze snadno zjistit, při jakém tlaku má turbo největší průtok vzduchu.
Tolik k použití BOV.
A co to robi v OT??
to mas napisane aj v tech faq.
Re: OT
Napsal: 02.01.2009, 17:07
od Lenulka
nechtela jsem s tim zasirat nektere tema, tak to davam do OT, zajima me ale co je pravdy na tom ze Blow Off Ventil muze snizit vykon pripadne snizit efektivitu turba...a nesmej se jak debil