Stránka 4 z 6
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 12:00
od Kentoya
ani jeden netušíte o co mi jde
tohle byla moje otázka
1) když ovšem tvrdíš že nistune rozumíš, tak jenom jediná otázka, je schopné rozhraní nistune smazat data v eprom a nahrát nová data? přesněji je schopné rozhraní nistune přehrát data v eprom ne nahrát nová, ale přehrát stará data novými ČEKÁM NA ODPOVĚĎ na tuto otázku
a raddy odpověděl že ano, ale jelikož se přestal hádat, nehádal jsem se dál, a ted napsal o použití nv ram
tak se zamyslete o co tu šlo, v podstatě raddy tvrdil že jsem bůhví co a jak tomu rozumí nejlíp, a že nistune dokáže přehrát eprom což není elektricky možné,
a v předposledním příspěvku jsem napsal že jsem rád že to doplnil, to je celé, nejde o hádku, jde jen o podstatu věci že eprom nejde elektricky přehrát, ani kdyby to tvrdili dva bláznové, třikrát jagy, čtyřikrát raddy a byl přesvědčenej i drfting,
prostě nelze smazat data v seriové eprom elektrickou cestou a přehrát je
jinak si debatujte o čem chcete, já jen slušně napsal co jsem měl na mysli a nechci se momentálně hádat
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 12:03
od raddy
akoze ty si iny nechapavec...no kazdopadne, skus si este raz precitat ten prispevok kde si sa prvy krat docital o eprom a dobre si znova precitaj co som tam o eprom pisal a hlavne si vsimni to, co so sa ti snazil na
priklade eprom vysvetlit. ja som sa ti snazil vysvetlit ako funguje nistune a preco je to seriova ecu a eprom som pouzil ako priklad na vysvetlenie tvojich zvlastnych otazok. nikde som nenapisal ze nistune maze eprom a pod...a dakujeme za vsvetlenie ako jue mozne mazat seriovu eprom, doteraz sme to nikdo ani netusili...
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 12:19
od Kentoya
promin zjistil jsem že neumím číst bud já nebo ty
dva po sobě jdoucí příspěvky
můj
nepochopil jsem co myslíš tím ano,
pokud tím myslíš přepsání EPROM v reálném čase tak to nechápu
zatím jsem neviděl zařízení, které by smazalo data v EPROM elektrickou cestou, vždy byla nutné smazat data zářením a poté nahrát, proto se ptám protože mě to zajímá jak to japonci mažou
tvůj
hovorim ano franto, ano, na vsetko ano
mě stačí přečíst tohle, ale jak jsem psal, pište si co chcete
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 12:24
od raddy
ano, franto, ano ano, zase pisem ano, mas pravdu vo vsetko co napises. ak si myslis ze pisem ano pretoze s tebou suhlasim, tak sa mylis. pisem ano, franto,ano aby si mal pocit ze ti verim a aby si nepokracoval v pisani prispevkov ktore nemaju nic spolocne s temou a zbytocne ju komplikuju.
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 12:45
od Kentoya
a já už jsem myslel že jsi dospěl a ono opět ne
kdykoliv ti ukážu že jsi napsal kokotinu tak napíšeš ještě větší
já se za svoje aspon umím omluvit, ale to u tebe prostě není možné, takže klídek
jsemrád že dotaz na přepis ecu komplikuje tému a že s ní nemá nic společného, no to je pičovina jak traktor v bazénu
díky za vysvětlení, fakt jsem si už začínal něco myslet o tvé inteligenci, ale bohužel
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 12:55
od jagy
Blazen: jasne, spatne jsem to pochopil
Kentoya: O co ti jde konkretne ohledne te Eprom?
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 14:57
od Petr.S14
DRFTing. píše:Petr.S14 píše:nehádejte se, počkejte, až to driftingovi shoří.. pak to řešte
..to tobě dřív upadne a shnije péro woe než mě shoří auto.Nesmíš zase tolik závidět že mám libovej řídící systém na závodáka
tobyl joke foe
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 21:07
od Kentoya
DRFTing. píše:...chip = eprom se vynda, místo nej se dá nistune destička se svoji pametí a do ni se musí opet prehrat pomocí softu a compu data z chipu, který tam byl aby tam byli nejaký základní mapy.Tzn. že puvodní chip se neda mazat nistune, ten se maže venku zářením, ale v nistune už je pamet elektronicky přemazatelná.
