Stránka 3 z 13
Napsal: 26.09.2006, 21:43
od miki
olejovi dym je modry, to ucia koncom septembra v prvom rocniku na kazdom SOU a aj ti to nazorne predvedu!!!
z hlavy neodteka olej prudom, takze mas miesto aj pre odvetranie.. to by ti nestihal stiect,ked ho tam lejes...
cez simeringy ventilov ti neprejde tolko oleja, su motory, co simeringy nemaju...!
ja sa na to pozeram logicky, skus mi vysvetlit, ak sa mylim podla teba, ako sa olej moze dostat do hlavy pretlakom v klukovej skrini....? v chladiacej sustave mas tiez pretlak a tlaci ti vodu von, ak to normalne funguje...? je to presne to iste!!!! ak by boli zapchate otvory na stekanie oleja, tak ho tam ani nenalejes!!! dalsia vec, olej stekajuci z hlavy bie je pod tlakom, takze pretlak v klukovej skrini, ktory by tam podla teba bol, musi "pustat bublinky" do oleja, ktory prave steka tymi otvori, kedze dokaze pretiect!!!!!!!!!!
z odtokom turba problem nebude, videl som rozobrate to turbo, ktore bolo v tom motore a aj turbo, co tam slo po repase...
sanie je uplne suche a odvetranie zapchate nie je!!!!
povazoval som ta za pomerne znaleho problematiky, ale poslednu dobu co citam aj na inych forach............. neviem, asi by som si nenechal poradit....
Napsal: 26.09.2006, 21:47
od miki
jo, zabudol som na olejovu mierku... ako je mozne, ze pod tlakom drzi na svojom mieste?
Napsal: 26.09.2006, 21:50
od miki
mozem ti poskytnut fotky turba, aby si mal predstavu, ako funguje jeho mazanie a ostatne veci... odtok turba je blbost
Napsal: 26.09.2006, 21:55
od Goodziller
miki píše:mozem ti poskytnut fotky turba, aby si mal predstavu, ako funguje jeho mazanie a ostatne veci... odtok turba je blbost
Ale ja mam lehky pocit, ze ve vane je podtlak a ne pretlak.
Napsal: 26.09.2006, 21:56
od Kentoya
ad miki dřív než budeme pokračovat představ se nám prosím co děláš a kolik ti je let a kolik let se hrabeš v autech, nerad se hádám s někým o kom nic nevím (za tímto nic nehledej, jen to prosím napiš)
dým z oleje není modrý ale bílý s namodralým nádechem, učili tě špatně
s těma guferama jsem psal to samé takže souhlas
ten přetlak v bloku, může být vyvolát díky spalování a ten tlak se dostane do motoru přes kroužky, olej vytlačí čerpadlo do hlavy a díky vysokému tlaku ve vaně (prostě v bloku) není schopen ten olej rychle stéct dolů a pokud máš horší (přicpané) odvětrání bloku tak většinou vystřelí měrka a pokud ne olej se někudy z té hlavy musí dostat,
chladící soustava neprotéká prostorem kde je 10litrů vzduchu, jako ve vaně a bloku, moc dobře to nejde srovnat i když je to podobné
a protože jsou tam bublinky tak to potom hůře maže a jde srát klika
sanie je uplne suche a odvetranie zapchate nie je!!!!
BINGO je to turbo, nebo kroužky
Napsal: 26.09.2006, 22:00
od adner
to Franc:
to Raddy:ten dým jsi popsal velmi přesně
:jen pro tvoji informaci-přes vodítka se do procesu mnoho oleje nedostane,ta těsní sama o sobě
Napsal: 26.09.2006, 22:04
od adner
kurva kluci to je bitva.A já myslel,že se dneska budu nudit.
pište,pište!!!!
Napsal: 26.09.2006, 22:09
od Kentoya
jen tak matně si vzpomínám, že jsem na motoru (sory byla to shade) viděl tak vydřené vodítka ventilů, že by s nima prolezla snad i kráva a pokud jsou gufera KO je možnost i zde, ale myslím si že to není ono
Napsal: 26.09.2006, 22:11
od miki
robim s autami, uz sa tym aj zivim a robim s tym cca 12 rokov... robil som uz aj nejaky ten motor...
