Stránka 3 z 4
Napsal: 04.02.2008, 12:57
od raddy
branbito, kludne pouzi bezny polosynteticky olej 10W40, po 500km ho vymen aj s filtrom a to je vsetko. Po tejto prvej vymene pouzi ten olej aky mas predpisany pre tvoje auto a dodrz bezny interval vymeny, aky sa odporuca.
velmi dolezite je motor spravne zabehnut, ak to pobabres, tak budes robit honovanie tak ci tak znova....takze:
nenehavat motor bezat na volnobehu, po prvom starte drzat otacky tak na 2000, skontrolovat pripadne uniky oleja vody atd. a hned ist na cestu, pekne tomu sliapni, napr. na 4. prev stupni vytoc motor do 4-5000ot pri tlaku turba max. 0.5bar (treba nastavit alebo kontrolovat plynom podla budiku tlaku turba) a plnom plyne, potom pusti plyn a nechaj auto spomalit pri zaradenej rychlosti, toto opakuj 3-4x, davaj velky pozor na teplotu vody, potom nechaj motor kludnou jazdou vychladnut, zastav nad jamou, vsetko skontroluj. Potom sa povoz nejakych 200km po okreskach sviznou jazdou, motor vytacaj do 4000ot, tlak turba 0.5bar, men otacky, casto preraduj a pustaj plyn pri zaradenej ryhlosti, proste sa svizne voz, hlavne ziadna dialnica.
Po 500km je motor komplet zabehnuty, vymen olej a filter, nastav potrebny tlak turba, zmeraj kompresiu a mozes sa vozit ako chces.
Napsal: 04.02.2008, 13:18
od branbito
Ja mam total seriovku ziadne budiky nic. Akurat tam idem davat uplne novu GT2560R ako mam napisane v popise takze neni velmi ako kontrolovat tlak turba. No bude to zaujimave. Predtym som pouzival Castrol TXT na odporucanie automechanika.
Dik za odpoved
Napsal: 04.02.2008, 13:28
od raddy
ak tam ides davat ine turbo, tlakomer turba je nevyhnutny. v tomto pripade bude tlak nastaveny actuatorom turba, musis si overit na aky tlak je nastaveny....a to spravis prave pomocou tlakomeru turba.
Napsal: 04.02.2008, 14:37
od branbito
Este jedna otazka. Ako zistim kvalitu zabehu po ukoncenom zabehu?
Napsal: 04.02.2008, 15:01
od Marena
Tato debata je myslena jako honovani po vybrusu nebo jen prehonovani jeteho bloku?
Co mi bylo receno v jedne nastrojarne kde delaji vybrusy atd. Honovani je vlastne i zarovnani kruhovitosti(nebo jak to nazvat). A tudiz vsechny ty brousky do vrtacky se mi zdaji jako nesmysl, sice rozrypou povrch valce, ale kruhovitost nevylepsi ci ji spise jeste zhorsi.
branbito: no asi tak, ze budes mit spravne a konstantni tlaky ve valcich.
Napsal: 04.02.2008, 19:25
od Idaho
Marena píše:Tato debata je myslena jako honovani po vybrusu nebo jen prehonovani jeteho bloku?
Co mi bylo receno v jedne nastrojarne kde delaji vybrusy atd. Honovani je vlastne i zarovnani kruhovitosti(nebo jak to nazvat). A tudiz vsechny ty brousky do vrtacky se mi zdaji jako nesmysl, sice rozrypou povrch valce, ale kruhovitost nevylepsi ci ji spise jeste zhorsi.
branbito: no asi tak, ze budes mit spravne a konstantni tlaky ve valcich.
proto nepoužívám ty "kamenné " nástroje jako brousky atd.. taky sem vuči tomu skepticekj, hlavně při použití mého "předpotopního" vybavení
Napsal: 04.02.2008, 20:47
od branbito
Teraz ako si citam prispevok od Marenu tak neviem ci som spravne pochopil. Ja som myslel ze honning je anglicky vyraz pre vybrus bloku a mysli sa zabeh po vybruse bloku. Asi by sa tu fakt zisiel ten zoznam vyrazov.
Napsal: 04.02.2008, 21:04
od raddy
no ja tomu rozumiem tak, ze najprv je samotny vybrus a honovanie je finalna uprava povrchu valca. je to uprava na urcitu uroven nerovnosti a zaroven specifickym sposobom pre udrzanie oleja v ryhach pocas zabehu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hone
A hone is a machine tool used in the manufacture of precision bores to improve the geometry, surface finish and dimensional control of the finished part. This process is called honing.
plateau honing chapem ako dalsi stupen finalnej upravy, kde sa ryhy po honovani zarovnaju na konecnu specificku uroven, ako by to urobil aj kruzok po zabehu. povtch valca je v podstate rovnaky ako po srpavnom zabehu, ak sa pouziju adekvatne pripravene kruzky, motor vlastne nie ju nutne zabiehat.