a proč myslíš že jsem se celou dobu hádal s raddym už předtím
že by to bylo proto že to nevím
pro tebe jsou to možná kydy, ale všimni si, dokud jsem se s raddym nezačal hádat, tak to tu bylo samé OT a jen jsme se začali hádat tak vzniklo plodné téma
já už viděl fungovat nistune loni v létě, jen pro představu, pro další představu, vím jak pracuje, dále vím jak si s ním pohrát, dále vím jaké jsou nedostatky, a taky vím proč přes nistune a seriovou jednotku nehnat výkon až tak nahoru, taky vím jak použít maptracking v nistune a taky vím jaká je vhodná směs pro dané otáčky a zátěž, jediné čeho se bojím pro případné ladění na silnici je předstih, přestože jsou mi známy i celkem ideální předstihy pro tlak atmosferický, tak pro tlak turba 0,5 bar, tak pro 1 bar, tak pro 2 bary, a pomocí těchto základních znalostí, jsi schopen naladit tak aby to slušně jelo jakékoliv dvoukilo s pomocí nistune, v podstatě na tom nic není, jako není nic složitého naladit na cestě jiné plně programovatelné jednotky, jen výsledky budou jiné
tak nevím o jaké kydy ti jde, když jsi viděl nistune poprvé včera
já jen chtěl aby raddy odpověděl na všechny moje jakoby přihlouplé otázky, aby jste si i vy ostatní hodně dověděli a mohli si rozmyslet komu stačí nistune a komu ne, přece tady nebudu psát svoje vědomosti, když přes ladění je tady raddy, a že se nechce rozepsat je jeho věc
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 21:46
od raddy
ano franto, zase len ano, len vysledky budu ine...
Re: NISTUNE
Napsal: 03.07.2009, 23:53
od Kentoya
raddy píše:ano franto, zase len ano, len vysledky budu ine...
o výsledcích se nehádám budou jiné od dvou jiných ladičů, budou jiné od dvou jiných jednotek, budou jiné při lazení na cestě a na brzdě to jsou fakta
čím více toho naladíš tím jsi teoreticky s praxí dále, pokud umíš naladit na brzdě a i v terénu, tak jsi ještě dále, v podstatě teprve ladění na brzdě ti ukáže kam až můžeš jít, na cestě musíš jít dále od maxima možností, proto píšu že jediné čeho se na cestě tak nějak bojím je předstih, protože předstih je nejpodstatnější položka ve výkonu a .............však se klidně rozepiš
a zbytek názorů znáš
Re: NISTUNE
Napsal: 04.07.2009, 08:03
od raddy
ale ako si sa zrazu rozpisal....a bojis sa predzapalu? no kdo sa boji, nesmie do lesa.
a napis nasledovne veci:
1, ake su nedostatky nistune?
2, preco nehnat vykon seriovej ecu s nistune, kolko je to az tak nahoru? seriova ecu je uz odskusana s 850cc vstrekmi, myslis este viac nahoru?
3, ako budu vysledky ine? co to znamena ine? akoze ked naladim AFR napr. na 12:1 a predzapal na 20st, tak co bude ine? myslis ze ina ecu si sama vymysly ine hodnoty? alebo ze s tymi istymi hodnotami AFR a predzapalu bude mat motor iny vykon s inou ecu? chces mi povedat ze iny pocitac spracuje tie iste data inak? nech sa paci, pouc nas...
Cele generacie spickovych motorov s vykonmy nad 1000k boli naladene na ceste a brzdu nikdy nevideli a ich vysledkom boli casy na 400m...na naladenie vysokovykonneho motora dokonca nie je potrebna ziadna ecu, ani wideband, ani dyno...staci sa len pozriet, ako sa ladili motory pred par rokmi a na co vtedajsi majstri pozerali...
este pred par dnami si netusil ze nistune je seriova ecu a dnes tu ides davat rady ohladom ladenia. na to, aby si radil, sam musis nieco vediet. ty sam si nenaladil v zivote nic, ani si sa o to nepokusil, nechapes ako funguje ecu a jej vypocty, nevies nic o zavislostiach jednotlivych hodnot v ecu, nemas ziadne prakticke skusenosti, ani tie najzakladnejsie...tak to najprv skus a potom pis ako sa bojis predzapalu alebo ako na ceste nedostanes z motora maximum alebo ako budu vysledky s inou ecu ine... nakoniec napises, ze sa nechcem rozpisat...fesak, myslim ze precitanie toho, co som na tomto fore popisal o ecu a jej ladeni ti zaberie pekny cas...len si ho najst
Re: NISTUNE
Napsal: 04.07.2009, 11:11
od raddy
Kentoya píše:proto píšu že jediné čeho se na cestě tak nějak bojím je předstih, protože předstih je nejpodstatnější položka ve výkonu ............
tento graf merania vykonu ukazuje rozdiel pri AFR 10:1 a 12:1 na tom istom motore a pri tom istom predzapale a tlaku turba.