pretlak v motore-pokial viem, tak vzduch vie lepsie prudit, ako kvapalina.. to znamena, ze ak sa dostane olej z hlavy dole,tak sa dostane aj vzduch do hlavy a podstatne rychlejsie.... chladenie-je to to iste-kvapalina a nad nou stlaceny vzduch!!! ne je o com, iny pomer vzduch/kvapalina-nema vplyv... ak ti nestiha stiect olej do vane-mas problem, zadres motor, tu sa to nestalo... navyse, riesil som asi 3 pretlaky v motore, kazdy pustal cez simeringy pohybujucich sa casti... tu ide olej len do valca.. pretlakom v motore sa tam nema ako dostat....!!! vzduch sam od seba nevie preniest olej do valca...
v motore mas dva druhy kruzkov-dva (vacsinou) tesniace a jeden (v tomto pripade trojdielny lamelovy) stieraci kruzok... tesniaci ma ulohu utesnit valec, stieraci zotret prebytocny olej... tlaky to ma, takze tesniace funguju spravne... olej to zere, simeringy tolko nepustia-stieraci nefunguje...
bublinky-v miestach, ktore by mali byt zapchate a robit pretlak v klukovej skrini.. ale to je nerealne, lebo ked tam nalejes olej, tak by nestiekol do vane
Napsal: 26.09.2006, 22:14
od adner
jedém další,další!
Napsal: 26.09.2006, 22:19
od Kentoya
fajn
jenže tu je odvětrání bloku jinde než přes mazací kanály, souhlas že vzduch nepřetlačí olej, ale nic to nemění na horším odtoku z hlavy díky přetlaku, ale vím že to není tento problém, protože by střílela měrka a pravděpodobně podle toho co najela, už by přidřela motor na klice
olej do vany právě steče protože odvětrání je jinde
o kroužcích toho vím dost
ale položme se na otázku,
1- přetlak tam není
2- sání je suché tudíž olej se musí dostat do výfuku
a)přes gufera
b)přes kroužky
c)přes výfukový housing
jiné možnosti zde nejsou, protože tvrdíš, že sání je suché
ale at máme jistotu, jestli se můžeš tak se mrkni do ECCS z obou stran, hlavně z té zadní je PCV ventil, jestli tam není olej, at je opravdu jistota, že je to a,b,nebo,c
Napsal: 26.09.2006, 22:20
od miki
este skusim inak... hydrostaticky tlak kvapaliny je zavisly na vyske... vzorec je P=H.q.g (q-hustota kvapaliny....) voda urobi na 10m pretlak 1 bar... olej je lahsi ako voda, a ked prezeniem velmi vela, tak je tam vyska 50 cm... hydrostaticky tlak kvapaliny (oleja) je skoro ziadny a zakon zachovania energie hovori, ze teleso s vyssim mnozstvom energie odovzdava energiu telesu s mensim mnozstvom, nie naopak... to znamena, ze ak by bol pretlak v klukovej skrini, a olej dokaze stiect dole, tak vzduch prekonava maximalne hydrostaticky tlakj oleja, ktory je takmer nic!!!!!!!!!!
Napsal: 26.09.2006, 22:23
od Kentoya
jo a chlazení není to jisté, tam je vzduch nad vodou a okruh je uzavřený, kdežto v bloku je to trochu jinak olej si mění místo se vzduchem, okruh je otevřený do sání, a ve vodním okruhu je standartně přetlak, v bloku mírný podtlak,
ale pokud si myslíš, že je to to samé, já už tuto otázku (olej a voda) nebudu rozebírat, nemám co dodat a budu ti to věřit
Napsal: 26.09.2006, 22:32
od miki
kentoya, chladenie je presne to iste!! v tomto pripade je maly rozdiel, ze expanzka je az za tlakovym ventilom, ale kopa europskych motorov ma pretlakovy ventil az na konci.. to znamena este je pred nim vzduch.. je to to iste, akurat su tlakove pomery ine... ale to nic nemen na veci!!!
odvetranie-mal by byt podtlak, kvoli tomu, ze aj vzduch, ktory viri v klukovke je problem a strata pre motor.. XY.Mackerle-motory zavodnych automobilu.... viem ti tu knizku sprostredkovat v elektronickej forme...
tu odvetranie funguje tak, ze v atmo rezime ide cez PCV na konci sacieho potrubia... akonahle je v sanie pretlak (rozumej akykolvek vyssi tlak v sani, ako je atmo) PCV zavre a si odvetrany za filter.. podtlak v klukovke minimalny, skoro ziadny, ale je....
Napsal: 26.09.2006, 22:35
od miki
ak by si odviedol odvetranie do vzduchu aj bez PET flias, ako tu niekto radil, tak mas zarucene v klukovke max tlak atmo.. PCV je vyradeny z cinnosti a ak ho nezapchas, tak bude max tahat falosny vzduch