pri honovani je nutne dodrzat kruh, su na to metody....ale teda tu moje skromne strojarske znalosti koncia, velmi rad si precitam nieco k tejto teme
Napsal: 04.02.2008, 22:56
od Al3x
Napsal: 05.02.2008, 08:39
od Vladislav Bureš
někde k finálním úpravám najdu video ze střední tam to myslím bude už naprosto jasné každému. Honování se provádí pro opravy soudkovotosti takže válcovitost a kruhovitost přičemž ve velice nutné správné nastavení přejezdů honovací hlavy atd ty fotky z učebnice mluví za vše ale jestli se dostanu na střední tak si tam do video půjčím jianak ty katráče s brusnýma kuličkama se používají po úpravách jako honování pro zkvalitnění povrchu nikoli zpřesnění i když do určité míry ano takovím to kartáčem by jste nedělali výbrus ale pouze jeho dokončení už tu jsou obrázky struktury povrchu a to je podstata
Napsal: 05.02.2008, 08:42
od Idaho
Vladislav Bureš píše:někde k finálním úpravám najdu video ze střední tam to myslím bude už naprosto jasné každému. Honování se provádí pro opravy soudkovotosti takže válcovitost a kruhovitost přičemž ve velice nutné správné nastavení přejezdů honovací hlavy atd ty fotky z učebnice mluví za vše ale jestli se dostanu na střední tak si tam do video půjčím jianak ty katráče s brusnýma kuličkama se používají po úpravách jako honování pro zkvalitnění povrchu nikoli zpřesnění i když do určité míry ano takovím to kartáčem by jste nedělali výbrus ale pouze jeho dokončení už tu jsou obrázky struktury povrchu a to je podstata
pokud si pozorně přečteš o čem tato debata poslední dve stránky je , tak ti dojde že s enebavíme o výbrusu ale o upravách povchru PO výbrusu, proto si mylsím že tahle poznámka je bud spatne napsaná nebo jsi nečetl celé téma
Napsal: 05.02.2008, 08:55
od Vladislav Bureš
tím je jen myšleno že že to je pouze dokončovací po úpravách jako honování nebo se to používá proleštění třeba svodů. Vím o čem je téma jen jsem to tak chtěl napsak kompexně studoval jsem tyto mětody obrábění jsem strojař vím o čem to je co a jak se používá kdy a za jakých podmínek. Pokud ti to tolika vadí tak to smažu v tom není problém jen mě udivilo že na to reaguješ. Jsem zvyklí když o něčem mluvím tak do toho přidat alešpoň nejbliší návaznosti. Jinak abych si rejpl tak i tato úprava je součástí výbrusu PO výbrusu je složení když vynechám kontrolu a zajíždění
Napsal: 05.02.2008, 09:03
od Idaho
Vladislav Bureš píše:tím je jen myšleno že že to je pouze dokončovací po úpravách jako honování nebo se to používá proleštění třeba svodů. Vím o čem je téma jen jsem to tak chtěl napsak kompexně studoval jsem tyto mětody obrábění jsem strojař vím o čem to je co a jak se používá kdy a za jakých podmínek. Pokud ti to tolika vadí tak to smažu v tom není problém jen mě udivilo že na to reaguješ. Jsem zvyklí když o něčem mluvím tak do toho přidat alešpoň nejbliší návaznosti. Jinak abych si rejpl tak i tato úprava je součástí výbrusu PO výbrusu je složení když vynechám kontrolu a zajíždění
promin ale pokud to bereš takhle komplexně tak jako upravu po výbrusu mohu brát i omotání kolem stromu po ujetí 2,5 tis km po GO
Věř mi , jsem také strojař
a uvažuju v návaznostech a krocích, nejprve se udelá výbrus s honováním a teprve potom se delá plateau honing.. protože pokud usím měnit nástroj, případne upnutí obrobku beru to jako další krok v obrábění takže si mylsím že to sluvko PO bylo namístě, nebo mi to chceš vyvrátit a tvrdit že výbrus a honování a plateau honing s eudelá najednou v jendom kroku
Jinak pokud je tedy tato uprava součástí výbrusu jako komplexní sestavy ukonů tak mi ukaž alespon dve brusírny v CR které to běžne delají
já zatím nenarazil na jedinou ..
Jinak kontrolu před složením nevynechávej, ta je duležitá ale to zajíždení bych asi taky vynechal, jelikož je jaksi nemožné bez složení
- rejpale
Napsal: 05.02.2008, 09:20
od Vladislav Bureš
tím po jsem myslel jak jsi psal po výbrusu protože ta úprava je součástí výbrusu i když v dalším kroce ale pořád je to výbrus u když jen jeho dokončení tím po jsem alespoň z toho co jsi psal bral že ta úprava není součástí výbrusu kdyby jsi napsal třeba "po honování" tak ani nepípnu chápeš jak jsem to myslel? Kontrola se samozřejmě nevynechá to je jasné šlo mi ve vyjádření pouze o ten vlastní výbrus. Myslím že by se mohla najít brusírna která by mohla vybavením obsáhnout upravu celku tak jak by bylo potřeba né že bych teď o nějaké věděl ale mělo by to logiku že by byli schopni zajistit kompexnost výbrusu.
Jinak kontrolu před složením nevynechávej, ta je duležitá ale to zajíždení bych asi taky vynechal, jelikož je jaksi nemožné bez složení - rejpale
kdybych to měl všechno napsat krok po kroku tak to píšu tejden - rejpale
Napsal: 05.02.2008, 09:27
od Idaho
OK
..ad brusírna.. věř mi že jsem se ptal dlouho a hledal jsem .. Bohužel nikde. Jedinej kdo mi to byl schopen zařídit tak v laboratořích škodovky kde za šestiválcovej blok si řekli přes 50tis
Ve většine brusíren ani nevěděli co znamená termín plateau honing - tady ale vidím problém v tom že vetšinou jsou to "staří praktikové" kteří anglicky neumějí a zřejme jsem se netrefil do správného českého ekvivalentu, každopádne když sem jim ukazoval obrázky a vysvětloval o co jde tak na mne koukali jak vrána do lahve a že to nikdy nedělali a nemaj na to vybavení
.. aže to vlastne vubec nepotřebuju