Stránka 3 z 7
Napsal: 27.06.2007, 23:10
od Peca
Roménius píše:Peca píše:Objednávám tento olej 5l za 623Kč s DPH, má ještě někdo zájem (hlavně Brno a okolí)?
Mám zájem
, beru na sto pro,kdy může být???
Ještě máš zájem po té stilomanově nabídce? Jestli jo tak dej vědět, zítra bych pro něj zajel...
Napsal: 28.06.2007, 09:07
od Kytt
Ted to budu taky dávat do kupy a mám připravený Vallvoline 10-60 mužu to nechat zabjehnout stím to olejem
Napsal: 28.06.2007, 15:43
od doublejay
Brno a okoli? Co takhle Jihlava?
Napsal: 28.06.2007, 15:45
od Peca
doublejay píše:Brno a okoli? Co takhle Jihlava?
Klidně ti ho pošlu když si zaplatíš poštovné
Mimochodem cena je nakonec 560kč/5l + kdo co přihodí na benzín na cestu pro olej a na poštu
)
Napsal: 28.06.2007, 16:08
od doublejay
tak zavazne petilitrovku, adresu po sz.
Napsal: 29.06.2007, 09:30
od GooGoo
Jsem se doslech ze ten sulfit zapricinuje stvrdnuti gufer v motoru.... Nevíte co na tom muže být pravdy??
Napsal: 29.06.2007, 09:41
od raddy
wori píše:Ani ho nenechas pred tym volne vrcat? Fuu to sa mi zda trochu surove, no ja som skor taky bojazlivy ked robime go motora tak to nechavame aspon styri hodiny na dva krat vrcat a az potom sa s tym jazdi. No tento motor mozno porebuje neco ine dam na tvoju radu a skusim to tak :-) dufam sa mi to nezatiahne vlastne je vlastne
ak toto urobis po vybruse valcov, mozes ho robit znova. Plati jedna dolezita zasada: po vybruse valcov sa motor NESMIE nechat na volnobehu a to ani na chvilu. Hned ist na jazdu, prvych 50km je najdolezitejsich z hladiska zabehu stien valcov. To je to co treba zabehnut. Loziska a pod. zabiehanie nepotrebuju, pretoze nie su v kontakte kov na kov, je medzi nimi vrstva oleja.
Napsal: 29.06.2007, 10:02
od Kytt
raddy píše:wori píše:Ani ho nenechas pred tym volne vrcat? Fuu to sa mi zda trochu surove, no ja som skor taky bojazlivy ked robime go motora tak to nechavame aspon styri hodiny na dva krat vrcat a az potom sa s tym jazdi. No tento motor mozno porebuje neco ine dam na tvoju radu a skusim to tak :-) dufam sa mi to nezatiahne vlastne je vlastne
ak toto urobis po vybruse valcov, mozes ho robit znova. Plati jedna dolezita zasada: po vybruse valcov sa motor NESMIE nechat na volnobehu a to ani na chvilu. Hned ist na jazdu, prvych 50km je najdolezitejsich z hladiska zabehu stien valcov. To je to co treba zabehnut. Loziska a pod. zabiehanie nepotrebuju, pretoze nie su v kontakte kov na kov, je medzi nimi vrstva oleja.
Já mám převložkovanej jeden válec takže taky to nemám nenechávat na volnoběh ani pět minut?
Napsal: 29.06.2007, 10:20
od raddy
Kytt píše:raddy píše:wori píše:Ani ho nenechas pred tym volne vrcat? Fuu to sa mi zda trochu surove, no ja som skor taky bojazlivy ked robime go motora tak to nechavame aspon styri hodiny na dva krat vrcat a az potom sa s tym jazdi. No tento motor mozno porebuje neco ine dam na tvoju radu a skusim to tak :-) dufam sa mi to nezatiahne vlastne je vlastne
ak toto urobis po vybruse valcov, mozes ho robit znova. Plati jedna dolezita zasada: po vybruse valcov sa motor NESMIE nechat na volnobehu a to ani na chvilu. Hned ist na jazdu, prvych 50km je najdolezitejsich z hladiska zabehu stien valcov. To je to co treba zabehnut. Loziska a pod. zabiehanie nepotrebuju, pretoze nie su v kontakte kov na kov, je medzi nimi vrstva oleja.