len samotna zmena AFR priniesla 12Nm a 21k!
tu je kompletny link:
http://forum.nistune.com/viewtopic.php?t=780
co myslite, skuste odhadnut kolko by sa dalo ziskat pri zmesi 10:1 len samotnou zmenou predzapalu?
pre dosiahnutie maximalneho vykonu motora nie je dolezity samotny predzapal ani samotna AFR, ale zdy kombinacia idealnej AFR a maximalneho predzapalu pre dany motor. je dolezite vediet, ze aj dva rovnake motory sa odlisuju toleranciou ako predzapalu, tak AFR. S nevhodnou AFR nie je mozne dosiahnut potrebny predzapal, s nevhodnym predzapalom nie je mozne dosiahnut potrebnnu AFR.
Na zaklade vseobecne dostupnych udajov a bezne pouzivanych AFR a predzapalu vsak nie je velky problem po par pokusoch najst aj hodnoty pre konkretny motor.
Re: NISTUNE
Napsal: 04.07.2009, 21:00
od Kentoya
za prvé nebudu polemizovat kdy jsem viděl nistune, a nebudu se s tebou hádat o tom že nistune není seriová jednotka, ale rozhraní a když ladíš, tak teoreticky v podstatě funguje jako emulátor, seriová jednotka má eprom, která se nedá přepsat, a to neokecáš, ani kdyby jsi měl v nicku 6x písmeno d a třikrát r, prostě se to dá nazvat emulátor, který vyplivne data pro seriovou ecu
raddy to máš strašně jednoduché jsi zaslepen tím že to jde, já stále od začátku netvrdím že to nejde, jak ty si myslíš, já jen tvrdím že to stojí za velký kulový, oproti tomu co jsem schopen dostat z programovatelných ecu (pro upřesnění, ne třeba já, ale profesionální ladiči) podívej se na datová pole 16 x 16 polí, co tam chceš nacpat, profesionální odladění jednotky? chceš mi snad tvrdit, že to dokážeš naladit lépe jak jednotku s např 32 x 32 datových polí?
samozřejmě že změnou AFR na 12 +- 0,5 kde jsi v oblasti max kroutícího momentu dokážeš výkon či krouták navýšit a pohrát si s AFR i přes nistune není těžké, stačí pořádná wideband a vidíš co to ukáže a pak stačí třeba upravit délku otevření vstřiků a je to to není problém, ale nastavit ideálně předstih už sranda není, dejme tomu, že budu zadávat data až do 9500 otáček, jak je na tvém příkladu, když se podíváš, tak otáčky jsou 6650, další 8500 a poslední 9500, vezmeme li v úvahu že doba otočení klikového hřídele při 6000 točkách je 10ms a při 8000 točkách 7,5ms tak jsme o celou jednu čtvrtinu času jinde 2,5ms je ohromně krátká časová jednotka na přesné nalazení a údaje z tvé jednotky z otáček 6650 budou shodné až do 8490 otáček, jestli ty máš pocit že je to OK tak mi věř, že moje znalosti jsou na takové výši, že tady tvrdíš nesmysly a to nehorázné prostě a jednoduše, musíš být sakra konzervativní aby jsi to neposral a motor neshořel, ale opravdu netvrdím že to nejde naladit, jen tvrdím, že to je to na velké kulové, netvrdím že to auto nepojede, ani netvrdím, že by nemohlo vyhrát na sprintech, jen tvrdím že pouze neznalý magor při dnešních možnostech půjde s výkonem tak nahoru pomocí nistune (ale tím nistune nehaním jak ty si stále myslíš)
s těma konkrétníma hodnotama pro daný motor se s tebou nehádám, to je pravda, ale opět není problém nahrát data přímo třeba S2 od horshamu a upravovat, stačí pár dnů nad tím sedět a pokud jsou ti známé základní principy, tak to naladíš a časem to dopiluješ
jinak k tvému grafu, jelikož ti nikdo neodpovídá, tak pokud ten výkon naskočil pouze změnou afr, tak pouze změnou předzápalu, jsi schopen ten výkon navýšit přibližně na stejné hodnoty (je to obrazně, protože to bude nahoře (ten výkon) v nižžších točkách) (pokud ale vezmeme v potaz že afr 12,5 má největší krouták, tak čistě teoreticky to bude 12-15 kobylek, ale když se na ten graf dívám, tak to vypadá na jednotku, která má taky velké skoky v otáčkách, protože je tam hned propad a pravděpodobně se to nedá doladit bez propadu, ale to jsou jen a jen teorie pravda může být zcela jiná, ale chtěl jsi odpověd čistě teoreticky, tak jsem ti ji čistě teoreticky napsal
