Stránka 4 z 4
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 01:45
od Kentoya
Igor píše:Mám technickou otázku,já jen že opravuju kamiony,tak by mě zajímalo proč si dáváš vpodstatě hliníkovej přítlačák,když hliník je jak známo materiál,který se při zahřátí a tlaku kroutí a když do toho přidáš nějakej krouťák s otáčkama,tak i štípe.....jestli máš v autě přes 300koní,tak bych určitě nevolil nic z takovýho materiálu....mluvím z vlastní zkušenosti,protože u Nás v práci se měnil na kamionu,kterej má 460koní(kroutící moment vám nepovim ten jsem zapomněl) taky nějakej spešl přítlačák se spojkou a za týden se tam dávala normální protože to nevydrželo obložení......jen si myslim,že při vysokým výkonu už nemá cenu dávat nic takhle odlehčenýho,protože si tím spíš uškodíš než pomůžeš.....určitě bych ti zkusil doporučit spojku,ale neodlehčenou(ikdyž podle doslechu máš prý hodně zkušeností,takže to víš sám) ;o)
a co když je ten materiál leteckej kovanej dural ?
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 09:50
od Fizzbiker
psal sem to včera ale asi neodeslal
neco ve stylu ze psat o kovanym duralu že je to hlinik je jako psat o nejaky legovany uhlikaty oceli že je to železo...
to igor: chce to trochu proniknout do materialovyho inženýrství.
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 19:38
od Igor
Dále jsem narazil na problém s přítlačným talířem -je to vcelku filigránský hliníkový odlitek,který se při velké síle přítlačné pružiny nezanedbatelně prohýbá a tím za jednak dosti znečitelňuje spínací bod spojky ale hlavně prodlužuje chod pedálu,takže u soustavy
Tohle má u přítlačáku,tak jsem to pobral podle toho co o tom napsal,ale jestli to je na rendovo 300kilo,nebo co to má který má přes 500koní(jen z doslechu-třeba to pravda je)tak to asi hliníkovej přítlačák nevydrží,když tam jsou jiný otáčky,potom když to přitlačí tak i vysoká teplota a tlak......o duralu toho moc nevím,ten posuzovat nemůžu protože jsem sním ještě nepracoval,pokud se tedy u hliníku mýlím,tak se omlouvám a nechám se poučit...
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 21:58
od Awatar
Igor píše:Dále jsem narazil na problém s přítlačným talířem -je to vcelku filigránský hliníkový odlitek,který se při velké síle přítlačné pružiny nezanedbatelně prohýbá a tím za jednak dosti znečitelňuje spínací bod spojky ale hlavně prodlužuje chod pedálu,takže u soustavy
Tohle má u přítlačáku,tak jsem to pobral podle toho co o tom napsal,ale jestli to je na rendovo 300kilo,nebo co to má který má přes 500koní(jen z doslechu-třeba to pravda je)tak to asi hliníkovej přítlačák nevydrží,když tam jsou jiný otáčky,potom když to přitlačí tak i vysoká teplota a tlak......o duralu toho moc nevím,ten posuzovat nemůžu protože jsem sním ještě nepracoval,pokud se tedy u hliníku mýlím,tak se omlouvám a nechám se poučit...
Otáčky se s výkonem nemění.
Je jedno jestli máš 170, 300 nebo 550 koní otáčky můžou zůstat stejný. Problémem neni ani tak výkon jako takový, ale spíš kroutící moment.
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 22:05
od tomita
Vykon neni nic jinyho, nez kroutici moment x otacky
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 22:22
od Awatar
tomita píše:Vykon neni nic jinyho, nez kroutici moment x otacky
Ale podle nastavení motoru může mít nízkootáčkovej motor 1000Nm a 500koní (Audi Q7 V12 TDi), no a pak vysokootáčkovej motor může mít klidně i 560koní, ale jenom 480Nm (Lexus LFA). Proto sem psal, že problém není výkon jako takový, ale kroutící moment, i když jsou v přímé závislosti.
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 22:25
od Fizzbiker
jeste dodam ze jedna vec je kroutici moment a druha průběh/rychlost jeho růstu.
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 22:34
od Igor
Dobře,tak sem to napsal jinak než jsem myslel a tím jsem ze sebe udělal blbce
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 23:51
od adner
tady se na blbce nehraje,nikdo nikdy neví všechno...
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 26.07.2011, 23:57
od Woyta
Srovnavas jabka a hrusky. Velka naftova V12 a kompaktni benzinova V10. Kdyz to zprevodujes na stejne otacky tak kroutak na kolech budes mit vetsi u LFA.
Tech 1000nm je hodnota snizena kvuli prevodovce. Vic nm proste nesnesou.
Kdyz kouknes na WTCC tak naftove motory meli povoleny vyssi plnici tlak aby se benzinum vykonove vyrovnaly. Vyhoda naftaku pri zavodech, je ze nemusis tak casto tankovat. Coz se projevi hlavne pri vytrvalostnich zavodech.
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 27.07.2011, 00:16
od Igor
Srovnával jsem 6-ti válec Renault Premium 460DXI o obsahu tuším 8,5(jestli se nepletu) s 300zx :-D
Re: japan keramická spojka - trest za Nagasaki?
Napsal: 27.07.2011, 07:09
od blázen
Trošku nesrovnatelný..