Já mám převložkovanej jeden válec takže taky to nemám nenechávat na volnoběh ani pět minut?
Ak nechces, aby dany prevlozkovany valec stratil kompresiu, tak nie. Sadni do auta, prejdi sviznou jazdou s castym radenim a castym pustenim plynu v otackach cca 50km a valec je zabehnuty a mozes ho nechat na volnobehu aj cely den.
A teraz trochu teorie preco je to tak:
novy valec alebo valec po vybruse ma inu strukturu povrchu steny ako valec zabehnuty. Na novom valci je struktura ktora vznikla po vybruse alebo honovani a ta vyzera po velkom zvacseni ako spojite drazky (v priecnom reze ako spice) nad urovnou steny valca. Pri spravnom zabehnuti pod zatazou a otackami su kruzky tlakom v spalovacom priestore velkou silou pritlacane k stene valca a uvedene spice na stene valca sa trenim a teplotou zarovnaju (spice sa obrusia) a kruzok dosadne na stenu valca a tesni. Toto sa udeje pri cca prvych 50km. Obruseny material sa olejom dopravy do vane a filtra (preto treba casto nechat pusteny pyn pod otackami, podtlak vo valci nasaje olej ktory ho ocisti od zbytkov kovu).
Ak vsak nechas motor bezat na volnobehu, na kruzky posobi neporovnatelne mensi tlak a takisto kruzok tlaci na stenu valca neporovnatelne menej. To sposobi, ze spica drazok na stene valca sa neobrusia ale obrazne povedane su zatlacene do medzier medzi drazkami. To sposobi efekt glazury na stene valca, ktora je velmi tvrda a hladka a hlavne sa uz mechanickym obrusenim kuzkom neda odstranit a neumozni dobru tesnost kruzka voci stene valca. Jedine riesenie je nove honovanie alebo vybrus a dosledok je znizena kompresia, spotreba oleja, pretlakovanie motora.
Takze este raz, po vybruse ci honovani, NIKDY, NIKDY nenechavajte motor bezat po prvom starte na volnobehu. Ked je potrebne otestovat tesnost atd, tak nikdy nie na volnobeznych otackach, ale na vyssich, dajme tomu 3000ot, ale len na nevyhnutny cas.
P.S. presne z rovnakeho dovodu sa na zabiehanie valcov nesmie pouzit synteticky olej, ktory velmi znizuje trenie a neumozni obrusenie stien valca. Synteticky olej je mozne pouzit az po zabehu motora.
Napsal: 29.06.2007, 10:58
od Kytt
Jaký olej na záběh nejlépe já mám připravený Valvolline 10-60
Napsal: 29.06.2007, 11:00
od raddy
Kedze pri zabehu musis olej vymenit po cca 500km, bol by to asi hodne drahy olej. Na tychto prvych 500km pouzi najlacnejsi polosynteticky alebo kludne mineralny olej aky najdes.
Napsal: 29.06.2007, 11:01
od Kytt
Takže můžu klidně mogul
Napsal: 29.06.2007, 11:02
od raddy
ak je lacny, kludne. len dodrz viskozitu 10W-40.
Napsal: 29.06.2007, 11:06
od Kytt
Ok dám mogul 10-40w ujedu 500km(to by musel ukazovat tach.
)a pak vyměnit
Napsal: 29.06.2007, 11:16
od raddy
hlavne nechod ustalenou rychlostou, casto men otacky a neboj sa tomu trochu pristupit, samozrejme s mierou, ale tlak cca 0.5bar a 4-5tis otacok obcas su len k dobru.