a že se bojím předzápalu, no pokud jsou skoky v mapě po 1000 a více otáčkách tak pokud nastavím ideální předstih pro např 5000 otáček, tak pro 6000 mohu být již v detonačním pásmu, to je jediný problém který se týká předstihu, tudíž z toho vyplývá že (čistě teoreticky) pokud pro tvůj motor bude úplně ideální předstih při 5000 otáčkách a tlaku turba 1,2 bar někde okolo 19 (což by měly tvoje vstřiky utáhnout) tak na mém motoru budu muset jít pod 18 někde k 17ti, jelikož mám vyšší statickou a tím pádem i dynamickou kompresi, těch 18 by mělo být ideální pokud je na tvém ideální 19, ale pro klid duše raději 17
jinak nepředpokládám že jsi dal předstih až tak agresivně, jelikož je to dle teorie hodně nahraně, ale klidně napiš kolik tam máš při 5000 točkách a tlaku turba 1,2 bar, a jak daleko je má teorie od pravdy (jinak určitě bych nezačal na 17ti, ale na 13ti a posouval, protože jsou to jen teorie
jinak netvrdím že jsem v ladění dál než ty (nejsem, ale nic to neznamená), ale nic o tom co mám v hlavě nevíš a sám na brzdu nepůjdeš, protože se bojíš, jak ten graf bude vypadat
upřímně ted jdu na brzdu se stage 2 a ještě letos se tam chci dostat s naladěnou jednotkou ode mě, vstřiky 444, tlak v liště 4 až 5 bar, váha ze z32 a pustit to co to dá a jestli máš pocit že jsem takový frajer že jsem vypadl z kina a jdu ladit jednotky, tak pokud to ten motor vydrží, ti nezbyde než smeknout
zatím se můžeš všude kde jsme psali my dva dočíst, že já se nebál napsat že si tvé práce ohledně jednotek vážím, zatím co ty jsi používal sprostá slova, ale jak říká klasik na každého jednou dojde, nebo po moravsky na každé prase se vaří voda, tím netvrdím že se ohřívá pro tebe, třeba se ohřívá pro mě
myslím že proslov stačí, přestan s fešákem a bav se na úrovni, v podstatě jsem ti na tvoje otázky odpověděl, pokud ne, tak mi upřesni na co se mám zaměřit a odpovím ti znovu
Re: NISTUNE
Napsal: 04.07.2009, 21:15
od Kentoya
nistune samozrejme ponuka automaticke preskalovanie vsetkych relevantnych tabuliek pri zmene ako vstrekov ( po preskalovani sa mapa pouziva v rovnakom rozsahu ako predtym), tak AFM...navyse ponuka kompletnu databazu AFM a to nielen nissan, az do 700k... korektna zmena ci AFM alebo vstrekov v nistune je obsiahnuta v jednom kliknuti. ihned mozes zacat jazdit, mapa sa bude pouzivat tak ako predtym, kedze os zataze bude korektne preskalovana, spolu s K konstantou, TTPmin a TTPmax. jedine co musis nastavit je nova latencia vstrekov.
tohle jsi napsal pod tím obrázkem, je to celkem pravdivé, ale myslím si že latenci vstřiků vždy nastavovat nemusíš, např pokud skočíš jen o jeden řád nahoru, např z 370 na 440, tak tam je u stejného výrobce latence podobná, a pokud to nebude blbnout na volnoběh tak o nic nejde, samozřejmě pokud použiješ namísto 370 --- 750ky tak tam už bude s latencí problém a ten sám problém bude pokud použiješ místo nízkoodporových vysokoodporové, kde bývá (teoreticky) čas na otevření okolo 0,5ms delší (samozřejmě se to liší u malých a velkých vstřiků ten čas, je to jen orientačně)
takže se nehádám, já jen aby jsi věděl, že něco málo vím
Re: NISTUNE
Napsal: 04.07.2009, 21:55
od tomita
Kentoya píše:
...tudíž z toho vyplývá že (čistě teoreticky) pokud pro tvůj motor bude úplně ideální předstih při 5000 otáčkách a tlaku turba 1,2 bar někde okolo 19..
To snad ne...Predstih 19° na plnej boost pri 5000 otackach?? To nemyslis vazne..
Kentoya píše:
jinak nepředpokládám že jsi dal předstih až tak agresivně, jelikož je to dle teorie hodně nahraně, ale klidně napiš kolik tam máš při 5000 točkách a tlaku turba 1,2 bar, a jak daleko je má teorie od pravdy (jinak určitě bych nezačal na 17ti, ale na 13ti a posouval, protože jsou to jen teorie
No asi to mam cele spatne, protoze ja hodnoty pod 20-25 v tabulce ani nemam
..spis kolem 35 az 45